| کد خبر: 256192 |

جذب بار و توسعه خطوط آنتنی راه آهن شمال۲

مدیر کل راه آهن شمال۲ به منظور افزایش جذب بار و توسعه خطوط آنتنی با مدیران عامل شرکت های صنعتی استان قزوین دیدار و گفت وگو کرد.

تین نیوز

صبح امروز مدیرکل راه آهن شمال۲ با مدیران عامل شرکت های صنعتی استان قزوین دیدار کرد. در این جلسه ابتدا رضا صفاری مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی قزوین، خلاصه ای از وضعیت شرکت ها و صنایع تولیدی در شهرک های صنعتی استان بیان کرد و گفت: خوشبختانه تعداد شرکت های فعال در حوزه صادرات و واردات در میان صنایع تولیدی استان قابل توجه بوده و بی شک می توان از ظرفیت راه آهن در حوزه مبادلات بین المللی و داخلی این شرکت ها استفاده کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی راه آهن شمال۲، در ادامه این جلسه مدیرکل راه آهن شمال٢ به ایراد سخن پرداخت و ضمن تشکر از برگزاری این جلسه ارزشمند، مطالبی را در خصوص شکل گیری راه آهن در کشور و چگونگی تقسیم بندی مناطق آن بیان کرد. 

غلامحسین ولدی با مقایسه حمل ونقل ریلی با جاده، برخی از مزایای این مُد از حمل ونقل را تشریح نمود و راه آهن قزوین را موهبتی دانست که به سبب برخورداری از موقعیت ممتاز و ارتباط ریلی با کشورهای ترکیه و آذربایجان، بسیار استراتژیک و حائز اهمیت است.

ولدی همچنین به موضوع سرمایه گذاری در راه آهن و احداث خطوط آنتنی اشاره کرد و گفت: در راه آهن ج.ا.ا تسهیلات و قوانین ویژه ای جهت حمایت از سرمایه گذاران و بازگشت سرمایه وجود دارد که ماده ١٢ قانون رفع موانع تولید نمونه ای از این قوانین است.

وی مقرون به صرفه بودن حمل ونقل ریلی و تلاش دولت جهت حمایت از سرمایه گذاران بخش ریلی را گامی مؤثر در راستای انتقال بارها از جاده به روی ریل خواند و تصریح کرد: در حال حاضر ظرفیت بزرگی برای تخلیه و بارگیری بارهای صنایع تولیدی استان قزوین وجود دارد که با احداث خطوط آنتنی می توان برای درازمدت از مزایای این نوع حمل ونقل استفاده نمود لیکن تا قبل از آن باید از حمل ترکیبی برای رسیدن به این مهم استفاده کرد.

مدیرکل راه آهن شمال٢ ایجاد قطار باری برنامه ای را یکی دیگر از امتیازات راه آهن برای صاحبان بار و کالا برشمرد و افزود: با توجه به میزان حجم مبادلات شرکت ها، امکان برنامه ریزی و زمان بندی قطارهای باری وجود داشته و در صورت تقاضای شرکت ها می توان این روند را تداوم بخشید.

ولدی در پایان ضمن تاکید بر آمادگی کامل جهت هرگونه همکاری با شرکت‎ ها و صنایع تولیدی، خاطر نشان کرد: یقیناً برگزاری اینگونه جلسات می تواند کمک شایانی در رفع نگرانی ها و دغدغه صاحبان بار و شفاف سازی مسائل و موضوعات مربوط به سرمایه گذاری ریلی کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.