| کد خبر: 161945 |

◄ کاهش 90 درصدی نرخ طرح ترافیک خبرنگاران

در ادامه جلسه رسیدگی به طرح عودت داده شده طرح ترافیک جدید در شواری اسلامی، شهربانو امانی در دفاع از اجرای طرح ترافیک، گفت: مهمتر از همه این است که کمک شود ماشین های فرسوده نوسازی شوند.

تین نیوز

در ادامه جلسه رسیدگی به طرح عودت داده شده طرح ترافیک جدید در شواری شهر، شهربانو امانی در دفاع از اجرای طرح ترافیک، گفت: مهمتر از همه این است که کمک شود خودروهای فرسوده نوسازی شوند.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، وی با تاکید بر این نکته که معتقدم  تعدادی علاقه به تغییر ندارند، افزود: با توجه به اینکه آلودگی هوا را داریم  به ویژه محدوده طرح ترافیک آلوده‌ترین منطقه شهر است بنابراین ضروری است که این طرح اجرا شود.

وی تاکید کرد: ما می‌خواهیم جلوی رانت را بگیریم  نمیتوانیم برای هر مصوبه استثنایاتی را قایل شویم.

حسن رسولی در مخالفت با پاسخ کمیسیون عمران و حمل‌ونقل  به اعتراض فرمانداری مبنی بر ایرادات وارده به طرح جدید ترافیک تاکید کرد: شورای شهر از مواضع خود عقب ننشیند

 وی افزود: پیشنهاد می کنم شورای شهر بر مواضع خود بایستد تا ثابت کنیم شورای پنجم با هیاهو از راهبردهای خود که همان حذف رانت است عقب نمی نشیند.

محسن پورسید آقایی بار دیگر، درباره ایرادات فرمانداری تهران به طرح جدید ترافیک اظهار داشت: طرح ترافیک جدید برای رفع ابهام تصویب شده است، این طرح از افتخارات شورا است و ایرادات فرمانداری تهران را مورد بررسی قرار می‌گیرد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران، یادآورکرد: در صورت پاسخ به ایرادات فرمانداری تهران، آن بندهای مورد ایراد حذف می‌شود و مابقی بندها ابلاغ و اجرایی خواهد شد، این طرح در شورای ترافیک به تصویب رسیده است و مسیر خود را طی خواهد کرد.

به گفته، پورسید آقایی در جلسه‌ای که با فرمانداری تهران نیز داشته‌ایم هیچکدام از اصلاحات صورت گرفته در طرح مغایرت قانونی نداشته است و مستندی را در خصوص خلاف قانون بودن ارائه نکردند و هیچ یک ازبندها مغایر با قانون نیست، براساس قانون، شهرداری ملزم نیست طرح ترافیک رایگان به جانبازان بدهد ولی این یکی از سیاست‌گذاری‌های وزارت کشور است که جانبازان به صورت رایگان از طرح استفاده کنند بنابراین اصلاحات جزئی که در طرح ترافیک صورت گرفته است جزء سیاست‌گذاری‌ها است که می‌توان اعمال کرد.

این مقام مسئول افزود: سقف طرح ترافیک وانت‌بارها و آژانس‌ها محدود است و به بخشی از آنها این سهمیه تعلق می‌گیرد بنابراین با این اقدام فشار بر روی دستگاه اجرایی افزایش پیدا می‌کند و رانت نیز افزایش خواهد یافت.

احمد مسجد جامعی عضو دیگر شورای شهر تهران نیز گفت: طرح ترافیک جدید پیوست اجتماعی ندارد و چنان‌چه بخواهیم هر تصمیمی را که باعث افزایش هزینه های زندگی مردم شود را بگیریم، قاعدتاً باعث افزایش مشکلات در سطح شهر خواهیم شد.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران، تصریح کرد: بنده از همان ابتدا و در فرآیند طرح ترافیک جدید تأکید کردم که این طرح پیوست ملاحظات اجتماعی ندارد و باید شرایط زندگی مردم را درنظر بگیریم.

به گزارش تین‌نیوز، تا به این ساعت و در جریان رسیدگی به ایرادات فرمانداری به طرح ترافیک جدید، اعضای شورای شهر تهران به پیشنهاد کمیسیون حمل‌ونقل در مورد  کاهش پنج دهم به یک دهم عوارض تردد برای کامیون‌های حمل بار و آژانس‌ها را رای ندادند.

کاهش 90 درصدی نرخ ارم طرح ترافیک با 15 رای موافق به تصویب اعضای شورای شهر رسید.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.