| کد خبر: 129761 |

◄ مدیریت آزمون و خطا در شهر تهران

تین نیوز

شهردار تهران با اشاره به سرعت کار احداث خطوط مترو در پایتخت گفت: کسی نمیتواند تصور کند خط شش مترو با این حجم عظیم کار در ۱۸ ماه انجام شود.


 

محمدباقر قالیباف اواخر اسفند طی سخنانی در مراسم تست گرم خط۷ مترو با اشاره به افزایش حجم تولید در کارخانه واگن سازی تهران ابراز داشت: در شرایطی که هر روز کارخانه‌ها در کشور تعطیل می‌شوند، ما در کارخانه واگن‌سازی تهران توانستیم در هر فصل چهار نوبت واگن‌ها را آماده کنیم و مطمئن هستم ظرفیت بیش از این هم در کارخانه واگن سازی وجود دارد.


 
 شهردار تهران با اشاره به سرعت ساخت مترو در شهر تهران در مقایسه با دیگر کلانشهرها، گفت: در بعضی شهرها وقتی یک خط مترو می‌خواهد ساخته شود با هزار حرف کلنگش را می‌زنند، سپس جشن پایان خاکبرداری، جشن پایان بتن ریزی، جشن ریل گذاری و … را برگزار می‌کنند و در نهایت تکمیل یک خط ۱۰ سال زمان می‌برد اما ما تنها در خط شش مترو تهران ۳۰ کیلومتر حفاری، لاینینگ و ریل گذاری کردیم و ساخت ۸۵ درصد ایستگاه‌هایش را نیز در ۱۸ ماه انجام دادیم.
 
 
پس از انتشار این خبر در پایگاه خبری – تحلیلی صنعت حمل‌ونقل، تین‌نیوز؛ یکی از کاربران پیامی ارسال کرد که در ادامه می‌خوانید.
 

این کاربر  در پیام خود با بیان این‌که خط هفت و ۶ مترو سرعت ساختشان در سال ۹۵ خوب بود و جای تقدیردارد، آورده است: ولی این را یادمان باشد که در سال‌های قبل از آن بیشتر به ساخت بزرگراه  و پل طبقاتی توجه شده بود وگرنه طبق برنامه سال ۹۴ باید خط ۶ و ۷ تمام می‌شدند.

 

وی افزوده است: متاسفانه مدیریت شهری ما در تهران و کشور با آزمون و خطاست و کمتر به کارشناسی‌ها توجه می‌شود.

 

این کاربر یادآوری کرده است: وقتی مشاهده شد پل صدر با توجه به پول صرف شده ترافیک را حل نکرده، به مترو توجه بیشتری شد.

 

وی در ادامه پیام خود تاکید کرده است: تنها مورد موفقیت‌آمیز پل طبقاتی صدر و تونل نیایش، عملکرد موفقیت‌آمیز دوربین‌های کنترل هوشمند بودند که تصادفات و تخلفات پل صدر نسبت به سطح بسیار کمتر بوده است.

 

این کاربر یادآوری کرده است: به‌جای تونل نیایش- پل صدر می‌شد خط مترو نیایش به ولیعصر و بلوار آفریقا را احداث کرد تا ترافیک کاهش یابد و تاثیرگذار باشد.

 

وی عنوان کرده است: متاسفانه شهرداری از سال ۹۵ به بعد متوجه این اهمیت شد، نمونه این سیاست را در بزرگراه حکیم می‌بینیم که اگر ذهنیت قبلی بود آن‌را به‌سرعت تمام می‌کردند ولی اولویت شهرداری مترو شده که سیاست مناسبی است.

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.