| کد خبر: 265559 |

« زوج و فرد» به شیراز رسید؛ طرح ترافیک به زودی اجرایی می شود

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: به زودی طرح محدوده ترافیک و طرح زوج و فرد در شیراز اجرایی خواهد شد.

تین نیوز

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: به زودی طرح محدوده ترافیک و طرح زوج و فرد در شیراز اجرایی خواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، هادی شه دوست شیرازی در نشستی خبری بیان کرد: محدوده طرح ترافیک در شیراز از جنوب به بلوار سیبویه، از شمال به بلوار فردوسی، از شرق به بلوار زینبیه و از غرب به خیابان عفیف آباد ختم می شود.

وی اضافه کرد: خودروهای حمل بار باید با مجوز در ساعات مشخص وارد این محدوده شوند و امیدواریم این طرح ترافیکی به بهبود تردد منجر شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز همچنین از اجرای طرح زوج و فرد در همین محدوده خبر داد و گفت: اجرای این طرح کمی سخت است، چون پلاک تک تک ساکنان مناطق و همچنین برخی خودروهای ضروری باید ثبت و مشخص شود.

وی از پیش بینی یک هزار دستگاه تاکسی ساخته شده توسط خودروساز داخلی خبر داد و گفت: با توجه به اینکه این خودروها قیمت بالایی دارند، قرار است وزارت نفت است از بهینه سازی مصرف سوخت، تسهیلاتی در اختیار خریداران قرار دهد.

شه دوست شیرازی در خصوص احداث مجتمع رفاهی – تعمیرگاهی جمل و نقل بار در شیراز خبر داد و افزود:خودروهای حمل بار می توانند از خدمات و تخفیف ویژه این مجتمع که پس از پل فسا احداث شده است، بهره مند شوند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیرازی همچنین احداث ۱۷ پل عابر پیاده با سرمایه گذاری بخش خصوصی از دیگر فعالیت های این بخش عنوان کرد و گفت: ۵ پل دیگر توسط مناطق شهرداری تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

شه دوست شیرازی به راه اندازی اتوبوس های شبانه در سطح شیراز اشاره کرد و گفت: ۱۳ دستگاه اتوبوس که مبدا همگی آن ها پایانه نمازی است، به سمت چهار مقصد میدان الله، شهرک میانرود، شهرک سعدی و شهرک گلستان از ساعت ۲۱:۳٠ تا یک بامداد، خدمت رسانی خواهند کرد.

وی، تزریق ۷۵ دستگاه میدل باس، شناسایی ۵ نقطه برای احداث پارکینگ، مکانیزه شدن ۱۶ پارکینگ در سطح شهر، ایمن سازی جاده کمربندی، راه اندازی مجدد مرکز معاینه فنی، در اختیار گرفتن اختیارات سرویس مدارس و پیش بینی ۳ دستگاه اتوبوس برای آموزش فرهنگ ترافیک را از دیگر اقدامات شهرداری شیراز در راستای بهبود وضعیت ترافیک از نظر کمی و کیفی عنوان کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • Efan 1 0

    تو سه سال گذشته خیابانهای شیراز پر از دست انداز و خرابی شده کمربندی رو با گذاشتن بلوک یک سوم از یکی از لاینها گرفته شده که باعث کم شدن عرض کمربندی و ایجاد هزار تا مشکل شده تمام باغات شیراز رو به نابودی هست این همه درخت نارنج سطح شیراز بود ولی دیگه آثاری ازش نیست خیابان زند مربوط به دوره زندیه هست ولی هنوز پهن هست که با کوچکتر کردن بلوار وسط حتی ی لاین میشه اضافه کرد ولی الان با ساختن شهرک های جدید اینقدر عرض بلوار ها کم ساختن که دو ماشین به زور رد میشه اصلا آینده نگری وجود ندارد خصوصا طی سه سال گذشته چون دلسوزی برا شیراز نیست همه از اطراف میان که هیچ غیرتی برا شیراز ندارن