| کد خبر: 150361 |

نخستین جشنواره همیاران پلیس قطار برگزار شد؛

پیشگیری و انضباط اجتماعی در دستور کار پلیس راه آهن

امروز اولین جشنواره همیاران پلیس قطاربا هدف ارتقای فرهنگ آموزش همگانی ، ترویج فرهنگ خود مراقبتی و پیشگیری از رفتارهای پرخطر در حاشیه خطوط ریلی و جلب مشارکت عمومی در سالن قطارهای بین المللی راه آهن برگزار شد .

تین نیوز

امروز اولین جشنواره همیاران پلیس قطاربا هدف ارتقای فرهنگ آموزش همگانی ، ترویج فرهنگ خود مراقبتی و پیشگیری از رفتارهای پرخطر در حاشیه خطوط ریلی و جلب مشارکت عمومی در سالن قطارهای بین المللی راه آهن برگزار شد .

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران ، درابتدای این مراسم که با حضورقریب به ۵۰۰ نفر ازدانش آموزان حاشیه خطوط ریلی ومربیان ومعلمان آنها، مقامات نیروی انتظامی وسایر مسئولان مربوطه در راه آهن برگزارشد، سردار علیرضا اکبر شاهی فرمانده پلیس راه آهن کشور به تشریح برنامه‌های این پلیس درهفته ناجا برای آگاه سازی و جلب همکاری کودکان و دانش آموزان ساکن در مناطق حاشیه شبکه ریلی پرداخت .

فرمانده پلیس راه آهن کشور دراین جشنواره تاکید کرد: خانواده ها نخستین ایستگاه در آموزش و فرهنگ سازی در حوزه پیشگیری و انضباط اجتماعی هستند .

سردار علیرضا اکبر شاهی درسخنانی ضمن خیر مقدم به حاضرین و نمایندگان رسانه های جمعی در این برنامه، افزود: پلیس راه آهن در سال ۹۶، ۲۸ برنامه در حوزه پیشگیری را درستور کار خود دارد که این امر یکی از افتخارات پلیس راه آهن است در بحث فرهنگ سازی و آموزش مشارکت همگانی توفقیات خوبی را داشته است .

وی با اشاره به اینکه این جشنواره در راستای فرهنگ سازی و برنامه ریزی بهتر در این زمینه برگزار شده است اظهار داشت : روز گذشته قطار نظم دوستی با مسافران دانش‌آموز ساکن در حاشیه ریلی در تهران از مقطع ابتدایی در سفری کوتاه میهمان پلیس راه آهن بودند.

سرداراکبرشاهی با بیان اینکه درطول این سفر که از ایستگاه راه آهن تهران به ایستگاه راه آهن کرج و بالعکس انجام شد ، حدود ۲ ساعت برنامه آموزشی برای این گروه دانش آموزان برگزار شد، در مورد هدف از اینگونه اقدامات گفت: امروزدرپنجمین روز از هفته ناجا قرار داریم که روز قانونگرایی و انضباط اجتماعی و امنیت پایدار است و با چندین برنامه در خدمت همکاران بودیم ، البته به سبب اینکه تقارن هفته ناجا با ماه محرم را داشتیم تعدادی از برنامه ها و جشنهای خانواده را در دهه ولایت به عنوان پیش برنامه پشت سر گذاشتیم .

فرمانده پلیس راه آهن کشور با اشاره به اینکه دانش آموزان آینده سازان این کشور اسلامی هستند، خطاب به حاضرین دربرنامه افزود: یقیناً پلیس با توجه به وظایف اجرایی خود در امر اجرای قانون به عنوان ضابط قضایی در برابر وظایف ذاتی تعیین شده ، خدمتگذار مردم است اما لازم است که ما نیز خود بدرستی قانون را اجرا کنیم و هم به قانون احترام بگذاریم و توجه لازم را به آن داشته باشیم.

وی با یادآوری اینکه طبیعی است که مردم و کلیه اقشار اجتماعی نیز بایستی همسوی با پلیس در اجرای قانون هماهنگ باشند تصریح کرد : در این صورت یک مشارکت هماهنگ و هدفتمندی را می توانیم در راستای اجرای قانون و تامین امنیت پایدار داشته باشیم .

