| کد خبر: 163428 |

◄ بازدید شهردار اصفهان از مناطق محروم شهر در نخستین روزهای سال نو

شهردار اصفهان در نخستین روزهای سال نو از مناطق محروم شهر اصفهان دیدن کرد و گفت: محرومیت زدایی از چهره شهر را با قوت ادامه می دهیم.

تین نیوز

شهردار اصفهان در نخستین روزهای سال نو از مناطق محروم شهر اصفهان دیدن کرد و گفت: محرومیت زدایی از چهره شهر را با قوت ادامه می دهیم.

به گزارش تین نیوز، قدرت الله نوروزی در دومین روز از سال جدید، به همراه مرضیه فرشاد مدیرکل بهزیستی استان اصفهان به بازدید از محلات محروم منطقه 14 اصفهان پرداخت. 

جزئیات این دیدار:

بازدید از محله های دارک، دوطفلان، ارزنان و عمان سامانی که محروم ترین محلات منطقه 14 محسوب می شوند، و بازدید از خانواده های دارای فرزند معلول ذهنی و فلج مغزی و همچنین دیدار با تعدادی از خانواده های شهدای این منطقه از جمله برنامه های شهردار در شب گذشته بود.

شهردار اصفهان در جریان این بازدیدها گفت: سال گذشته اقدامات ویژه ای برای رفع محرومیت انجام شد و امیدواریم در سال جدید نیز بتوان بیش از پیش در زمینه رسیدگی به مناطق محروم تلاش کرد. 

قدرت الله نوروزی با بیان اینکه در کمال تأسف، زندگی برخی از این خانواده ها با مشقت و سختی بسیاری همراه است، تصریح کرد: این موضوع بسیار متأثرکننده است. تحمل چنین مناطق و زندگی های محرومی در شهری مانند اصفهان بسیار دشوار است و هر مسوولی وضعیت این مناطق را ببیند و احساس مسوولیت نکند، نتوانسته به وظایف انسانی خود عمل کند. 

شهردار اصفهان ادامه داد: افراد با حضور در مناطق محروم می توانند از نزدیک شاهد مشکلات ساکنان این منطقه باشند، بنابراین بازدید همه مسوولان و گفتگو با این افراد می تواند به حل مشکلات شهروندان منطقه 14 به ویژه محله زینبیه کمک کند.  

وی اضافه کرد: محرومیت در محله زینبیه و اطراف آن موج می زند و نیاز به کمک مازاد آنچه که در بودجه ها پیش بینی شده وجود دارد. بازسازی، آبادانی منطقه و رسیدگی به وضعیت و ارتقاء امکانات رفاهی مردم، یک امر ضروری است که نباید از نظر دور داشت.  

نوروزی با بیان اینکه تاکنون برای رفع محرومیت این منطقه تلاش های بسیاری صورت گرفته و زیرساخت های آن فراهم شده است، گفت: با این وجود کار بسیار دشوار و تلاش بسیار زیادی لازم است تا این منطقه از محرومیت خارج شود، بازدید از منطقه 14 باعث شد تا احساس مسوولیت و جدیت بیشتری برای ارایه خدمات به این افراد داشته باشیم، امیدوارم طرح های در نظر گرفته شده برای محلات محروم شهر اصفهان با قوت و قدرت بیشتری ادامه پیدا کند. 

وی با بیان اینکه شعار محرومیت زدایی شعار چند دهه گذشته است که ریشه در انقلاب اسلامی دارد، تأکید کرد: مبارزه با فقر و محرومیت زدایی از ارزش های جامعه اسلامی بوده که البته برای تحقق آن یک بسیج همگانی، اراده و بودجه ملی لازم است چراکه محرومیت زدایی تنها با تلاش شهرداری میسر نمی شود و باید بسیاری از مسایل مانند مسایل بهداشت عمومی، آموزش و پرورش، اشتغال و ... با همت و تعامل همه دستگاه ها و بودجه های دولتی در کنار یکدیگر قرار بگیرد تا محرومیت زدایی از جامعه محقق گردد.   

شهردار اصفهان وظایف شهرداری را در محرومیت زدایی سنگین دانست و افزود: سال گذشته برای رفع محرومیت اقدامات ویژه ای انجام شده است اما امیدواریم امسال بیش از آنچه که تاکنون وجود داشته رسیدگی به مناطق محروم در دستور کار قرار گیرد. 

شهردار اصفهان در بخش دیگری از دیدارهای خود در منطقه 14 ضمن حضور در منزل خانواده شهیدان استکی یاد و خاطره همرزمان شهید خود را گرامی داشت و آغاز سال نو را به این خانواده تبریک گفت.

یکی از دیدارهای جالب شهردار اصفهان در این منطقه حضور در منزل خانواده ای بود که خداوند به آنها یک پنج قلو عطا کرده بود.    

شهردار اصفهان به هر یک از این پنج قلوها عیدی داد و از نزدیک در جریان مشکلات این خانواده قرار گرفت.

نوروزی همچنین با حضور در منزل برخی خانواده های نیازمند، ضمن آگاهی از مشکلات و درخواست های آنان دستورات لازم را برای پیگیری مشکلات آنها صادر کرد.

منبع: اداره ارتباط رسانه ای شهرداری اصفهان
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.