| کد خبر: 80097 |

روزهای پایان سال بازار مسکن با طعم رکود

تین نیوز | بازار اجاره و فروش مسکن با نزدیک شدن به بهار همچنان در رکود بسر می برد.

حال و هوای اقتصاد این روزها با لغو تحریم ها رنگ و بویی خاص به خود گرفته و فعالان اقتصادی روز های خوبی را پیش روی صنعت و اقتصاد می بینند.

بسیاری از سازندگان نوید روزهای خوبی را بعد از تحریم در بخش مسکن دادند اما شواهد بیانگر این است که تحریم رنگ و بویی به بخش مسکن نداده و همچنان در خواب زمستانی است و روزهای خوبی را سپری نمی کند.

معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی تولید مسکن را متکی به مسائل مستقیم تحریم ندانست و گفت : ورود سرمایه به بخش مسکن در میان مدت و بلندمدت ، تاثیرگذار است و به خروج از رکود بازار مسکن کمک می کند.

مظاهریان درباره تحولات بازار مسکن ادامه داد: تا پایان سال اتفاق خاصی در بازار مسکن نخواهیم داشت و سال آینده نیز تغییرات چندانی در بازار اتفاق نمی افتد اما از نیمه دوم سال 95 بخش مسکن خیز خروج از رکود را آغاز خواهد کرد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور نیز ثبات را تا پایان سال در این بخش پیش بینی کرد و گفت: با توجه به ماههای پایانی سال و انتخابات پیش رو،بازار مسکن تا پایان سال هیچ تحرکی را نخواهد داشت و بازار مسکن تا پایان سال در ثبات بسر می برد.

وی ادامه د اد: افزایش قیمتی در سال 94 نخواهیم داشت و بازار مسکن همچنان در ثبات باقی می ماند.

براساس اعلام مرکز امار ایران متوسط قیمت خرید و فروش هر متر مربع زمین یا ساختمان مسکونی کلنگی معامله شده در بنگاههای معاملات ملکی کشور در بهمن 11 میلیون و 744 هزار ریال بوده است که نسبت به دوره قبل 0.7 درصد کاهش و نسبت به دوره مشابه سال قبل 1.5 درصد افزایش داشته است.

همچنین متوسط قیمت خرید و فروش هر متر مربع زمین یا زمین ساختمانهای مسکونی کلنگی معامله شده از طریق بنگاههای معاملات ملکی در کل کشور 11 میلیون و 744 هزار ریال بوده است که نسبت به دوره قبل 0.7 درصد کاهش و نسبت به دوره مشابه سال قبل 1.5 درصد افزایش داشته است .

متوسط قیمت خرید و فروش هر متر مربع مسکونی معامله شده از طریق بنگاههای معاملاتی ملکی در سطح کل کشور 14 میلیون و 758 هزار ریال بوده است که نسبت به دوره قبل 1.2 درصد کاهش و نسبت به دوره مشابه سال قبل 3.0 درصد افزایش داشته است.

بر اساس مشاهده میدانی قیمت برخی ازاپارتمانهای نقاط تهران به این قرار است :

- بلوار ابوذر 60 متری نوساز 265 میلیون تومان
- پونک 96 متری 672 میلیون تومان
- جنت اباد 71 متری 295 میلیون تومان
- صادقیه 100 متری 632 میلیون تومان
- نارمک 53 متری 226 میلیون تومان
-تهرانپارس 134 متری 692 میلیون تومان
- امیر اباد 66 متری 250 میلیون تومان
- عباس اباد 103 متری 725 میلیون تومان
- و بزرگراه ارتش 94 متری 650 میلیون تومان.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.