| کد خبر: 151904 |

آغاز عملیات ریل‌گذاری متروی شهر بهارستان - اصفهان

وزیر راه و شهرسازی گفت: شهرسازی ریل پایه همواره مورد توجه ما بوده و نیاز شهرهای جدید در حومه کلان شهرها به ریل بسیار حائز اهمیت و قابل پیگیری است.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی گفت: شهرسازی ریل پایه همواره مورد توجه ما بوده و نیاز شهرهای جدید در حومه کلان شهرها به ریل بسیار حائز اهمیت و قابل پیگیری است.

به گزارش ایسناو به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، عباس آخوندی در بازدید از شهر جدید بهارستان و در آئین آغاز عملیات ریل‌گذاری متروی این شهر اظهار کرد: 22 سال پیش کلید آغاز بخشی از احداث شهر جدید بهارستان زده شد و امروز خوشحالیم که آن بذر پاشیده به درختی تنومند تبدیل شده است .

وی افزود: شهرسازی ریل پایه همواره مورد توجه ما بوده و نیاز شهرهای جدید در حومه کلان شهرها به ریل بسیار حائز اهمیت و قابل پیگیری است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به 700 میلیون سفر در سال بین حومه و کلان شهرها تصریح کرد: 45 درصد ترددها بین حومه و کلان شهر انجام می‌شود که ایجاد ریل به منظور بالا بردن سطح کیفی زندگی در این شهرها بسیار با اهمیت است.

آخوندی با بیان اینکه کیفیت زندگی در شهرهای جدید باید بتواند یک استاندارد پیش رویی را نشان دهد، گفت: در زندگی مدرن امروزی که افراد عمدتا در آپارتمان‌ها زندگی می‌کنند فضاهای عمومی مثل مدرسه‌ها می‌توانند نقش بسیار زیادی در بالندگی جوان‌ها داشته باشد و به همین منظور در شهر جدید بهارستان و به صورت پایلوت طرح مدرسه اجتماع محور که شامل امکانات متعدد آموزشی و فرهنگی است و می‌تواند در خارج از وقت آموزش به شهر کمک کند احداث خواهد شد.

هم‌چنین معاون وزیر و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید کشور گفت: بهارستان جزو شهرهای پیشرو در خصوص جذب جمعیت و کیفیت زندگی بوده و طبق آمار 79 هزار جمعیت دارد و رشد جمعیت در آن به گونه‌ای است که پیش بینی می‌شود تا پنج سال آینده با جمعیت 130 هزار نفری مواجه شود.

حبیب الله طاهرخانی اولویت این شهر را متروی بهارستان به اصفهان دانست و اظهار کرد: برای احداث متروی شهر بهارستان 150 میلیارد تومان تاکنون هزینه شده که جهت تکمیل آن 350 میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز است که در صورت تامین مالی تا دو سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به ساخت مدرسه اجتماع محور در این شهر تصریح کرد: احداث این پروژه به صورت پایلوت در بهارستان و به عنوان اولین نمونه در کشور، نمونه منحصر به فردی در سطح ایران است که دارای امکانات و بخش‌های مهم آموزشی و فرهنگی است.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.