| کد خبر: 265600 |

سهم ۱۲ درصدی حمل و نقل در بهای تمام شده تولید

رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: سهم حمل و نقل در قیمت تمام شده کالای داخلی حدود ۱۲ درصد ارزیابی شده که این رقم در جهان ۶ درصد است.

تین نیوز

رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: سهم حمل و نقل در قیمت تمام شده کالای داخلی حدود ۱۲ درصد ارزیابی شده که این رقم در جهان ۶ درصد است.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، محمود نجفی عرب رئیس اتاق بازرگانی تهران در همایش حمل و نقل و توسعه اقتصادی با اشاره به اینکه حمل و نقل تأثیر به سزایی در اقتصاد کشور دارد، گفت: اتاق تهران بر اساس مسئولیت های اساسی که بر عهده دارد باید چالش های اقتصاد ملی کشور را توسط ابزارهای موجود و نیروهای انسانی شناسایی کند و به قوهای برای رفع موانع ارجاع دهد.

رئیس اتاق تهران در ادامه تاکید کرد: ایران یگانه کشوری در جهان است که می تواند بی واسطه به اقیانوس هند با منطقه قفقاز و اوراسیا متصل شود. خداوند نعمتی را به کشورمان هدیه داده که کمتر کشوری با این موقعیت ها مواجه است.

وی ادامه داد: این ضرورت وجود دارد تا در چنین سرزمینی با چنین وسعتی در راستای توسعه صنایع بزرگ صنعتی، کشاورزی و معدنی که از منطقه خلیج فارس و کرانه های اقیانوسی دریای عمان تا مرز دریای خزر شبکه گسترده و اقتصادی از حمل و نقل و ترکیب مؤثر آنها در اقتصاد سیستم های جاده ای، ریلی، هوایی و دریایی جابه جایی خصوصاً تسهیل انتقال کالا، برنامه ریزی های جدی داشته باشیم.

نجفی عرب افزود: نقش حمل و نقل در اقتصاد کشور بسیار مهم است که باید مورد توجه دولتمردان و سیاست گذاران قرار گیرد. با توجه به ظرفیت های اقتصادی موجود و حضور کشور در برنامه های مولد نفت خام و مواد اولیه در سبد سنجش ارزش، نیازمند تدابیری است که امکان جابه جایی کالاهای دارای حجم بالا، سنگین ولی با ارزش بالا به صورت اقتصادی را فراهم کند.

وی گفت: سهم حمل و نقل در قیمت تمام شده کالای داخلی حدود ۱۲ درصد ارزیابی شده که این رقم در جهان ۶ درصد است. همین نکته گویای این است که با وجود صرف انرژی تقریباً رایگان در حمل و نقل کشور به خصوص در حمل و نقل جاده ای، عدم بهره بری از تولید می تواند تمام مزیت های حمل و نقل کشور را بی معنا سازد.

رئیس اتاق بازرگانی تهران تاکید کرد: ایران در حوزه حمل و نقل برابر با ۳۲۹ میلیون بشکه نفت هزینه کرده درحالی که ترکیه در همین بخش برابر با ۱۸۶ میلیون بشکه نفت هزینه کرده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.