| کد خبر: 169647 |

◄ انتشار اوراق مشارکت مترو معطل تسویه بدهی شهرداری به بانک‌ها

فروش اوراق مشارکت برای تکمیل خطوط ۶ و ۷ به بانک عامل برمی‌گردد و ازآنجایی‌که شهرداری تهران به بانک‌های عامل بدهکار است، بانک‌ها نیز برای کار با شهرداری شروطی دارند. محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران با اعلام این خبر گفت: امیدواریم معاونت مالی و اقتصادی شهرداری تهران، این شروط بانک‌ها را به‌گونه‌ای عمل کند تا اوراق مشارکت فروخته شود.

تین نیوز

فروش اوراق مشارکت برای تکمیل خطوط ۶ و ۷ به بانک عامل برمی‌گردد و ازآنجایی‌که شهرداری تهران به بانک‌های عامل بدهکار است، بانک‌ها نیز برای کار با شهرداری شروطی دارند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران با اعلام این خبر گفت: امیدواریم معاونت مالی و اقتصادی شهرداری تهران، این شروط بانک‌ها را به‌گونه‌ای عمل کند تا اوراق مشارکت فروخته شود.

هاشمی بابیان اینکه بدهی شهرداری به سیستم بانکی موجب شده که درفروش اوراق مشارکت همچنین باز شدن اعتبارات اسنادی برای استفاده از فاینانس با مشکلاتی مواجه شویم، اظهار کرد: به دلیل بدهکار بودن شهرداری به سیستم بانکی شاهد همکاری ضعیفی از سوی بانک‌ها هستیم که باید این مشکل با تلاش افشانی، شهردار تهران حل شود. به نظر می‌رسد برای حل این معضل نیازمند ورود شورای پول و اعتبار هستیم. شهردار تهران نیز باید برای گشایش اعتبارات از سوی بانک‌ها با دولت رایزنی کند.

او در ادامه بابیان اینکه چندی پیش شورای شهر تهران اجازه انتشار چند هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت برای مترو را صادر کرد، گفت: امیدواریم معاونت مالی و اقتصادی شهرداری تهران، این شروط بانک‌ها را به‌گونه‌ای عمل کند تا اوراق مشارکت فروخته شود چراکه درحال حاضر انتشار اوراق مشارکت معطل بانک‌های عامل برای فروش است.

روز گذشته حسین رجب‌صلاحی، مدیرکل دفتر حمل‌ونقل ریلی درون‌شهری و حومه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از صدور مجوز انتشار ۹۰۰۰ میلیارد ریال اوراق مالی اسلامی از محل بودجه سال جاری به‌منظور تأمین اعتبارات متروی تهران خبر داده بود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.