| کد خبر: 139132 |

◄ شهردار باید به دنبال ایجاد عدالت در شهر و توجه به محرومیت زدایی باشد

یک کارشناس حمل‌ونقل شهری معتقد است برای اداره کلان شهرها، شهرداران بیشتر از این‌که فردی عمرانی و زیرساختی باشند باید فردی فرهنگی و اجتماعی و برنامه‌ریز قوی باشند.

تین نیوز

یک کارشناس حمل‌ونقل شهری معتقد است برای اداره کلان شهرها، شهرداران بیشتر از این‌که فردی عمرانی و زیرساختی باشند باید فردی فرهنگی و اجتماعی و برنامه‌ریز قوی باشند.

به گزارش تین‌نیوز، مناف هاشمی در جمع تعدادی از کارشناسان حوزه شهری در یک گروه تلگرامی با بیان این مطلب نوشت: همچنین شهردار باید شخصی باشد که تمام ابعاد شهرداری و شورا را بشناسد و راه‌های بهبود مدیریت در شهرها را شناسایی کند.

وی افزود: شهردار باید راه‌های هوشمندی و کوچک‌سازی شهر را نیز بشناسد و شهر الکترونیک را در عمل پیاده نماید، قدرت تعامل بالایی داشته باشد و با حاکمیت و دولت همسو و هماهنگ باشد و بتواند از مجلس قوانین خوب و از دولت کمک‌های ارزشمندی بگیرد.

این کارشناس حوزه حمل‌ونقل شهری تاکید کرد: شهرداری که از  قدرت سازماندهی بالا و خوشنامی مطلوب برخوردار باشد، می‌تواند اعتماد مردم را جلب و حق‌الناس وصول شده از مردم را درست هزینه کند.

به گفته وی کسی که بر مسند شهرداری می‌نشیند باید کاهش هزینه در دستور کارش باشد و قدرت نظارت و کنترل قوی بر زیر مجموعه‌اش را داشته باشد و باید بتواند خود را وقف مردم شهرش کند.

هاشمی خاطرنشان کرد: شهرداران در اکثر شهرهای دنیا افراد محبوب شهرهای خودشان هستند،  شهردار باید دنیا دیده و در عین حال به دنبال ایجاد عدالت در شهر و توجه به محرومیت زدایی باشد.

این کارشناس اظهار داشت: شهردار باید از طریق شورایاری‌ها و مردم بودجه شهر را همچون شهروندان برزیلی به شکل مشارکتی و با نظر معتمدین محلی و شورایاران ببندد و بتواند تحقیق و پژوهش را به شکل کاربردی استفاده نماید.

به گفته وی نگاه به توسعه پایدار و اقتصاد پایدار و درآمدهای پاک و اجرای صحیح قانون می‌تواند مسیر صحیح اجرای طرح تفضیلی و جامع باشد.

وی گفت: باید سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری بازوی مدیریت شهری باشند نه وبال گردن مدیریت شهری. شهردار باید طوری عمل کند که زباله خرج خودش را درآورد حمل‌ونقل خودش را اداره کند و.....

هاشمی اظهار داشت: در نهایت شهردار باید انسان شش دانگی در همه امور باشد تا بتواند بار سنگین اداره کلان شهر تهران را به دوش بکشد.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.