| کد خبر: 268828 |

پیشنهاد شناور بودن کرایه تاکسی به شورای شهر

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران با بیان اینکه پیشنهاد شناور بودن نرخ کرایه تاکسی را به شورای شهر ارایه کرده ایم، گفت: لازمه آن همکاری تاکسیرانان در بستر هوشمند است.

تین نیوز

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران با بیان اینکه پیشنهاد شناور بودن نرخ کرایه تاکسی را به شورای شهر ارایه کرده ایم، گفت: لازمه آن همکاری تاکسیرانان در بستر هوشمند است.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، شادی مالکی، سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران در آئین تقدیر از ۴۰۰ تاکسیران برتر شهر تهران هوشمند سازی و حذف پرداخت وجه نقد به عنوان کرایه را از اولویت های تاکسیرانی عنوان کرد و گفت: روزانه سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در شهر تهران با تاکسی جابه جا می شوند که این رقم ۱۸ درصد حمل و نقل عمومی تهران را شامل می شود.

۲۰۳ هزار تاکسی از ۳۱۳ هزار دستگاه خودروی ناوگان در تهران، بالای ۱۰ سال عمر دارند

وی با بیان اینکه بر اساس آمار از ۳۱۳ هزار دستگاه خودروی ناوگان تاکسیرانی در کل کشور، ۲۰۳ هزار دستگاه بالای ۱۰ سال عمر دارند، افزود: از سال ۱۳۹۶ به بعد نیز تسهیلات و اعتبارات یارانه ای از طرح نوسازی ناوگان تاکسیرانی حذف و خرید نقدی جایگزین آن شد که این موضوع تأثیر مهمی بر آلودگی هوای تهران دارد.

به گفته مالکی، نوسازی ناوگان تاکسیرانی و فراهم کردن زیرساخت های مورد نیاز برای استفاده شهروندان از این وسیله حمل و نقلی نیازمند همراهی مدیریت در دو سطح محلی و ملی با در نظر گرفتن شرایط معیشتی و کاری رانندگان تاکسی است.

اکثر تاکسی های تهران قادر به دریافت معاینه فنی نیستند

وی ادامه داد: اکثر تاکسی های تهران به دلیل شرایط ویژه ای که دارند قادر به دریافت معاینه فنی نیستند و باید به نوسازی و بهسازی تاکسی ها بپردازیم و تاکید بیشتر بنده بر بهسازی علاوه بر نوسازی است.

۶۰۰۰ خودرو تاکسی نوسازی شده یا در حال نوسازی است

مالکی افزود: با استفاده از تسهیلات صندوق کارآفرینی امید و با حمایت شهردار تهران، تاکنون ۶۰۰۰ خودرو تاکسی نوسازی شده یا درحال نوسازی است.

سرپرست سازمان تاکسیرانی این خبر را هم داد که برای بهسازی تاکسی ها با حمایت شورای شهر هم اعتباری را دریافت می کنیم تا بتوانیم از طریق این تسهیلات نواقص خودروهای زیر ۱۰ سال را برطرف کنیم تا تاکسیرانان برای گرفتن معاینه فنی مشکلی نداشته باشند.

وام های ۱۵۰ میلیونی برای تاکسی های سواری و ۲۰۰ میلیون تومانی برای ون تاکسی ها

مالکی در ادامه گفت: پرداخت وام های ۱۵۰ میلیونی برای رانندگان تاکسی های سواری و ۲۰۰ میلیون تومانی برای ون تاکسی ها با سود هشت درصد در دستور کار بوده؛ اما اولویت اصلی ما برقی سازی تاکسی ها است.

وی افزود: در سال آینده شاهد ورود ۲۵ هزار دستگاه خودروی برقی سدان، ۲ هزار و ۵۰۰ خودروی اس یو وی و ۱۰ هزار ون برقی بر اساس قراردادهای بین شهرداری تهران و کشور چین خواهیم بود، علاوه بر این بر اساس توافق های انجام شده با وزارت صمت تعدادی تاکسی برقی هم از این وزارتخانه به ناوگان اضافه خواهد شد.

بیمه تکمیلی ۱۷ هزار تاکسیران پایتخت

سرپرست سازمان تاکسیرانی در مورد بیمه تأمین اجتماعی تاکسیرانان هم گفت: ۱۷ هزار تاکسیران از طریق شرکت شهر سالم بیمه تکمیلی گرفته اند و این تعداد تا ۲۵ هزار نفر هم ظرفیت افزایش را دارد.

ارائه پیشنهاد شناور بودن نرخ کرایه تاکسی به شورای شهر تهران

مالکی همچنین با اعلام این خبر که پیشنهاد شناور بودن نرخ کرایه تاکسی را به شورای شهر ارائه کرده ایم، گفت: لازمه آن همکاری تاکسیرانان در بستر هوشمند است؛ این موضوع سالیان سال است که مطرح شده؛ اما اجرایی نشده کم با بستر هوشمندسازی می توان به اجرایی شدن آن امیدوار بود.

وی یادآور شد: تاکسی زرد یک برند است چون شهروندان به آن اعتماد دارند و علاقه مند به استفاده از آن هستند.

مالکی ادامه داد: اگر بودجه ای که برای بهسازی تاکسی ها پیش بینی شده اجرایی شود، مشکل معاینه فنی تاکسیرانان حل خواهد شد.

نوسازی تاکسی نباید مختص به یک خودروساز باشد

مهدی پیرهادی عضو شورای شهر تهران هم در این آئین گفت: در شورا تلاش کرده ایم هر پیشنهادی که در خصوص تاکسیرانی از طرف شهرداری ارائه می شود، تصویب کنیم و می دانم توقع زیادی از مجموعه شورای شهر دارید و ما دغدغه شما را می دانیم.

وی افزود: نوسازی خودروهای تاکسی نباید فقط با یک خودروساز خاص باشد و قبل از اجرای طرح باید با تاکسیرانان هماهنگ و نظر آنها در مورد خودروساز اخذ شود.

همچنین سرهنگ موسوی پناه جانشین پلیس راهور تهران بزرگ در این مراسم گفت: در طول ۱۰ ماه گذشته، ۲۳۰ هزار قبض جریمه برای رانندگان شخصی که در ایستگاه های تاکسی پارک کرده بودند، صادر شده است.

بر اساس این گزارش، علیرضا رسولیان در این مراسم به عنوان نماینده تاکسیرانان به برخی خواسته های تاکسیرانان تهرانی اشاره کرد و خواستار توجه مدیریت شهری به این موضوعات شد.

وی مهمترین خواسته تاکسیرانان را موضوع معیشت و مهم تر از آن حفظ شأن و شخصیت اصلی این قشر بزرگ از جامعه دانست.

در پایان این مراسم از ۴۰۰ تاکسیران برتر تقدیر و ۲ حلقه لاستیک به آنها اهدا شد. همچنین از ۳ تاکسیران امانت دار که بارها اموال و وسایل جامانده مسافران را به بخش اشیا گمشده سازمان تاکسیرانی تحویل داده بودند، با اهدای لاستیک تقدیر شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.