| کد خبر: 161750 |

راه آهن آستارا - آستارا بستر اشتغالزایی و توسعه اقتصادی است

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی گفت: راه آهن آستارا - آستارا زمینه توسعه اقتصادی، جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی و اشتغالزایی پایدار را فراهم خواهد کرد و مسئولان باید بر تکمیل آن همت کنند.

تین نیوز
نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی گفت: راه آهن آستارا - آستارا زمینه توسعه اقتصادی، جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی و اشتغالزایی پایدار را فراهم خواهد کرد و مسئولان باید بر تکمیل آن همت کنند.
 

ولی داداشی روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: آستارا بر روی ریل توسعه و پیشرفت قرار گرفته و آینده روشن اقتصادی در انتظار منطقه است و باید فرصت های مناسبی را برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی در این شهرستان فراهم کنیم.
وی اضافه کرد: استقبال و حمایت همه جانبه از سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در بارانداز راه آهن آستارا- آستارا در اولویت قرار دارد و باید ظرفیت های فنی و اقتصادی این طرح مورد توجه قرار گیرد.
داداشی ادامه داد: کالا از خط ریلی آستارا-آستارا با ظرفیت بالایی حمل و نقل خواهد شد و اتصال به مسیر حمل و نقل بین المللی، فصل جدیدی را در حوزه اقتصاد منطقه می گشاید.
جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در ابتدای سال 95 به منظور توسعه همکاری های اقتصادی، به ایجاد ارتباط ریلی دو کشور متعهد شده بودند و امسال قطارهای جمهوری آذربایجان و روسیه، عبور آزمایشی خود را از این مسیر انجام دادند و در آینده با اتصال به خط آهن رشت-قزوین، کریدور ریلی شمال-جنوب ایران فعال خواهد شد. 
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب گیلان، با جمهوری آذربایجان 38 کیلومتر مرز خشکی و 15 کیلومتر مرزی آبی دارد و گمرک این شهرستان از مبادی مهم صادرات و واردات کشور است.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.