◄ بازار سیاه بلیت قطار تهران مشهد و سود 1 میلیونی دلالان
کمبود قطار به مقاصد پر تقاضا مثل مشهد در ایام پیک موجب شده است که دلالان در بازار سیاه بلیت قطار جولان بدهند و روی هر قطعه بلیت تا 1 میلیون تومان سود به جیب بزنند.
کمبود قطار به مقاصد پر تقاضا مثل مشهد در ایام پیک موجب شده است که دلالان در بازار سیاه بلیت قطار جولان بدهند و روی هر قطعه بلیت تا 1 میلیون تومان سود به جیب بزنند.
به گزارش خبرنگار تین نیوز، چند روزی از پیش فروش تابستانی بلیت قطارهای مسافری نمی گذرد که پیامدهای این مدل بلیت فروشی و خدمت رسانی ناکارآمد شرکت راه آهن به وضوح نمایان شده است.
مدیریتی که بدون توجه به نیازهای توسعه ای ناوگان مسافری از تعمیر و آماده سازی کشنده ها غفلت می ورزد و در پرداخت مطالبات شرکت های لکوموتیو نیز خودداری می کند تا این شرکت ها با بحران نقدینگی مواجه شده و ظرفیت فعال ناوگان خود را کاهش دهند.
کمبود قطار و آماده نبودن لکوموتیوها و نبود انگیزه لازم برای سرمایه گذاری در بخش ریلی که سهمی از این مشکلات نیز به دخالت های دولت در قیمت گذاری بلیت باز می گردد موجب شده است که اکنون در ابتدای فصل تابستان تمام بلیت های این فصل به فروش رفته و با توجه به افزونی تقاضا بر عرضه بازار سیاه بلیت در مقاصد پرتقاضا شکل بگیرد.
بر اساس بررسی های میدانی خبرنگار تین نیوز، بلیت قطار تهران مشهد برای روزهای هفته آینده در بازار سیاه به وفور قابل خریداری است و این درحالیست که قیمت این بلیت ها از سوی دلالان تا 1 میلیون تومان بیشتر از نرخ مصوب به متقاضیان فروخته می شود.
این بررسی ها حاکیست در حال حاضر فقط امکان خرید بلیت قطارهای با صندلی اتوبوسی در هفته آینده به مقصد مشهد فراهم است اما این قطارها برای سفرهای طولانی مدت چندان مورد استقبال قرار نمی گیرند.
اگر در بازار سیاه خواستار خرید بلیت قطارهای شرکت نورالرضا به مقصد مشهد باشید با توجه به این که این قطارها کیفیت مناسبی دارند باید بابت کوپه 4 نفره 7 میلیون تومان بپردازید. به عبارت دیگر هر بلیت برای متقاضی در بازار سیاه 1 میلیون و 750 هزار تومان آب می خورد که تقریبا 1 میلیون تومان بیشتر از قیمت مصوب است و این 1 میلیون تومان به جیب دلالان می رود.
این معضلی نیست که بتوان یک روزه برای آن کاری انجام داد ولی شاید اگر راه آهن و نهادهای نظارتی بر کنترل های خود بیفزایند خریداران بلیت نتوانند به سادگی بلیت را به نام افراد دیگر انتقال دهند و به این ترتیب حداقل بساط دلالی در بازار بلیت قطار جمع شود.
راهکار بلند مدت نیز این است که با افزایش قطارها به تعداد کافی عرضه انجام شود تا شاهد شکل گیری بازار سیاه نباشیم. این راهکار نیازمند توجه بیشتر راه آهن به پرداخت مطالبات شرکت های ریلی و آماده سازی قطارهای افزون تر در ایام پیک سفر است.
انتهای پیام
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.