| کد خبر: 130531 |

برگزاری پنجمین گردهمایی نما و منظر شهری؛ ۲۰ اردیبهشت

تین نیوز
مدیرکل معماری و ساختمان شهرداری تهران از برگزاری پنجمین گردهمایی نما و منظر شهری تحت عنوان «مهندسی نوین طراحی و اجرای نما» با حضور استادان معماری و شهری و صاحب‌نظران داخلی و خارجی در امروز ۲۰ اردیبهشت در تالار فرخی یزدی مجموعه باغ موزه قصر خبر داد.
 

به گزارش همشهری آنلاین، سهیلا صادق‌زاده مدیرکل معماری و ساختمان شهرداری تهران با اشاره به سابقه برگزاری چهارمین گردهمایی در حوزه معماری، نما و منظر شهری در ادوار گذشته گفت: با حضور استادان کمیته‌های نما و طراحان مباحث بسیاری در این حوزه‌ها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و نتایج مطلوبی هم حاصل شد. وی افزود: مشارکت بالای متخصصان، معماران و طراحان سبب شده تا در بحث نما و منظر شهری و همچنین ساماندهی نمای ایرانی - اسلامی حرفی برای گفتن داشته باشیم.

 

بر این اساس با رهنمود‌های معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران، مقرر شد تا در بحث اجرای نما نیز مباحث جدید و اقدامات روز دنیا مورد بحث و بررسی قرار گیرد. مدیرکل معماری و ساختمان شهرداری تهران در ادامه افزود: براین اساس مقرر شد تا در مباحث اجرای نما به روش‌های نوین و تکنولوژی روز نیز اهتمام صورت گیرد و گروه‌های دخیل در اجرای نما را نیز درگیر کنیم.

 

به گفته وی توجه به فنون جدید طراحی اجرای نما در دنیا همچون اتصالات مصالح ساختمانی، صرفه جویی در انرژی، ایمنی و همچنین کاهش هزینه در بحث مهندسی طراحی و اجرای نما صورت خواهد گرفت. صادق‌زاده تأکید کرد:

 

به‌منظور استفاده از تجربیات و روش‌های جدید روز دنیا از 2گروه آلمانی (گروه معماری شوبان و پیردمان) که تجربه‌های جدید در این زمینه دارند دعوت به‌عمل آمد تا در پنجمین گردهمایی نما و منظر شهری مهندسی اجرای نوین نما حضور یافته و ارائه گزارش کنند. مدیرکل معماری و ساختمان شهرداری تهران همچنین از رونمایی از سامانه ثبت اطلاعات بناهای ارزشمند شهر تهران تحت عنوان سامانه «ثابا» خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این سامانه مردم می‌توانند در بحث حفظ و ثبت بافت‌های دارای ارزش تاریخی و معماری با شهرداری تهران مشارکت فعال داشته باشند.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.