| کد خبر: 262527 |

مسیر ریلی اینچه برون به بندرعباس اجرایی می شود

استاندار گلستان گفت: کریدور ریلی اینچه برون-طبس-بندرعباس با حمایت وزیر اقتصاد وارد فاز اجرایی خواهد شد.

تین نیوز

علی محمد زنگانه پنجشنبه سیزدهم مهرماه در جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی که با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار شد، اظهار کرد: کریدور ریلی اینچه برون- طبس- بندرعباس با حمایت وزیر اقتصاد وارد فاز اجرایی خواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، زنگانه با بیان اینکه این کریدور پشتیبان دیگر مسیرها در شمال کشور است، افزود: کریدور ریلی اینچه برون -طبس-بندرعباس مکمل دیگر کریدورها از شمال به جنوب است، رقیب هیچ کریدوری نیست و با حمایت وزیر امور اقتصادی و دارایی می تواند وارد فاز اجرایی شود.

استاندار گلستان با بیان اینکه اساسنامه منطقه آزاد اینچه برون با همراهی وزیر اقتصاد به تصویب رسید، خاطرنشان کرد: طرح جامع منطقه آزاد انجام شده است و امیدواریم تا قبل سفر رئیس جمهور، مدیرعامل منطقه آزاد اینچه برون منصوب شود.

زنگانه با اشاره به نیاز صنایع استان به سرمایه در گردش گفت: بانک های خصوصی عضو شورای بانک های استان نیستند و به هیچ کس پاسخگویی ندارند، این سرمایه به نوعی از استان خارج می شود، در حالی که نیاز است ۸۰ درصد از این سرمایه برای استان هزینه شود.

وی با بیان اینکه سرمایه در گردش موضوع مهمی در امر تولید است، گفت: الزامی است که سیاست های انقباضی در بعضی استان ها همچون گلستان با انعطاف بیشتری انجام شود.

استاندار گلستان با اشاره به تغییر اقلیم و بروز مشکلاتی در گلستان به واسطه خشکسالی این سرزمین تاکید کرد: پروژه شیرین سازی آب دریای خزر به مراحل نهایی و وضعیت خرید تضمینی به نقطه قابل قبولی رسیده است، تا جایی که با تأیید سازمان برنامه وبودجه، سرمایه گذار آمادگی انجام اقداماتی را دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.