| کد خبر: 254953 |

با رشد 5 درصدی، مصرف بنزین به 5 میلیون لیتر می رسد

علی زیار از تراز مثبت تولید بنزین خبر داد و گفت: اگر رشد مصرف حتی ۵ درصد هم افزایش یابد، نزدیک به ۵ میلیون لیتر بنزین می‌شود.

تین نیوز

علی زیار، قائم مقام شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: در نوروز میزان مصرف بنزین افزایش یافته است و نمی‌توان به صورت قطعی از قاچاق سوخت سخن گفت، زیرا در ایام چند هفته نوروز مصرف بنزین قابل تحلیل نیست و نمی‌توان آن را به قاچاق سوخت ارتباط داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، زیار در این باره گفت:خوشبختانه روند تولید نسبت به مصرف مثبت است. درست است که مصرف افزایش داشته، اما با تمهیداتی که شرکت ملی پالایش و پخش در نظر گرفت و در ۱۰ پالایشگاه کشور با تمام واحد‌ها در سرویس تولید قرار داشتند و قرار دارند و با برنامه‌ریزی‌هایی که به عمل آمده است که به موقع تعمیرات اساسی انجام شود تولید بنزین را در حداکثر میزان حفظ کرده‌ایم و در ایام نوروز هم همین طور بود که خوشبختانه میانگین تولید ماه گذشته با ۱۱۷ میلیون لیتر بوده در حالی که میانگین مصرف به ۱۱۰ میلیون لیتر در روز نرسیده است.

قائم مقام شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: اگر چه تراز تولید مثبت است، اما با رشد مصرف حتی اگر ۵ درصد هم افزایش مصرف وجود داشته باشد نزدیک به ۵ میلیون لیتر بنزین می‌شود که در آینده ممکن است این تراز مثبت را در سال‌های آینده از دست دهیم و با مدیریت مصرف هم تولید را حفظ کرده و هم مصرف را کاهش دهیم که در این زمینه باید تحلیل و برنامه ریزی وجود داشته باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.