| کد خبر: 132793 |

پهلودهی همزمان نفتکش‌ها در شرایط بدجوی در خارگ انجام شد

پهلودهی چندین فروند کشتی با شرایط نامساعد جوی در پایانه نفت خام خارگ و تداوم عملیات بارگیری در دریای نامساعد در راستای استمرار تولید گاز و انرژی کشور از موفقیت‌های شرکت پایانه نفتی ایران است.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران گفت: پهلودهی چندین فروند کشتی با شرایط نامساعد جوی در پایانه نفت خام خارگ و تداوم عملیات بارگیری در دریای نامساعد در راستای استمرار تولید گاز و انرژی کشور از موفقیت‌های شرکت پایانه نفتی ایران است.

 

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، سید پیروز موسوی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در خارگ با اشاره به جهش در ذخیره‌سازی و صادرات نفت خام ایران اظهار داشت: ذخیره‌سازی و صادرات نفت خام در سال گذشته جهش قابل توجهی داشته و این شرکت موفقیت‌های چشمگیری در این زمینه به دست آورده است.
 
 
وی صدور هفت میلیون بشکه نفت خام در 24 ساعت را از دیگر موفقیت‌های این شرکت دانست و افزود: صدور هفت میلیون بشکه نفت خام، فرآورده‌های نفتی و میعانات گازی در 24 ساعت و دستیابی به یک‌هزار و 218 میلیارد ریال صرفه جویی و درآمدزایی را از جمله موفقیت‌های شرکت پایانه‌های نفتی ایران در سال 95  است.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران ، پایانه صادرات میعانات گازی عسلویه را پایگاه اصلی تامین خوراک پالایشگاه ستاره خلیج فارس عنوان کرد و افزود: آغاز ارسال مجدد میعانات گازی به پالایشگاه ستاره خلیج فارس بندرعباس، آغاز صدور میعانات گازی از فاز 19 که به صورت آزمایشی مورد بهره برداری قرار گرفته‌اند، پهلودهی همزمان سه نفتکش در عسلویه و تنبک، با وجود کمبود نیروی انسانی و محدودیت شناور( در چند نوبت) و پهلودهی چندین فروند کشتی در شرایط نامساعد جوی از دیگر دستاوردهای پایانه‌های نفتی است.
 

موسوی نوسازی خطوط زیر دریایی نفت خام را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: درحوزه بازرسی فنی و خوردگی فلزات نیز حساس‌ترین پروژه توپک‌رانی هوشمند صنعت نفت پس از نیم قرن با عنوان پروژه توپکرانی هوشمند خطوط لوله زیردریایی نفت خام صادراتی حد فاصل بندر گناوه و جزیره خارگ اجرا شد.
مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران ادامه داد: این عملیات مهم در شرایط ویژه‌ای انجام شد چرا که خطوط لوله زیردریایی بوده و از زمان ساخت آنها بیشتر از 50 سال می‌گذرد و در نتیجه ریسک بسیار بالایی داشتند و طول تقریبی خطوط لوله 250 کیلومتر توپکرانی شد.

وی گفت: در این زمینه شرکت پایانه‌های نفتی ایران به عنوان شرکت برتر در زیر مجموعه وزارت نفت در حوزه فعالیت‌های انجام شده در زمینه خود ارزیابی مدیریت خوردگی فلزات و همچنین به عنوان واحد پیشرو در راستای تدوین دستورالعمل‌های ممیزی و مدیریت خوردگی برای استفاده در شرکت های تابعه وزارت نفت انتخاب شد.

 

منبع: سايت خبری مانا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.