| کد خبر: 136137 |

معاون اجرایی پروژه های فولادمبارکه با اشاره به اهمیت حمل و نقل ریلی در معادن سنگان:

◄ نباید اجازه داد حمل و نقل ریلی در سنگان به چالش تبدیل شود

تین نیوز

معاون اجرایی پروژه های فولادمبارکه با اشاره به اقدامات انجام شده توسط فولادمبارکه در معادن سنگان گفت: با توجه به اینکه ریل موجود در این منطقه به صورت تک خطه است، قبل از اینکه در آینده و با راه اندازی کامل طرح های سرمایه گذاری، موضوع حمل ریلی به چالش تبدیل شود مسئولان محلی و استانی باید در این زمینه چاره اندیشی کنند.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، احمد سعیدبخش، معاون اجرایی پروژه های فولادمبارکه در بازدید وزیر صنعت، معدن و تجارت از معادن سنگان اظهار داشت: ذخایر سنگ آهن موجود در منطقه سنگان بالغ بر 1.2 میلیارد تن برآورد شده است و طرحهای توسعه در حال اجرا در منطقه سنگان شامل احداث کارخانه های کنسانتره و گندله سنگ آهن جهت تولید 17.5 میلیون تن کنسانتره و 15 میلیون تن گندله است که با سرمایه گذاری بخش خصوصی شروع شده و در حال پیشرفت است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه شرکت فولادمبارکه اصفهان نیز با برنامه ریزی برای تهیه مواد اولیه خود برآن شد تا در این معادن سرمایه گذاری نماید گفت: طرحهای گندله سازی و فرآوری سنگ آهن در این معادن نیاز به سرمایه گذاری عظیمی دارد اما با حضور فولادمبارکه در این منطقه توانستیم علاوه بر شروع و ادامه پروژه، از دیگر پروژه های موجود در منطقه سنگان که زودتر از فولادمبارکه شروع کرده بودند سبقت بگیریم.

معاون اجرای پروژه ها فولاد مبارکه با بیان اینکه موضوع مهمی که باید به آن توجه شود حمل و نقل ریلی در معادن سنگان است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ریل موجود در این منطقه به صورت تک خطه است، قبل از اینکه در آینده و با راه اندازی کامل طرح های سرمایه گذاری، موضوع حمل ریلی به چالش تبدیل شود مسئولان محلی و استانی باید در این زمینه چاره اندیشی کنند.

سعیدبخش در ادامه توجه جدی به موضوع صرفه جویی و بازیافت آب را ضروری خواند و گفت: موضوع بهره برداری ازمنابع آبهای زیرزمینی از جمله موارد مهمی است که با توجه به اقلیم خشک منطقه سنگان از اهمیت بیشتری برخوردار است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت و تعدادی از معاونان وی به همراه بهرام سبحانی مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه، سعید بخش معاون اجرای پروژه های توسعه فولاد مبارکه، میرمحمدی مدیرعامل شرکت سنگ و آهن فولادسنگان و مسئولان استانی از چگونگی پیشرفت گندله سازی و کنسانتره فولادمبارکه در سنگان بازدید کردند. وزیر صنعت، معدن و تجارت با حضور در پروژه های گندله سازی و فرآوری سنگ آهن فولادمبارکه در معادن سنگان از نزدیک در جریان پیشرفت های این پروژه قرارگرفت .

60 معدن سنگ آهن با ذخیره دو میلیارد تن در خراسان رضوی وجود دارد که مسئولیت استخراج یک میلیارد تن آن برعهده بخش خصوصی و بقیه برعهده بخش دولتی است.  در این چارچوب 38 معدن سنگ آهن در سنگان خواف با ذخیره 1.2 میلیارد تن توسط شرکت ملی فولاد ایران(دولتی) استخراج و فرآوری می شود.  معادن سنگ آهن سنگان در شمال شرقی ایران و فاصله 300 کیلومتری جنوب شرقی مشهد در 16 کیلومتری شهر سنگان از توابع شهرستان خواف قرار گرفته است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.