| کد خبر: 260632 |

سال 1402؛ افتتاح طولانی ترین آزادراه کشور؛ اتصال بیشترین مرکز استان به شبکه ریلی در یکسال

معاون وزیر راه و شهرسازی در اولین روز از هفته دولت گفت: سال 1402 ضمن افتتاح بیش از هزار کیلومتر انواع راه، رکورد دار افتتاح طولانی ترین آزادراه کشور و اتصال بیشترین تعداد مرکز استان به شبکه ریلی است.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی در اولین روز از هفته دولت گفت: سال 1402 ضمن افتتاح بیش از هزار کیلومتر انواع راه، رکورد دار افتتاح طولانی ترین آزادراه کشور و اتصال بیشترین تعداد مرکز استان به شبکه ریلی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در اولین روز از هفته دولت گفت: سال 1402 ضمن افتتاح بیش از هزار کیلومتر انواع راه، رکورد دار افتتاح طولانی ترین آزادراه کشور و اتصال بیشترین تعداد مرکز استان به شبکه ریلی است.
به گزارش تین نیوز به نقل از مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی شرکت مادر تخصصی ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خیراله خادمی با تبریک فرا رسیدن هفته دولت در گزارشی اقدامات صورت گرفته در دولت سیزدهم و برنامه های بهره برداری از انواع راه ها تا پایان سالجاری را ارایه داد.
معاون وزیر راه و شهرسازی اتصال سه مرکز استان در سال 1402 به شبکه ریلی را رکوردی در توسعه خطوط راه آهن در کشور اعلام کرد و گفت: با افتتاح مسیرهای ریلی رشت-انزلی، همدان-سنندج و میانه-اردبیل تا پایان سالجاری به همراه مسیر ریلی بستان آباد-خاوران که خردادماه سال جاری به بهره برداری رسید سه مرکز استان در یکسال به شبکه متصل می شود که تاکنون در توسعه خطوط ریلی بی سابقه بوده است.
وی هدف گذاری توسعه شبکه ریلی کشور تا پایان دولت سیزدهم را 1335 کیلومتر اعلام کرد و گفت: تا پایان دولت علاوه بر طرح های ذکر شده راه آهن مبارکه-سفید دشت-شهرکرد به طول 90 کیلومتر، راه آهن سبزوار-مشهد به طول 45 کیلومتر، راه آهن بیرجند-یونسی به طول 50 کیلومتر، راه آهن چابهار-زاهدان به طول 628 کیلومتر و دورود-خرم آباد به طول 115 کیلومتر دیگر طرح هایی هستند که تا پایان دولت مردمی آماده بهره برداری می شود.
مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه افتتاح راه آهن رشت-کاسپین را یکی دیگر از برنامه های سالجاری در حوزه ریلی دانست و اظهار داشت: این مسیر ریلی با برقراری ارتباط ریلی میان شمال و جنوب کشور یکی از مهمترین کریدورهای ترانزیتی بین آسیای میانه و اروپا است که افتتاح آن بنادر خلیج فارس را از طریق خطوط ریلی به بنادر شمالی در غرب دریای خزر متصل می کند و بدین ترتیب امکان حمل ونقل ترکیبی (دریایی - ریلی) فراهم می شود.
خادمی برنامه وزارت راه و شهرسازی در توسعه شبکه آزادراهی کشور تا پایان سالجاری را تکمیل 271 کیلومتر اعلام کرد و گفت: افتتاح آزادراه اصفهان-شیراز به طول 210 کیلومتر با هدف تحول حمل و نقل جاده ای در جنوب کشور به ارزش روز 20 هزار میلیارد تومان رکورد افتتاح طولانی ترین آزادراه کشور را از آن خود می کند. همچنین آزادراه منجیل-رودبار به طول 8 کیلومتر، آزادراه مراغه-هشترود به طول 29 کیلومتر و آزادراه تبریز-صوفیان به طول 24 کیلومتر طرح های آزادراهی قابل افتتاح تا پایان سالجاری است.
وی با اشاره به 2 هزار و 761 کیلومتر آزادراه در حال بهره برداری در کشور ادامه داد: درحال حاضر یک هزار و 38 کیلومتر مسیر جدید در حال احداث و یک هزار 882 کیلومتر نیز در دست مطالعه قرار دارد.
معاون وزیر راه و شهرسازی افتتاح 389 کیلومتر راه و بزرگراه در هفته دولت را هدیه دیگری از دولت مردمی دانست و گفت: تا پایان سالجاری 750 کیلومتر راه و بزرگراه به بهره برداری می رسد که 197 کیلومتر آن تا پایان شهریور ماه خواهد بود.
خادمی همچنین خبر داد: عملکرد دولت سیزدهم تا پایان شهریور ماه احداث 1835 کیلومتر راه و بزرگراه است که از این میزان 880 کیلومتر آن بزرگراه و 955 کیلومتر نیز احداث راه اصلی و بهسازی است.
وی تاکید کرد: بیشتر این پروژه ها در کریدورهای بزرگراهی غرب، جنوب، مناطق کمتر توسعه یافته و گلوگاه های ترافیکی قرار دارد که طبق اولویت بندی و برنامه زمان بندی به بهره برداری می رسند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • رامین صفایی 3 2

