| کد خبر: 162605 |

◄ جزئیات آماده‌سازی فرودگاه امام برای نوروز 97/ ایرلاین‌ها موظف به پاسخگویی هستند

معاون فرودگاهی و عضو هیئت‌مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) از آمادگی این فرودگاه برای ایام نوروز خبر داد و گفت: با شرکت‌های هواپیمایی در راستا مدیریت پروازها و پاسخگویی به مسافران در صورت تأخیر و یا کنسلی پروازها مذاکره شده است.

تین نیوز

معاون فرودگاهی و عضو هیئت‌مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) از آمادگی این فرودگاه برای ایام نوروز خبر داد و گفت: با شرکت‌های هواپیمایی در راستای مدیریت پروازها و پاسخگویی به مسافران در صورت تأخیر و یا کنسلی پروازها مذاکره شده است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، علی رستمی در نشست خبری که در راستای برنامه فرودگاه امام برای ایام نوروز و پیک سفرها برگزارشده بود از حل نارضایتی مسافران در بخش‌های مانند سرویس بهداشتی، نمازخانه، پارکینگ، عدم حضور تابلوهای راهنما و ... در ظرف 6 ماه آینده و ریشه‌کنی این مشکلات خبر داد و گفت: تمام خدماتی که در این فرودگاه به مسافران داده می‌شود شناسایی شده و برای تسهیل و خدمات‌رسانی مطلوب‌تر برای آن مسئولی تعیین‌شده است.

نظارت بر عملکرد تاکسی‌های فرودگاه

وی  به ظرفیت‌سازی در فرودگاه امام اشاره کرد و افزود: اولین گام در ظرفیت‌سازی، راه‌اندازی ترمینال سلام خواهد بود که با وارد مدار شدن این ترمینال، 5 میلیون مسافر به ظرفیت فرودگاه امام افزوده خواهد شد و در راستای آن شاهد ارتقاء سطح خدمات‌رسانی خواهیم بود.

معاون امور فرودگاهی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در پاسخ به سؤالی مبنی بر حضور برخی از دلال‌ها در بخش تاکسی‌رانی که در این فرودگاه باعث ایجاد مشکلاتی برای مسافران شده است، توضیح داد: در ایام نوروز ناظرانی در راستای نظارت بر نحوه تعیین قیمت‌ها، خدمات‌رسانی، تاکسی‌رانی تشکیل شده است و تمام نظارت‌ها به‌صورت آنلاین خواهد بود تا شاهد گران‌فروشی در فرودگاه و کم‌فروشی در خدمات نباشیم.

قیمت خدمات افزایش نمی‌یابد

این عضو هیئت‌مدیره با تأکید بر اینکه با تمامی ظرفیت‌ها و افزایش نیروی انسانی به استقبال نوروز97 در فرودگاه حضرت امام خواهیم رفت، تصریح کرد: در این ایام شاهد افزایش قیمت خدمات در فرودگاه امام نخواهیم بود و ما با تمام ارگان‌ها، نهادها، و سازمان‌هایی که به‌نوعی در امر خدمات‌رسانی دخیل هستند جلسه برگزار کردیم و هماهنگی‌های لازم به عمل آمد و حتی از آن‌ها در راستای ارائه خدمات مطلوب درخواست افزایش نیرو داشتیم.

رستمی با بیان اینکه تمام تجهیزات و خدمات ناوبری اورهال شده‌اند و فرودگاه آمادگی لازم برای خدمات‌رسانی با تمام ظرفیت را داراست، ادامه داد: با تمام شرکت‌های هواپیمایی جلسه به‌منظور رفع مشکلات تأخیر ، کنسلی پرواز برگزارشده و در این جلسه از ایرلاین‌ها خواسته شد تا یک نماینده تام‌الاختیار که بتواند در مواقع بروز مشکل تصمیم‌گیرنده باشد در فرودگاه حضور یابد.

در صورت کنسلی ایرلاین‌ها حق ندارند مسافران را رها کنند

او گفت: به شرکت‌های هواپیمایی عنوان شد که در صورت کنسلی پروازها اگر مسافران در فرودگاه حضور داشته باشند ایرلاین‌ها حق ندارند مسافران را رها کنند. شرکت‌های هواپیمایی موظف هستند با هواپیمای جایگزین و پشتیبان پرواز را انجام بدهند.

معاون فرودگاهی شرکت شهر فرودگاهی امام با تأکید بر اینکه شرکت‌های هواپیمایی در صورت تأخیر بایستی به‌موقع پذیرایی از مسافران را انجام و تعیین‌تکلیف پرواز را  سریعاً مشخص کنند، ابراز کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌ صورت گرفته آخرین پرواز فرودگاه‌های ایران در سال 96 به‌احتمال زیاد از فرودگاه امام خارج خواهد شد و در اولین پرواز ورودی سال 97 با گل و شیرینی به استقبال مسافران خواهیم رفت.

اطلاع‌رسانی از کانال تلگرامی

وی از راه‌اندازی کانال تلگرامی فرودگاه امام در راستای اطلاع‌رسانی و به مسافران خبر داد و اظهار کرد: شماره تماس‌هایی برای پاسخ‌گویی به مسافران در هر بخشی خواهیم داشت.

این مقام مسئول در فرودگاه امام در خصوص رشد پروازی در ایام نوروز، گفت: درخواست شرکت‌های هواپیمای برای پرواز همچنان ادامه دارد اما بر اساس آنچه که مرکز برنامه‌ریزی هماهنگی پروازی فرودگاه امام اعلام کرده است چیزی حدود 2 هزار 766 در این ایام پرواز خروجی خواهیم داشت و نزدیک به همین رقم  در پرواز ورودی خواهد بود.

مترو فرودگاه تا ساعت 22 خدمات می‌دهد

رستمی با اشاره به اینکه آمار روزانه مسافران در روزهای عادی حدود 20 هزار نفر است که در ایام پیک حدود 6 تا 10 هزار نفر به آن افزوده خواهد شد، عنوان کرد: مترو فرودگاه امام در روزهای عادی از ساعت 5:30 صبح تا 22:30 شب فعالیت می‌کند در همین راستا ما در حال مذاکره با مسئولان شرکت بهره‌برداری مترو به جهت شبانه‌روزی شدن فعالیت مترو فرودگاه امام هستیم.

به‌گفته او، در حال حاضر 14 شرکت هواپیمایی داخلی و حدود 35 تا 40 ایرلاین خارجی در فرودگاه  امام فعالیت دارند و سه شرکت هندلینگ نیز در کنار این شرکت‌های هواپیمایی برای ارائه خدمات فعالیت می‌کنند.

درآمد فرودگاه امام

این عضو هیئت‌مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی در خصوص وضعیت درآمدهای این فرودگاه در جمع خبرنگاران گفت: با شکل‌گیری منطقه آزاد و ویژه اقتصادی شهر فرودگاهی امام شاهد رشد اقتصادی خواهیم بود.  در حال حاضر تقاضاهایی برای ورود شرکت‌های هواپیمایی خارجی وجود دارد که با توجه به ظرفیت موجود امکان حضور آن‌ها نیست در همین راستا با ورود تقاضاها شاهد افزایش درآمدها خواهیم بود. هم‌اکنون بیشتر درآمدهای اقتصادی در بخش خدمات‌رسانی، عوارض فرودگاهی، پارکینگ، لندینگ و تیک‌آف و .... است.

رستمی از پیش‌بینی رشد 3 تا 5 درصدی پروازهای این فرودگاه در ایام نوروز 97 خبر داد و گفت: ما آمادگی لازم برای رشد 10 درصدی پروازها را نیز داریم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.