| کد خبر: 262868 |

کلنگ خط چهار مترو شیراز به زمین زده شد

همزمان با سفر ریاست جمهوری به فارس، ۶۲ پروژه شهری شیراز ازجمله افتتاح بازار پروتئین این کلانشهر برای جایگزینی مشاغل دروازه کازرون و توسعه خطوط متروی این کلانشهر به بهره برداری رسید و یا عملیات اجرایی آن آغاز شد.

تین نیوز

همزمان با سفر ریاست جمهوری به فارس، ۶۲ پروژه شهری شیراز ازجمله افتتاح بازار پروتئین این کلانشهر برای جایگزینی مشاغل دروازه کازرون و توسعه خطوط متروی این کلانشهر به بهره برداری رسید و یا عملیات اجرایی آن آغاز شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، همزمان با دومین روز سفر رییس جمهور و هیأت دولت به استان فارس پروژه های عمرانی شهری شیراز با ارزش بیش از ۲۱ هزار میلیارد تومان به بهره برداری رسید و یا کلنگ اجرایی آن با حضور وزیر کشور و مدیران شهری به زمین زده شد.

شهردار شیراز نیز در این آیین گفت: ۶۲ پروژه حمل ونقل و ترافیکی، خدمات شهری، فرهنگی، اجتماعی و زیست محیطی به ارزش بیش از ۲۱ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان توسط شهرداری این کلان شهر به افتتاح و بهره برداری رسید و یا عملیات اجرایی آن ها آغاز شد.

محمدحسن اسدی گفت: امروز با اعتبار ۲۱ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان ۶۲ پروژه بهره برداری، افتتاح و عملیات اجرایی آن آغاز می.شود که ۴۱ پروژه به ارزش ۴ هزار و ۸۴۵ میلیارد تومان به بهره برداری و افتتاح رسید.

اسدی در ادامه با اشاره به اینکه شهر شیراز در مقایسه با دیگر کلانشهرهای کرج، تبریز، قم، اصفهان و... خطوط ریلی را امروز در شهر شیراز به جد آغاز کرده است، اظهار کرد: در برخی از جهات نیاز به حمایت دولت و شخص وزیر کشور داریم و امروز مشکل ما در مترو بحث واگن است، چنانچه سرفاصله در خط یک ۱۵ دقیقه و خط ۲ سرفاصله ۳۰ دقیقه است و این برای مردم شیراز پذیرفته نیست و باید در این موضوع دولت کمک کند.

او خاطرنشان کرد: خوشبختانه دولت در زمینه توسعه حمل ونقل عمومی و اتوبوس کمک و همراهی خوبی با شهر شیراز داشته است اما انتظار ما بیشتر است.

اتصال خطوط ریلی یک و چهار در قلب شیراز

رئیس کمیسیون حمل ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز جمعه در در آیین آغاز عملیات اجرایی خط ارتباطی خطوط ١ و ۴ مترو گفت: پروژه اتصال خطوط ١ و ۴ مترو شیراز در مجاورت حرم مطهر احمدبن موسی(ع) و در قلب معنوی کلان شهر شیراز و مرکزیت بافت تاریخی فرهنگی قرار گرفته شده است.

رضا محمدیان در آیین آغاز عملیات اجرایی خط ارتباطی خطوط ١ و ۴ مترو شیراز بیان کرد: این پروژه در مجاورت حرم مطهر احمدبن موسی(ع) و در قلب معنوی کلان شهر شیراز و در واقع در مرکزیت بافت تاریخی فرهنگی پیش بینی شده که در مناسبت های مختلف ملی و مذهبی ترافیک شدیدی حاکم است و رفت وآمد دچار مشکل می شود.

او خاطرنشان کرد: این خط ارتباطی که در واقع موجب اتصال به خط یک مترو می شود، از ایستگاه زند آغاز و در ادامه به شاهزاده قاسم می رسد.

رئیس کمیسیون حمل ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: این خط ارتباطی موجب تسهیل در تردد و دسترسی سریع تر به بافت تاریخی می شود و در نهایت ترافیک این بخش مرکزی کلان شهر شیراز را کاهش خواهد داد.

محمدیان همچنین از پیش بینی اعتبار ٣ هزار میلیارد تومانی و تصویب آن در شورای این کلان شهر خبر داد و گفت: انتظار است دولت در این پروژه مشارکت داشته و آرزوی دیرینه مردم شیراز محقق شود.

کلنگ خط چهار مترو شیراز به زمین زده شد

آغاز عملیات اجرایی فاز یک خط ۴ مترو شیراز دیگر پروژه شیراز بود که با حضور وزیر کشور برگزار شد.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در این مراسم گفت: خط ۴ مترو نقطه عطفی در توسعه حمل ونقل ریلی شیراز است و درحالی ۳ خط طولی و یک خط عرضی داریم که با اتصال این خط؛ خطوط طولی و عرضی به یکدیگر متصل می شوند.

محمدتقی تذروی همزمان با آغاز عملیات اجرایی فاز یک خط ۴ مترو شیراز با اشاره به اینکه تعداد پروژه های اجرا شده در سطح شهر زیاد است، عنوان کرد: خط ۴ مترو شیراز یکی از پروژه هایی است که دولت در مشارکت بودجه آن دخیل است.

او تأکید کرد: خط ۴مترو نقطه عطفی در توسعه حمل ونقل ریلی شیراز است و درحالی ۳ خط طولی و یک خط عرضی داریم که با اتصال این خط؛ خطوط طولی و عرضی به یکدیگر متصل می شوند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اینکه با توسعه خطوط مترویی مشکلات ترافیک در مرکزیت شهر حل می شود، بیان کرد: براساس برآوردهای انجام شده در یک ساعت از خط ۴ حدود ۱۷ هزار مسافر می توانند جابجا شوند و این کمک به مردم و حل مسائل ترافیکی است.

تذروری خاطرنشان کرد: در طول سال درحالی کلانشهرهای دیگر چندین روز را به دلیل هوای آلوده تعطیل می شوند که در شهر شیراز حتی یک روز آلوده هم نداریم و این به دلیل توسعه حمل ونقل عمومی در این شهر است.

او یادآور شد: باید به توسعه حمل ونقل عمومی در راستای حفظ هوای پاک کمک بیشتری شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 10 0

    چرا دروغ میگی
    علت آلوده نبودن هوای شیراز
    نبودن صنایع الوده
    و وزرش بادو طبیعت خاص این شهر میباشد

  • همشهری 12 1

    یعنی گزارش را دوبار خوندم مشخص نشد چی گفته فقط گزافه گویی و معلوم نیست کجا را میخوان به کجا وصل کنند فقط میخوان ی چیزی گفته باشند مثل همه گزارش های دیگرشون در صدا و سیما و...

  • مهدی 9 0

    اینکه پاک بودن هوای شیراز به توسعه یافتگی حمل و نقل عمومی ربط داده شده غلط و اشتباه است
    هوای شیراز به دلیل وزش باد از سمت کوههای دراگ و غلات و همچنین از سمت ورودی چنار راهدار میباشد و این نعمت وزش باد باعث پاکی هوا میشود و اگر این جابجایی هوا نبود الان شیراز خفه میشد