    امیدوارم عملیات اجرایی راه آهن
    رشت به آستارا در سال جاری آغاز
    شود
    از شاخص توسعه اقتصادی هرکشور میزان خطوط ریلی آن کشور می باشد
    در این راستا باید احداث راه آهن
    سرتاسری جنوب کشور ( از خوزستان به سمت بوشهر و هرمزگان و سیستان و بلوچستان )
    و نیز راه آهن سرتاسری شمال کشور ( از گرگان به سمت ساری
    و رشت ) مد نظر قرار گیرد

  • ناشناس 2 1

    سلام اگر راه اهن کرمان سیرجان به شیراز از طریق استهبانات وصل شود و سپس از شیراز به اهواز ساخته شود تمام مسافر پاکستانی مستقیم می روند

  • ناشناس 3 0

    ای کاش آقای وزیر بجای ایجاد راهن واریز سود بجیب یک نفر جاده‌ای ایمن درست میکردی پلان 1ملیون جوان باحمل بار به واسطه کامیون می فرستادیم سر کار

  • ناصر 1 0

    سلام.اقای مهندس خیرالله خادمی،اگرکاهش هزینه وزمان هرطرح وپروژه افزایش کیفیت درسازمان شما دراولویت است باتوجه به سوابق گذشته حاظربه همکاریم.پاسخ بفرمائید.عدم پاسخ شماهایعنی عدم شایسته سالاری وتآئیدبله قربان گویان مافیای اقتصادی

  • ناشناس 2 1

    خدا لعنتتون کنه هرچه نفت توی استان کهگیلویه و بویراحمده اون وقت راه آهن یاسوج به اقلید هیچ روش کارنکردید وهمیشه میگین دردست مطالعه است

  • محسن 1 6

    کریدور ریلی جنوب شمال رو هرچه زود تر تکمیل کنید و بر اون متمرکز بشید ، همچنین ادامه مسیر ریلی در خاک ارمنستان رو در دستور کار قرار بدید و به ترکیه و آذربایجان اعتماد نکنید .
    بودجه محدود باید با پیوست اولویت و ثروت آفرینی تخصیص یابد ...

  • نظری 0 0


    آزاد راه اهواز اصفهان
    آزادراه اهواز شیراز
    آزادراه اهواز ایلام
    خط ریلی اهواز اصفهان،اهواز شیراز و اهواز ایلام
    اینها را اگر درست کنند کاری کرده اند
    آزاد راه بین دو شهر چند صد نفری و چند کیلومتری که هنر نیست خیرالله

  • محمدی 1 0

    راه آهن اردبیل بعدنزدیک به دودهه بازم افتتاح نخواهدشد بخاطرانتخابات شوی تبلیغاتی ست

  • علی 0 0

    راه آهن بیرجند- یونسی حداقل ۱۸۰ کیلومتر طول داره اون وقت تا دو سال دیگه می خوای ۵۰ کیلومتر راه آهن بکشی؟ تازه راه آهن اصلی از زاهدان به بیرجند و تربت حیدریه که چند صد کیلومتر طول مسیره ..‌. بابا نکشیمون خخخخ

  • محمد 1 0

    پروژه‌های دولت بازرگان تا روحانی قرارس اگه اگه اگه تمام شد آره و اینا

  • احمدرضا 0 0

    شما آقای خادمی جز مدیران تقریبا زحمتکش ده سال گذشته بودی
    اما اینکه این راه آهن ها تا دوسال دیگه و پایان دولت تموم بشه نصفشون امکان پذیر نیست

  • احسان 0 0

    به استاندار شیراز عرض بفرمایید
    در این کلانشهر به لطف تلاشهای تیم شما
    آب کم شده و مردم به سختی زندگی میکنند. عکس گذاشتن از
    آزادراه شیراز اصفهان برای مردم بی آب
    ارزشی ندارد

  • ناشناس 0 0

    بعد شش سال به این دولت توهین می کنند هیچ کاری نکرد جاسوس آمریکای اسراییل است فلان

  • مسعود رمضانی 0 0

    به نظرم میاد مسیولین مردم را نفهم وکودن حساب میکنند پیر شده این اما فراموشی نگرفته این این دستاورد 43سال پول فروش نفت است وگرنه مسیولین کار دیگری انجام نداده اند.

  • نوذر 0 0

    فقط در مورد این بزرگراه چک کنید ببینم چقدر صحبت های ضد نقیض وجود دارد ادم خندش میگیرد یک جا ۱۳۰ کیلومتر کوتاه میشود یک جا ۱۴۰ کیلومتر کوتاه میشود یک جا دو ساعت زمان کم میشود یک جا دو ساعت و نیم ووووو ووووو خیلی حرفهای دیگر

  • حیدر 0 0

    به هر صورت خسته نباشید!
    لطفاً لطفاً لطفاً هرچه در توان دارید روی طرح های نیمه تمام وقت و هزینه و نیرو بگذارید و شروع طرح‌های جدید که اولویت ندارند خودداری کنید!!!

  • ناشناس 0 0

    کاهش کشته هادرجاده اولویت کشوراست که بااحداث راه آهن بخشی ازآن تحقق میابد