سردار اکبر شاهی اظهار داشت : اگر ما این شعار قانونگرایی وانضباط اجتماعی و امنیت پایدار را به صورت یک فرایند نگاه کنیم، اگر انضباط اجتماعی نباشد یقیناً دچار بی قانونی و هرج و مرج خواهیم شد .

وی گفت : تصور بفرمایید اگر ما یک روز پلیس نداشته باشیم و به قانون توجه نکنیم چه اتفاقاتی برایمان روی می دهد؟ اگر خانواده ها ، همانگونه که در روزهای گذشته گفتم مشارکت در بحث قانونمداری و انضباط اجتماعی و پایداری امنیت را

ایستگاه اول خود بشناسند و بدانند که آنها در ایستگاه اول قرار دارند می توانند با آموزش فرزندانشان در امر انضباط اجتماعی بسیار موثر باشند .

وی آموزش کودکان درزمینه احترام به معلم ، جامعه و رعایت حقوق دیگران را در مدرسه از جمله اولویت های خانواده ها دانست و افزود : این آموزشها از کودکی در افراد نهادینه می شود و اگر امروز بچه های ما یاد گرفتند که به قانون و مقررات و حقوق افراد در مدرسه و در مسیر رفت و آمدم خود احترام بگذارند یقیناً در سن بالاتر نیز فردی قانونمند و قانون گرا خواهند بود و رعایت انضباط اجتماعی ملکه ذهن آنها می شود .

فرمانده پلیس راه آهن تصریح کرد : شخصیت کودکان با تربیتی که از سوی خانواده صورت می گیرد شکل خواهد یافت و ایستگاه دوم آنها که بسیار مهم ، اثر گذار و آموزشی و ترتبیتی است ، مدرسه است که بسیار اهمیت ویژه ای دارد .

وی افزود : امروز من در این سن خدمتی هنوز بعضی از معلمان خود را به خاطردارم از این رو معلمین محترم می توانند با دلسوزی که داشته و دارند می توانند توجه فرزندان این جامعه را به مقررات و انضباط اجتماعی جلب کنند و نسبت به آموزش آن اهتمام داشته باشند .

سرداراکبر شاهی گفت : امروز پلیس راه آهن جمهوری اسلامی ایران این افتخار را دارد که در ۱۲۵۰۰ کیلومتر خطوط ریلی در ۲۵ استان کشور که با سرعتی بالا رو به گسترش است حضور گسترده و فعال دارد .

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بالغ بر ۹۰۰ هزار نفر جمعیت در حاشیه ریل را حضور دارند که ۹۱ مدرسه در آن وجود دارند افزود : یکی از اقداماتی که افسران ما انجام دادند سرکشی به این مدارس ، گفتگو با دانش آموزان و آموزش در بحث مشارکت همگانی است که یکی از برنامه ها و رویکردهای امروز پلیس راه آهن جمهوری اسلامی بشمار می رود .

فرمانده پلیس راه آهن تصریح کرد : فرهنگ سازی وبحث انضباط اجتماعی مورد تاکید آنها قرار دارد و یقین بدانید که برنامه هایی که با توسل به خدا و اهل بیت در بحث فرهنگ سازی انجام می شود می تواند نفوذی در قلب کودکان داشته باشد و در آن نقش ببندد. به خاطر داشته باشید که همه ما خیلی از آموخته های خود و را از دوران کودکی، تربیت خانواده و معلمین به یادگار داریم و خوراک ذهنی، فکری که خانو اده به ما منتقل کردند موجب پیشرفتهایمان در جامعه شده است .

وی تاکید کرد تجربیات من در این سخن خدمتی نشان می دهد که کشورما ، کشوری اسلامی ،پویا و درحال گذار است و یقین بدانید اگر فرزندان ما به امور انضباطی و اجتماعی آگاه و پایبند باشند وسطح آموزشی آنها بالا برود در هر رده، لباس و سطحی که باشند که اجرشان در پیشگاه خدای متعال از بین نخواهد رفت .

پس از سخنان فرمانده پلیس راه آهن کشور ، مراسم رونمایی از کارت ویژه همیاران پلیس قطار نیز انجام شد و سردار اکبر شاهی از این کارت رونمایی کردند

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.