| کد خبر: 147808 |

◄ با آزادراه تبریز-ارومیه ظرفیت حمل‌و‌نقل کشور افزایش پیدا می‌کند

محور آزادراه تبریز-ارومیه ۱۵۰ کیلومتر است که با احداث تونل در قطعه سوم، طول مسیر ۱۰ کیلو‌متر کاهش خواهد یافت، اما به جز مسافت، باید نکاتی دیگر درباره اهمیت این آزادراه بیان شود تا مردم عزیزمان بدانند که برای احداث این آزاد‌راه چه اتفاقاتی افتاده است و شرایط چگونه بوده است.

تین نیوز

  ابراهیم مبارک‌قدم*: محور آزادراه تبریز-ارومیه ۱۵۰ کیلومتر است که با احداث تونل در قطعه سوم، طول مسیر ۱۰ کیلو‌متر کاهش خواهد یافت، اما به جز مسافت، باید نکاتی دیگر درباره اهمیت این آزادراه بیان شود تا مردم عزیزمان بدانند که برای احداث این آزاد‌راه چه اتفاقاتی افتاده است و شرایط چگونه بوده است.

به دلیل حجم بالای تردد مسافر و حمل محصولات کشاورزی از قبیل دامی، زراعی و باغی و همچنین جابه‌جایی کالا از پایانه مرزی سرو در این محور، ظرفیت جاده دوخطه کنونی پاسخگوی نیاز منطقه نبود و مشکلاتی برای مردم این منطقه و مسافران عزیز به وجود می‌آورد.

بنابراین توسعه زیرساخت موجود و ارتقای آن به آزادراه، ضمن اتصال مناسب مراکز استان‌های آذربایجان شرقی و غربی در شمال غرب کشور، به لحاظ کاهش تصادفات و فاصله بین شهرهای ارومیه و تبریز مؤثر خواهد بود و ظرفیت حمل‌ونقل و جابه‌جایی بار و مسافر را که از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است، افزایش خواهد داد.

همچنین، شهر ارومیه به دلیل جاذبه‌های طبیعی و تاریخی آن یکی از مقاصد گردشگری است، پس با اتصال قطعه ششم این آزادراه به آزادراه تبریز-زنجان، دسترسی مسافران و گردشگران به این منطقه تسهیل می‌شود و در آینده شاهد حضور بیشتر گردشگران خارجی و ایرانی در این منطقه هستیم، زیرا راه برای آنها ایمن و کوتاه شده است و به آسانی می‌توانند به این مناطق سفر کنند.

*مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی

 

لینک خبر

منبع: مجله هفته نامه حمل و نقل

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.