| کد خبر: 11682 |

ترافیک ورودی به استان البرز رفع می‌شود؟

طرح تعریض پل فردیس کرج

تین نیوز | وضعیت معارضین(املاک در مسیر اجرای پروژه) و بحث تامین اعتبار فازهای اجرا نشده پروژه همت، حجم بالای ترافیک ورودی‌های کرج و آلودگی ناشی از این مشکل همه و همه به کمبود اعتبار ختم شده و بسیاری از پروژه‌های مرتبط با این معضل از جمله مهم‌ترین آن یعنی تعریض پل فردیس به عنوان یکی از گلوگاه‌های ترافیک در دستور کار مسوولان قرار گرفته است.

طبق گفته مسوولان این پروژه در مرحله مطالعه و بررسی است که پس از طی کردن سه فاز مطالعاتی و تخصیص اعتبار به مرحله اجرا در می‌آید.

حجم بالای ترافیک محور تهران – کرج – قزوین به مشکلی بزرگ تبدیل شده است. هنگام غروب با وجود حجم بالای ترافیک لاین اضطراری این اتوبان هم توسط خودروها اشغال می‌شود و عملا هیچ‌گونه راهی برای خلاصی از ترافیک وجود ندارد و به ناچار باید ساعت‌ها در ترافیک ماند. حال نکته مهم در اینجاست که گره‌های کور ترافیکی این محور فقط به مدد برنامه‌ریزی درست و اختصاص اعتبار ویژه باز می‌شود.

حجم بالای ترافیک در اتوبان تهران - کرج – قزوین مربوط به محدوده پل فردیس و کلاک است، تعریض این محدوده از اتوبان قطعه‌ای از پازل ترافیک ورودی کلانشهر کرج است.

بسیاری از کارشناسان معتقدند حصار کشی مرتفع بین دو باند اتوبان، اصلاح هندسی تقاطع‌های غیراستاندارد، اتصال این اتوبان به سایر مسیرها، دوطبقه شدن، ایجاد اتوبان موازی و... راه‌های برطرف کردن ترافیک در این محور است اما نباید این مساله مهم را از خاطر دور کرد که همه این پیشنهادها به زمان و تخصیص اعتبار نیازمند است ولی متاسفانه در حال حاضر بسیاری از مشکلات این محور به آزادراه بی‌اعتباری ختم می‌شود.

یکی دیگر از مشکلاتی که بسیاری از رانندگان را سردرگم می‌کند کمبود خروجی در این اتوبان است، به طوری که اگر به اشتباه از مسیر مورد نظر رد شوند مجبور به طی مسافت زیادی هستند که خود این موضوع به مساله ترافیک دامن می‌زند.در همین خصوص مدیرکل اداره کل راه‌وشهرسازی البرز در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه محور کرج – تهران عوارضی ندارد، چرا خروجی‌ها جوابگوی مردم برای عبور از این اتوبان نیست، اظهار کرد: آزادراه تعریف خاص خود را دارد یعنی راهی است که کلیه انشعابات باید به صورت غیرهمسطح باشد.

حیدر نوروزی در ادامه تاکید کرد: محور تهران – کرج – قزوین در محدوده استان البرز 9 خروجی مانند خروجی کلاک، فردیس تقاطع مربوط به امام‌زاده طاهر و... دارد.
 
بررسی ترافیک کرج 
وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه به عنوان متولی راه‌های استان به نظر شما تعداد خروجی‌ها و ورودی‌های اتوبان استاندارد است یا نه بیان کرد: اجرای پروژه‌های ملی مربوط به راه‌ها به دو صورت انجام می‌شود؛ یا از طریق ملی یا از طریق استانی و مرجع جواب‌دهنده به این پرسش معاونت ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور است.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت ترافیک برون‌شهری و درون شهری در البرز تصریح کرد: در حال حاضر ترکیب ترافیک برون‌شهری و درون‌شهری توسط یک تیم مشاوره در حال مطالعه و بررسی است تا با ارائه راهکار معضل ترافیک این محدوده حل شود.

این مسوول درباره وضعیت تعریض پل فردیس نیز خاطرنشان کرد: در اجرای پروژه‌های عمرانی ابتدا مطالعات انجام می‌شود بعد از مطالعه و بررسی برای تخصیص اعتبار باید مجوز کمیته 215 اخذ شود و پس از اخذ مجوزکمیته 215 ردیف دریافت می‌کند و مراحل اجرایی پروژه آغاز می‌شود.

نوروزی یادآور شد: پروژه‌های عمرانی در البرز این پروسه را طی می‌کنند، پروژه تعریض پل فردیس در مرحله مطالعه است و این مرحله سه فاز را باید طی کند، بسته به نوع پروژه مطالعه در ابعاد مختلف تعریف می‌شود.
وی افزود: در هر مرحله از مطالعه، کمیسیون تشکیل و مصوبات تصویب می‌شود که مصوبات به فاز بعدی ابلاغ می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اجرای پروژه‌های مربوط به این محدوده از آزادراه که در حوزه استحفاظی البرز است، گفت: در پایان سال گذشته پس از تایید مناقصه اجرای حفاظ بلوک مفصلی «نیوجرسی» محور تهران – کرج - قزوین از سوی شورای‌عالی فنی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری برای ایمن‌سازی آزادراه تهران - کرج - قزوین اعتباری بالغ بر 170 میلیارد ریال در نظر گرفته شد. نوروزی در پایان اظهار کرد: عقد قرارداد این مناقصه با پیمانکار مربوطه انجام و از ابتدای امسال کار اجرایی این طرح شروع شده است که کاهش تصادفات جاده‌ای در این محور با اجرای کامل این طرح را شاهد خواهیم بود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.