| کد خبر: 161550 |

◄ محل هزینه‌کرد جریمه خودروهای بدون معاینه‌فنی

نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای مقرر کردند: جریمه خودروهای فاقد معاینه فنی، برای کاهش آلودگی هوا و توسعه و بهره‌برداری حمل‌ونقل عمومی هزینه شود.

تین نیوز

نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای مقرر کردند: جریمه خودروهای فاقد معاینه فنی، برای کاهش آلودگی هوا و توسعه و بهره‌برداری حمل‌ونقل عمومی هزینه شود.

به گزارش تین‌نیوز، نمایندگان مجلس در جریان بررسی جزئیات لایحه بودجه در بخش هزینه‌ای بند ب تبصره ۸ این لایحه را به تصویب رساندند.

بر اساس آن در اجرای ماده (۶) قانون هوای پاک مصوب ۲۵ /۴/ ۱۳۹۶ مبنی بر الزام اعمال قانون خودروهای فاقد معاینه فنی از طریق متوقف کردن و صدور قبض جریمه مطابق با قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، شهرداری تهران و شهرهای دارای آلودگی هوا مکلف به اجرای طرح ناحیه کاهش آلودگی هوا (LEZ) هستند.

به‌موجب این مصوبه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران مکلف است مطابق قانون نسبت به جریمه متخلفین اقدام نماید. مبالغ وصولی جریمه‌های صادرشده به‌ردیف درآمد عمومی ۱۶۰۱۸۳ نزد خزانه‌داری کل واریز می‌گردد تا از محل اعتبار ردیف ۴۹-۵۳۰۰۰۰ جدول شماره (۹) این قانون در جهت کاهش آلودگی هوا و توسعه و بهره‌برداری حمل‌ونقل عمومی به شهرداری تهران و سایر شهرهای دارای آلودگی هوا اختصاص یابد.

همچنین بند الحاقی تبصره ۸ که در آن به دولت اجازه داده‌شده بود از محل کمک‌های بخش‌های کشاورزی از تولید محصولات کشاورزی حمایت کند، بارأی مجلس از متن بودجه حذف شد.

پیش‌ازاین نمایندگان مجلس، شهرداری‌های تهران و شهرهای دارای آلودگی هوا را مکلف به اجرای طرف ناحیه کاهش آلودگی هوا (LEZ) مربوط به الزام اعمال قانون معاینه فنی خودروها کردند.

به گزارش تین‌نیوز، در طرح ترافیک جدید هر خودرو باید تائیدیه معاینه فنی را داشته باشد و در صورت نداشتن آن 50 هزار تومان  در روز جریمه می‌شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.