| کد خبر: 129877 |

ناظرین انتخابات به موضوع راه‌اندازی سامانه پرداخت کارانه ورود کنند

تین نیوز

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس با انتقاد از تعرض قالیباف به کسب و کار مشروع فرزند یکی از وزرا آن را تهدیدی علیه حقوق شهروندی و تجارت دانست و خواستار ورود ناظرین انتخابات به موضوع راه‌اندازی سامانه پرداخت کارانه از سوی وی شد.

 

به گزارش ایسنا، بهرام پارسایی اظهار کرد: من فکر می‌کنم صحبت هایی که آقای قالیباف مطرح می کنند و اقداماتی که انجام می‌دهند برای کاندیدایی که می خواهد پیروز میدان باشد، مناسب نیست و به عبارتی ایشان برای برنده شدن نیامده است.

 

وی با بیان اینکه طبق نظرسنجی ها 48 درصد مردم اولین مناظره تلویزیونی نامزدها را تماشا کرده اند، افزود: به نظر می‌رسد ایشان باید ابتدا حرمت شهروندی افراد و نزاکت را رعایت کند. وقتی ایشان در مقام کاندیدا متعرض اقدام قانونی شهروندی می شود که کسب و کار مشروعی بدون استفاده از رانت به راه انداخته و ابتدایی ترین حقوق شهروندان را رعایت نمی‌کند، چطور می‌خواهد سکان‌دار کشور باشد. در واقع اظهارات آقای قالیباف هم تهدیدی علیه تجارت و هم حقوق شهروندی است.

 

سخنگوی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرروت حفظ آبروی افراد در مناظره تلویزیونی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: اگر کسی مرتکب جرمی شده مرجع رسیدگی به آن قوه قضائیه است و این موضوع به کاندیداهای انتخابات ربطی ندارد. اگر چنین است آقای قالیباف بگوید که خانواده و فرزندانش چه تجارتی دارند؟ آیا سزاوار است که دیگران هم نام فرزندان  ایشان را ببرند؟ اگر بنا بر این باشد بازنده میدان آقای قالیباف خواهد بود.

 

نماینده مردم شیراز در مجلس با اشاره به راه‌اندازی سامانه‌ای از سوی قالیباف برای پرداخت کارانه یادآور شد: باید بررسی شود که اقدام ایشان به جز افزایش انتظارات مردم از چه وجاهت قانونی و ضمانت اجرایی برخوردار است. کار ایشان به نوعی تخلف قانونی است. وقتی ایشان به عنوان یک کاندیدا دست به چنین اقدامی می‌زند در دوره ریاست جمهوری‌اش می‌خواهد چه بلایی بر سر قوانین کشور بیاورد.

 

پارسایی خواستار ورود ناظرین انتخابات به موضوع راه‌اندازی سامانه دریافت کارانه شد و گفت: این سامانه برای مردم و جوانان انتظار ایجاد می‌کند. در حالیکه شرایط اجرای این وعده وجود ندارد و شایسته است اشاره شود که هزینه تامین این وعده ایشان معادل 4 برابر درآمد نفت کشور است که اصلاً امکان‌پذیر نیست.

 

وی در پایان گفت: اگر روزی رئیس‌جمهوری دست به چنین اقدامی بزند مردم باید بنزین شش هزار تومانی و لواش دو هزار تومانی را تجربه کنند و حامل های انرژی نیز به شدت افزایش پیدا خواهد کرد که این باعث می‌شود قیمت تولید بالا برود و بیکاری فزاینده‌ای در جامعه ایجاد شود.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.