| کد خبر: 157303 |

دغدغه های راه آهن کشور از نگاه یک مقام مسئول

معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل راه آهن ایران، افزایش رقابت در بازار حمل و نقل و تحولات حوزه تجارت بین الملل را دو دغدغه مهم راه آهن کشور دانست و افزود: پیش از این،هر خدمتی ارایه می کردیم، مشتریانی از قبل برای آن وجود داشت و مدیریت بازار دغدغه ما نبود اما با افزایش رقابت در حوزه باری و مسافری، باید نحوه ارایه خدمات را متناسب با تحولات بازار تدوین کنیم.

تین نیوز

معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل راه آهن ایران، افزایش رقابت در بازار حمل و نقل و تحولات حوزه تجارت بین الملل را دو دغدغه مهم راه آهن کشور دانست و افزود: پیش از این،هر خدمتی ارایه می کردیم، مشتریانی از قبل برای آن وجود داشت و مدیریت بازار دغدغه ما نبود اما با افزایش رقابت در حوزه باری و مسافری، باید نحوه ارایه خدمات را متناسب با تحولات بازار تدوین کنیم.

 

به گزارش ایرنا از شرکت راه آهن ایران، «نوراله بیرانوند» رصد تحولات محیطی را برنامه مهم و مستمر همه سازمانها دانست و افزود: هر سازمان برای بقای خود، باید با تحولات محیطی تطبیق پیدا کند.
بیرانوند خصوصی سازی و شکل گیری زنجیره جدیدی از خدمات ریلی را از جمله رویدادهای چندساله اخیر راه آهن عنوان کرد و افزود: پیش از این، همه خدمات و زنجیره تامین، تحت کنترل راه آهن بود اما بعد از خصوصی سازی تا حدودی از کنترل این شرکت خارج شده و نقش مدیریتی راه آهن به هماهنگ کننده و سیاست گذار تغییر یافته است.
این مقام مسئول تحولات در حوزه تجارت بین الملل را از دیگر رویدادهای حوزه حمل و نقل ریلی دانست و افزود: در20 سال گذشته، تجارت در حوزه بین الملل از نظر حجم، ساختار و کیفیت دچار تحولات جدی شده و قطب های جدید اقتصادی در کشورهای منطقه ایجاد شده است.
معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل راه آهن بااشاره به اهمیت مزیت ارتباطی کشور، گفت: اهمیت دادن به مزیت ارتباطی، منبع درآمدی ترانزیتی و مستمری برای کشور به دنبال خواهد داشت به ویژه اینکه بر اساس رویکرد دولت، ترانزیت با محوریت ریل مورد توجه قرار گرفته است.
بیرانوند آی تی را ضرورتی برای سازمانها دانست و گفت: تحولات تکنولوژیکی که در حوزه IT در دنیا اتفاق افتاده، بسیاری از حوزه های دیگر زندگی را تحت تاثیر قرار داده و کسب و کار نوین که به وسیله IT رخ می دهد، چالش ها و فرصتهای جدیدی را ایجاد کرده است.
وی ادامه داد: از این رو، ضروری است تا روابط را با ذینفعان مانند صاحبان بار، شرکتهای حمل کننده، تعمیر کار، تامین کننده، اپراتورها و... در محیط اقتصادی بازتعریف کنیم زیرا در تولید خدمات و تدوین و تنظیم روابط با شرکتها نقش مهمی ایفا می کنند.
وی ادامه داد: شفافیت و محاسبه پذیری سازمان، چابکی و سرعت واکنش به تحولات محیطی و بازار محور بودن سازمان نیز، از ضرورتهایی است که به هدف اصلی که همان ارتقای سطح کالاها و خدمات و استفاده حداکثری از ظرفیت سازمان استف کمک می کند.
بیرانوند تاکید کرد: مجموعه این ضرورتها موجب شده پروژه هایی در سازمان طراحی و اجرا شود تا به این اهداف دست یابیم که یکی از این پروژه ها، مستند سازی و بهبود فرآیندهای سازمانی است.
معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل راه آهن افزود: این پروژه تاکنون در حوزه معاونت های فنی و زیربنایی و ناوگان اجرا و تقریبا تکمیل و در ادارات کل مناطق نیز در راه آهن خراسان و راه آهن یزد به صورت آزمایشی انجام شده است.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.