| کد خبر: 131929 |

۲۲ کیلومتر از خط ۷ مترو؛ آماده بهره‌برداری

تین نیوز
۲۲ کیلومتر از خط ۷ مترو با ۷ ایستگاه آماده است و به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.
 

به گزارش همشهری آنلاین، احداث خط 7 مترو از سال‌94 به‌صورت جدی در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته و هم‌اکنون 6هزار کارگر و مهندس در عمق 40متری زمین در تلاشند تا این خط هرچه زودتر برای استفاده شهروندان پایتخت آماده شود.به گفته مازیار حسینی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران، هفته گذشته تست گرم خط‌7 مترو از بسیج تا صنعت پایان یافت و همه کارهای آن انجام شده و آماده بهره‌برداری است. وی گفت: البته در اسفندماه سال گذشته تست گرم خط‌7 مترو از میدان محمدیه تا نواب انجام شد اما به‌دلیل نبود پله برقی افتتاح آن به تأخیر افتاد.

 

خط‌7 مترو از جنوب شرق تهران در نزدیکی ورزشگاه تختی آغاز می‌شود و با حرکتی که از سمت شرق به غرب دارد پس از طی 25کیلومتر به میدان صنعت می‌رسد و سرانجام در شهرک نفت در شمال غرب تهران پس از 30کیلومتر به پایان می‌رسد. در فاز نخست این پروژه، 10کیلومتر مترو در جنوب غربی شهر افتتاح می‌شود. ایستگاه محمدیه در خط یک و ایستگاه نواب در خط 2، ایستگاه‌های تقاطعی در خط 7 هستند که آنها هم در فهرست بهره‌برداری قرار دارند.

 

نکته حائز اهمیت اینکه خط‌‌7 از زیر تمامی خطوط مترو عبور می‌کند و به‌عنوان عمیق‌ترین خط مترو شناخته می‌شود. با احداث خط 7، روزانه یک میلیون و 1620مسافر توسط مترو جابه‌جا خواهند شد. البته سرفاصله قطارها در خطوط 6‌و‌7‌مترو، 30دقیقه است و با زیر بار رفتن بیشتر خط، سرفاصله‌ها نیز کاهش می‌یابد. هم‌اکنون ریل‌گذاری خط‌7 نیز انجام شده و حتی کف ریل‌ها نیز شسته شده است و انتظارها برای تکمیل ایستگاه‌ها و افتتاح به‌زودی به پایان می‌رسد.

 

  • وضعیت سایر خطوط

در پی آمادگی بخش اعظم از خط‌7، از خط 6و 8 مترو نیز خبرهای خوشی به گوش می‌رسد. عملیات حفاری خط 6 مترو طی روزهای اخیر به پایان رسیده و کارهای ریل‌گذاری آن به اتمام رسیده و در نیمه اول امسال بخش عمده آن به بهره‌برداری خواهد رسید. خط‌6 مترو با عبور از دولت‌آباد، کیانشهر، بعثت و میدان خراسان به میدان شهدا می‌رسد و تلاش می‌شود ایستگاه‌های بخش جنوبی برای مردمی که از امکانات مترو در محله خود محروم هستند، در نیمه‌نخست سال‌جاری افتتاح شود.

 

براساس برآوردها ساخت و تجهیز این خط ٦ هزار و ٥٠٠ میلیارد تومان هزینه دارد. ٧٨ جبهه کاری و 7742کارگر و مهندس عملیات عمرانی خط ٦ را برعهده دارند. معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار تهران درباره خط دیگر مترو نیز گفت: خط 8 که خط ایستگاه شاهد تا فرودگاه امام‌خمینی است نیز مراحل پایانی خود را می‌گذراند و به این ترتیب در نیمه اول امسال 100کیلومتر از مترو که قول داده بودیم افتتاح خواهد شد.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.