| کد خبر: 157349 |

◄ اخراج ضاربان دستفروش خیابان ولیعصر

با انتشار کلیپ تصویری برخورد فیزیکی ماموران جلوگیری از سد معبر شهرداری تهران با یکی از دستفروشان خیابان ولی‌عصر، شهرداری تهران در روزهای اخیر، اقدام به سلب مسئولیت و اخراج دو مامور خاطی خود کرد.

تین نیوز

با انتشار کلیپ تصویری برخورد فیزیکی ماموران جلوگیری از سد معبر شهرداری تهران با یکی از دستفروشان خیابان ولی‌عصر، شهرداری تهران در روزهای اخیر، اقدام به سلب مسئولیت و اخراج دو مامور خاطی خود کرد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، رئیس بازرسی شهرداری تهران با تائید این مطلب، اظهار کرد: به مجرد اطلاع از موضوع سازمان بازرسی شهرداری تهران به صورت ویژه پیگیری این موضوع را بر عهده گرفت.

محمدجواد شیرازی تصریح کرد: به همین منظور جلسه مشترکی با حضور مدیرعامل شرکت شهربان و دو مامور خاطی ضارب تشکیل و با استماع گزارش موضوعی، دو نفر از عواملی که اقدام به ضرب وشتم شهروند دستفروش کرده بودند، عزل شدند.

وی با بیان این‌که «تصمیم به عزل قطعی دو مامور ضارب شهروند دستفروش در همین جلسه صورت گرفت»، گفت: در این گونه موارد و این موضوع خاص، ماموران شهربان حق هیچ‌گونه برخورد فیزیکی با دستفروشان را نداشته که در صورت اطلاع مطابق با قوانین با آنها برخورد می‌شود.

رئیس بازرسی شهرداری تهران افزود: شهرداری تهران آمادگی کامل دارد تا با خاطیان در این قبیل برخوردها اقدام عاجل صورت دهد و لذا از مردم درخواست می‌شود تا در صورت مشاهده چنین صحنه‌هائی، مراتب را به شهرداری تهران اطلاع دهند.

به گزارش تین‌نیوز، چند باری است که برخورد فیزیکی با دسفروشان در فضای عمومی موجب واکنش‌هایی شده است و چنان‌چه برخورد ریشه‌ای با آن نشود ادامه‌دار خواهد شد، برخورد قاطع شهرداری با این موضع خاص می‌تواند نقطه‌ عطفی باشد در به صفر رسیدن این گونه مسائل.

در یکی دو روز گذشته بود که فیلم کوتاهی در فضای مجازی با سرعت دست به دست شد و در آن دو مامور شهربان اقدام به ضرب و شتم دستفروش جوانی کرده بودند.

سخنگوی ناجا در واکنش به فیلمی از برخورد نامناسب یک مامور پلیس و یکی از ماموران شهرداری با دستفروشی که در روز‌های اخیر در شبکه‌های اجتماعی خبرساز شده است، اظهار کرد: پیش از این و مکرراً براساس تدابیر فرمانده ناجا تاکید کرده‌ایم که کارکنان پلیس می‌بایست رفتارشان را در حین انجام ماموریت‌های انتظام‌بخشی در جامعه متناسب با چارچوب دکترین و آموزه پلیس مهربان و مقتدر انجام دهند.

سردار سعید منتظرالمهدی در ادامه افزود: لذا با توجه به این مهم، هیچ نوع تخطی و قصوری در این خصوص پذیرفته نیست و طبیعتاً افرادی که در رفتار و برخورد خود از جاده اعتدال و انصاف خارج شوند مورد تذکر و برخورد انتظامی قرار می‌گیرند.

وی تاکید کرد: بدیهی است سازمان‌هایی که برای انجام ماموریت خود از نیروی پلیس کمک می‌گیرند نیز نباید به گونه‌ای عمل کنند که آنها را در موقعیت‌های چالش‌ برانگیز قرار دهند.

منتظرالمهدی خاطر نشان کرد: همه ما به عنوان شهروندان جامعه و همچنین دستفروشان عزیز باید مسئولیت اجتماعی خود را بپذیریم و قوانین و مقررات شهری را برای برخورداری از حقوق سایر شهروندان رعایت کنیم و قطعاً ساز و کارهای لازم برای ساماندهی دستفروشان از سوی شهرداری فراهم می‌شود.

منتظرالمهدی در واکنش به فیلمی از برخورد نامناسب یک مامور پلیس و یکی از ماموران شهرداری با دستفروشی که در روز‌های اخیر در شبکه‌های اجتماعی خبرساز شده است، اظهار کرد: پیش از این و مکرراً براساس تدابیر فرمانده ناجا تاکید کرده‌ایم که کارکنان پلیس می‌بایست رفتارشان را در حین انجام ماموریت‌های انتظام‌بخشی در جامعه متناسب با چارچوب دکترین و آموزه پلیس مهربان و مقتدر انجام دهند.

سخنگوی ناجا ادامه داد: لذا با توجه به این مهم، هیچ نوع تخطی و قصوری در این خصوص پذیرفته نیست و طبیعتاً افرادی که در رفتار و برخورد خود از جاده اعتدال و انصاف خارج شوند مورد تذکر و برخورد انتظامی قرار می‌گیرند.

وی تاکید کرد: بدیهی است سازمان‌هایی که برای انجام ماموریت خود از نیروی پلیس کمک می‌گیرند نیز نباید به گونه‌ای عمل کنند که آنها را در موقعیت‌های چالش‌ برانگیز قرار دهند.

منتظرالمهدی خاطرنشان کرد: همه ما به عنوان شهروندان جامعه و همچنین دستفروشان عزیز باید مسئولیت اجتماعی خود را بپذیریم و قوانین و مقررات شهری را برای برخورداری از حقوق سایر شهروندان رعایت کنیم و قطعاً ساز و کارهای لازم برای ساماندهی دستفروشان از سوی شهرداری فراهم می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.