| کد خبر: 268956 |

افزایش سرعت حمل بار در مسیر ریلی روسیه- ایران

مدیرعامل راه آهن گفت: در صورتی حمل بار از مسیر تمام ریلی روسیه- ایران جذاب می شود که زمان حمل بار را به حداقل برسانیم و تعرفه ها را نیز اصلاح کنیم.

تین نیوز

مدیرعامل راه آهن گفت: در صورتی حمل بار از مسیر تمام ریلی روسیه- ایران جذاب می شود که زمان حمل بار را به حداقل برسانیم و تعرفه ها را نیز اصلاح کنیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، سید میعاد صالحی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن در دیدار با سرگئی پاولف  قائم مقام راه آهن روسیه که چهارشنبه ۹ اسفندماه در ساختمان شهدای راه آهن برگزار شد اظهار کرد: موافق اصلاح نرخ تعرفه و یکسان سازی برای هر ۴ کشور روسیه، قزاقستان، ترکمنستان و ایران برای حمل زغال سنگ، غلات، کود، آهن آلات و مواد نفتی هستیم.

وی با بیان اینکه پیگیری می کنیم تا معطلی بار در بندرعباس یا سرخس را به حداقل برسانیم افزود: هر چند با تلاش راه آهن جمهوری اسلامی ایران بارهای ترانزیتی روسیه مسیر سرخس تا بندرعباس را در مدت ۳ تا حداکثر ۵ روز طی می کنند اما کاهش مدت زمان سایر مراحل نیز بسیار مهم است. لذا با استاندار هرمزگان توافق کردیم زیرساخت های لازم سخت افزاری و نرم افزاری در بندرعباس ایجاد شود تا زمان توقف واگنها کمتر شود.

صالحی تاکید کرد: در صورتی حمل بار از مسیر تمام ریلی روسیه- ایران جذاب می شود که زمان حمل بار را به حداقل برسانیم و تعرفه ها را اصلاح کرده و تخفیف بدهیم که ما تخفیف داده و آمادگی یکسان سازی تعرفه ها را داریم.

مدیرعامل راه آهن با بیان اینکه با اولویت بندی های صورت گرفته، برای حمل بار ترانزیتی روسیه هیچ محدودیتی در تامین لکوموتیو نداریم عنوان کرد: برای این مسیر حداکثر ظرفیت را قائل شده ایم.

صالحی گفت: برای سرعت حداکثری از مسیر روسیه- ترکمنستان- قزاقستان- ایران، چندین اقدام انجام داده ایم که اولویت تخصیص سیر و لکوموتیو برای بارهای ترانزیتی که از سرخس وارد می شود، ایجاد زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری در بندرعباس، پیگیری کاهش تشریفات گمرکی برای بارهای روسیه در بندرعباس و سرخس بخی از آنها بوده است. همچنین دوخطه کردن مسیر سرخس- بافق جهت افزایش ظرفیت و سرعت بار در مسیر سرخس- بافق- بندرعباس از جمله اقدامات مهم در دستور کار راه آهن جمهوری اسلامی ایران است.

همچنین پاولف قائم مقام راه آهن روسیه در این دیدار ضمن تشکر از همکاری های صورت گرفته طی دو سال اخیر بین راه آهن دو کشور و رشد قابل توجه حمل بارهای ریلی روسیه گفت: با موارد مطرح شده موافق هستم زیرا موجب بهبود کار برای هر دو طرف و افزایش سرعت و تناژ بار می شود.

تاکید بر ادامه روند رو به رشد تبادل ریلی کالا و همچنین یکسان سازی تعرفه ۴ کشور و انعقاد تفاهم نامه چهارجانبه بین کشورهای ایران، ترکمنستان، قزاقستان و روسیه در آینده نزدیک از دیگر محورهای این دیدار بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 1 0

    خسته نباشید و خداقوت به دکتر صالحی و همکاران