| کد خبر: 129087 |

تولد ۲۰۰ موتورسیکلت برقی تهران در تیرماه

تین نیوز
نخستین ناوگان پیک موتورسیکلت برقیپایتخت از تیرماه در محدوده مناطق مرکزی شهر و بازار آغاز به کار می‌کنند.
 

به گزارش مهر، وحید حسینی مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اعلام این خبر گفت: آنگونه که نتایج منتشر شده در سیاهه انتشار آلودگی هوای تهران نشان می‌دهد، موتورسیکلت‌های موجود که کاربراتوری هستند، عامل ۱۶ درصد آلودگی هوای تهران محسوب می‌شوند. بدین ترتیب شهرداری تهران درصدد برآمده تا برای حذف این بخش از آلودگی هوا، برنامه جایگزین کردن آنها با موتور برقی را در قالب یک چرخه ایجاد کند و به حرکت درآورد.

 

به گفته وحید حسینی، یکی از مشکلات در مسیر جایگزین کردن موتورهای برقی به جای کاربراتوری، فاصله قیمتی آنها بود که در موتور برقی قیمت ۹٫۵ میلیون تومان و موتور کاربراتوری قیمتی به مراتب پایین‌تر داشت. بدین ترتیب در سال گذشته ۲ اقدام صورت گرفت که یکی پایان شماره‌گذاری موتورهای کاربراتوری جدید بود که موتورهای انژکتوری با قیمت ۷ میلیون تومان باید جایگزین آن می‌شد و قیمتی نزدیک به موتور برقی داشت. اقدام دوم نیز بحث افزایش یارانه خرید موتورهای برقی بود. شهرداری تهران پیش از این قرار بود ۱٫۸ میلیون تومان به خرید هر موتوربرقی یارانه بدهد که این عدد را به ۲٫۵ میلیون تومان رساندیم تا قیمت یک موتور انژکتوری با یک موتور برقی کاملاً برابر شود و قابل رقابت باشد.

 

مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران تصریح کرد: بخش دیگر از برنامه جایگزین کردن موتورسیکلت‌ها، آوردن موتور برقی به بازار خرید بود. در این راه با شرکت‌های دارای صلاحیت واردکننده و پلاک کننده مذاکره کردیم. یکی از بحث‌های اساسی ما در این زمینه توجه به موتورهایی بود که برای کار مناسب باشند. در حال حاضر بسیاری از موتورهای کاربراتوری که بیشتری پیمایش را در شهر دارند، موتورهای کار هستند؛ بنابر این باید موتوری وارد کشور می‌شد که بتواند با پیمایش بالا، دست‌کم برای ۱۰۰ کیلومتر تردد مناسب باشد. در مذاکره با شرکت‌ها چرخه جدیدی را تعریف کردیم که یارانه ۲٫۵ میلیون تومانی شهرداری برای موتور برقی را به عنوان تسهیلات بلاعوض به تولیدکننده بدهیم تا قیمت عرضه این شرکت را از رقم قیمت اصلی کم کند و به همان عدد ۷ میلیون تومانی برسیم که موتورهای انژکتوری دارند.

 

آنگونه که حسینی اظهار کرده، بخش آخر از برنامه موتورهای برقی جامعه هدف بود که در این بخش شرکت پیک سبز در بازار تهران فعالیت می‌کند. این شرکت در تأمین موتورهای برقی مشکل داشت. با خبر تأمین ۲۰۰ دستگاه موتور برقی، شرکت پیک سبز کل این تعداد را خرید تا ناوگان پیک موتور برقی خود را در محدوده بازار تأمین کند. بدین ترتیب از تیرماه، نخستین ناوگان پیک موتوری پایتخت در محدوده بازار آغاز به کار می‌کند.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.