| کد خبر: 138026 |

وزیر راه آهن پاکستان خبر داد؛

راه اندازی خط ریلی کویته - زاهدان در آینده نزدیک

وزیر راه آهن پاکستان در دیدار و گفتگو با هیات اعزامی راه آهن جمهوری اسلامی ایران از راه اندازی خط آهن کویته – زاهدان در آینده نزدیک خبر داد.

تین نیوز

وزیر راه آهن پاکستان در دیدار و گفتگو با هیات اعزامی راه آهن جمهوری اسلامی ایران از راه اندازی خط آهن کویته – زاهدان در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از دفتر بین الملل راه آهن جمهوری اسلامی ایران، وزیر راه آهن پاکستان از تلاش کشورش برای راه اندازی خط آهن کویته – زاهدان در آینده نزدیک خبر داد. 

بر اساس این گزارش، در جریان نهمین اجلاس گروه کار رده بالای قطار کانتینری اسلام اباد- تهران-استانبول که با شرکت مسئولین راه آهن های ایران، پاکستان و ترکیه انجام شد، طرف ها همچنین بر سر مسائل مختلفی همچون زمان سیر قطار در کریدور «آی تی آی» ( اسلام آباد – تهران – استانبول) و هزینه های ترانسشیپ کالا به گفتگو و تبادل نظر با یکدیگر پرداختند. 

هیات ایرانی زمان سیر قطار از زمان ورود به خاک جمهوری اسلامی ایران از مرز میرجاوه و خروج آن از مرز رازی به سمت ترکیه را چهار روز اعلام کرد. این درحالیست که زمان سیر در خاک پاکستان و ترکیه به ترتیب ۸ و ۴ روز اعلام شد. 

از دیگر مباحث مورد بحث در این جلسه پیشنهاد ارائه شده در خصوص عضویت راه آهن افغانستان در کریدور مذکور بود که به تصویب اعضا رسید. 

همچنین در جریان دیدار هیات ایرانی با وزیر راه آهن پاکستان که در حاشیه این اجلاس انجام شد، طرف  ایرانی به رفع موانع بر سر راه حمل و نقل و ترانزیت اشاره نموده و در ادامه توضیحاتی در مورد کریدورهای ترانزیتی و عبوری و مرزهای سرخس، اینچه برون، آذربایجان و عراق را به وزیر راه آهن پاکستان ارائه داد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.