| کد خبر: 262898 |

تسهیل کنترل ترافیک هوایی و افزایش ایمنی پرواز بین ایران و عراق

توافقنامه تبادل ترافیک هوایی(LOA) بین مراکز کنترل تهران و بغداد موجب تسهیل در کنترل ترافیک بین دو کشور و باعث افزایش ایمنی خواهد شد.

تین نیوز

سرپرست اداره کل کنترل ترافیک هوایی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران از امضای توافقنامه تبادل ترافیک هوایی(LOA) بین مراکز کنترل تهران و بغداد خبر داد.

به گزارش تین نیوز از وزارت راه و شهرسازی، احمد نیکنام گفت: توافقنامه تبادل ترافیک هوایی(LOA) بین مراکز کنترل تهران و بغداد به امضا رسید.

نیکنام در این باره افزود: نشست بررسی این تفاهمنامه با حضور مسئولانی از کنترل ترافیک هوایی کشور عراق، سازمان هواپیمایی کشوری و اداره کل کنترل ترافیک هوایی ایران در دفتر معاون عملیاتی هوانوردی شرکت فرودگاه ها برگزار شد که طی این نشست، تمامی مفاد این تفاهمنامه مورد بحث کارشناسی قرار گرفت و پس از ساعت ها بحث و تبادل نظر و رفع نواقص موجود، این تفاهمنامه برای تایید نهایی و به منظور استفاده در نقاط تبادل ترافیک هوایی بین دو کشور به امضای اینجانب و همچنین "علی نعیم عباس" مدیرکل کنترل ترافیک هوایی عراق رسید.

وی درباره نتایج این تفاهمنامه اظهار کرد: نحوه تبادل ترافیک هوایی بر اساس آخرین شرایط ترافیکی مورد بازنگری قرار گرفت و به روزرسانی شد. همچنین این تفاهنامه بر اساس آخرین استانداردها و شرایط ترافیک هوایی حاضر تنظیم شده است و بنابراین باعث تسهیل در کنترل ترافیک بین دو کشور و باعث افزایش ایمنی خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت فرودگاه ها وناوبری هوایی ایران، به گفته سرپرست اداره کل کنترل ترافیک هوایی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، زمان اجرای این تفاهم نامه ۳۰ مهر ۱۴۰۲ خواهد بود.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.