| کد خبر: 262923 |

طرح تعویض رایگان مخازن فرسوده تاکسی های گازسوز به کجا رسید؟

برای آغاز طرح تعویض رایگان مخازن فرسوده و منقضی شده تاکسی ها، باید سازمان برنامه و بودجه منابع مالی مورد نیاز را تخصیص دهد تا در کمترین زمان تعویض مخازن فرسوده و منقضی شده تاکسی ها انجام شود.

تین نیوز

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی CNG گفت: برای آغاز طرح تعویض رایگان مخازن فرسوده و منقضی شده تاکسی ها، باید سازمان برنامه و بودجه منابع مالی مورد نیاز را تخصیص دهد تا در کمترین زمان تعویض مخازن فرسوده و منقضی شده تاکسی ها انجام شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، محسن جوهری، اظهار داشت: طبق مصوبه اخیر شورای عالی اقتصاد که مربوط به اصلاح مصوبه طرح حمایت از تولید خودروهای دوگانه سوز، تبدیل کارخانه ای خودروهای بنزینی به CNG سوز و کمک به احداث جایگاه های هوشمند عرضه سوخت CNG به استناد ماده 12 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر است، جایگزینی مخازن فرسوده و منقضی شده تاکسی ها به منظور حفظ ظرفیت ایجاد شده در بخش مصرف دیده شده است.

وی افزود: بر اساس مجوز شورای عالی اقتصاد، از محل این طرح، مخازن فرسوده و منقضی شده تاکسی ها به صورت رایگان تعویض خواهد شد که کمک موثری به نوسازی مخازن فرسوده در ناوگان حمل و نقل عمومی می کند، چرا که تعداد زیادی از مالکان تاکسی ها، به دلیل هزینه بالای تعویض مخزن ، برای جایگزینی مخازن فرسوده خود با مخازن نو و استاندارد، مراجعه نمی کردند.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی CNG تصریح کرد: اجرایی شدن این ظرفیت مناسب قانونی، در انتظار تخصیص منابع مالی از سوی سازمان برنامه و بودجه و معطل اقدام این سازمان است.

وی ادامه داد: مجری طرح، عدم پرداخت به موقع منابع مالی طرح توسط سازمان برنامه و بودجه را دلیل عدم پیشرفت و موفقیت این طرح اعلام میکند و انتظار می رود سازمان برنامه و بودجه در پرداخت به موقع مطالبات عامل اجرایی و مجری طرح سرعت عمل بیشتری داشته باشد.

جوهری خاطرنشان کرد: اکنون نیز برای آغاز طرح تعویض رایگان مخازن فرسوده و منقضی شده تاکسی ها، باید سازمان برنامه و بودجه منابع مالی مورد نیاز را تخصیص دهد تا در کمترین زمان تعویض مخازن فرسوده و منقضی شده تاکسی ها انجام شود.

وی افزود: با توجه به اینکه بیشترین آمار حوادث انفجار مخازن در سالهای اخیر مربوط به وانت بارها بوده، انتظار می رفت تعویض رایگان مخازن فرسوده و منقضی شده وانت بارها هم در آخرین ویرایش مصوبه قرار می گرفت که متاسفانه این اقدام انجام نشده و درخواست ما ویرایش مجدد این مصوبه به منظور اصلاح این موضوع برای امکان تعویض رایگان مخازن فرسوده و منقضی شده کلیه خودروهای دوگانه سوز است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.