| کد خبر: 257052 |

فرصتی که از دست رفت!

سازمان هواشناسی کشور از ماراتن رقابت علمی و تخصصی هواشناسی حتی دربین کشورهای آسیایی عضور سازمان WMO بازماند.

تین نیوز

سازمان هواشناسی کشور از ماراتن رقابت علمی و تخصصی هواشناسی حتی دربین کشورهای آسیایی عضو سازمان WMO  بازماند.

به گزارش تین نیوز به نقل از سازمان هواشناسی کشور، از میان روسای سازمان هواشناسی کشور نوریان تنها فردی است که توانسته ابتدا به پست معاون دومی و سپس معاون اولی سازمان جهانی هواشناسی انتخاب گردد. در این رابطه ایشان به مدت ۴ سال عهده دار پست معاون دومی و مدت ۳ سال و نیم متصدی پست معاون اولی بوده اند که در آستانه زمینه چینی برای تصدی ریاست این نهاد بین المللی، از ریاست سازمان هواشناسی کشور برکنار و به بازنشستگی نائل آمدند.

برنامه های مشترکی که سازمان WMO  به اعضاء خود ابلاغ کرده و بیشتر در حوزه های فنی و توسعه ای و پژوهشی می باشد که کشورهای عضو با اجرای این برنامه ها، رتبه خود را در سازمان WMO ارتقاء داده و از این ظرفیت بین المللی برای کسب کرسی های علمی و ارتقای موقعیت بین المللی ایران در بین کشورهای دیگر به طرز قابل قبولی بهبود استفاده می کنند.

در این ماراتن علمی که بصورت سازمانی در بین کشورهای سازمان WMO انجام می پذیرد ایران میتواند با توسعه سیستم های خود تراز جمهوری اسلامی ایران را نه تنها در منطقه بلکه در بین کشورهای پیشرفته و صاحب فناوری های اروپایی ارتقاء دهد.

در آخرین دوره از انتخابات سازمان WMO سحر تاجبخش مسلمان رئیس سازمان هواشناسی کشور به نمایندگی جمهوری اسلامی ایران علیرغم تلاش های دیپلماتیک و دعوت از تعدادی از سفرای کشورهای اروپایی و مذاکره مستقیم و غیر مستقیم با آنها با هزینه کرد حدوداً 320 میلیارد ریال از اعتبارات سازمان هواشناسی و وزارت راه و شهرسازی متاسفانه نتوانست حتی یک کرسی ناچیز آسیایی دراین هماورد علمی و جهانی کسب کند.

فعالیت بسیار زیاد ایشان در روابط بین‌الملل که چندین مرتبه با عبارت دیپلماسی هواشناسی توسط ایشان عنوان گردید، در ایستگاه آخر و نهایی خود یعنی انتخابات WMO از ریل خارج شد و علیرغم اینکه حتی در برخی موارد کارکرد تخصصی سازمان را معطل این رویداد نمودند(مانند عدم شفافیت مالی و هزینه ها، مسافرت‌های غیرضرور خارجی، پرداخت پیش‌دستانه بدهی حق عضویت علیرغم مشکلات مالی کشور و ...)، به نظر می رسد که به علت عدم توانمندی و آمادگی شخصی نتوانستند از فرصت بی نظیر به وجود آمده استفاده نمایند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • دیگر 4 0

    متاسفانه دیرگاهی است که سازمان هواشناسی دچار افول و از هم گسیختگی شده است

  • دیدبان 4 0

    متاسفانه در دوره ایشان با انتصاب های رانتی و غیر علمی بیشتر از قبل، جایگاه مرکز علمی پیش بینی به یک مرکز صدور هشدارهای بدون توجیه علمی تبدیل شده است.