| کد خبر: 64571 |

در گفتگو با تین نیوز عنوان شد:

◄ استقبال بخش خصوصی از مشوق های سرمایه گذاری در صنعت حمل و نقل ریلی

تین نیوز | معاون ناوگان شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه تولیدکنندگان صنعت ریلی استقبال خوبی از مشوق ارائه شده از سوی شرکت راه آهن داشته اند، گفت: اقدامات صورت گرفته از سمت شرکت راه آهن تاثیر مثبتی بر حضور بخش خصوصی در صنعت ریلی داشته و موجب توسعه مطلوب منابع ناوگان ریلی شده است.

بابک احمدی در گفتگو با تین نیوز  با اشاره به اینکه اقدامات شرکت راه آهن در جهت جذب سرمایه گذار بخش خصوصی در قالب بسته های حمایتی مجزا و براساس منابع مختلف تدوین شده است، گفت:برای حضور بخش خصوصی و آوردن سرمایه غیردولتی نیاز به تشویق این بخش وجود دارد.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین مشکل صنایع ریلی مشکلات بانکی هستند، بیان داشت: عدم تناسب نرخ بازگشت داخلی سرمایه‌گذاری ریلی در مقایسه با سایر بخش های سرمایه‌گذاری، عدم سرمایه‌گذاری جدی دولت در توسعه ناوگان با فرض حضور بخش غیردولتی، عدم جذب مورد انتظار سرمایه‌های بخش غیردولتی برای بازپرداخت خرید ناوگان موجود راه‌آهن و وجود تنوع در نوع و محیط های کسب و کار ناوگان راه‌آهن از جمله عوامل بازدارنده توسعه مطلوب ناوگان ریلی هستند.

معاون ناوگان شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تشکیل کمیته‌ حمایت از صنایع ریلی متشکل از مقامات دولتی و بخش خصوصی ابراز داشت: شرکت راه آهن توانست در نمایشگاه ریلی امسال قرار داد تولید 3100 واگن باری و مسافری بین بخش خصوصی و تولید کننده را ایجاد کند که این می تواند آغازی برای توسعه صنعت حمل و نقل ریلی باشد.

احمدی تصریح کرد: شرکت‌های حمل‌ونقلی به دنبال این هستند که از "قانون حداكثر استفاده از توان فنی-مهندسی داخل در تأمين نيازهای كشور" استفاده کنند تا بتوانند از منابع صندوق توسعه ملی بهره گیرند چنانچه الزامات این قانون رعایت شود دیگر جای نگرانی نیست چراکه از توان داخلی استفاده نشده است.

گفتنی است سومین نمایشگاه بین المللی صنعت حمل و نقل ریلی و صنایع وخدمات وابسته از 27 تا 30 اردیبهشت ماه 94 به مدت چهار روز با حضور و مشارکت سازمان ها، نهادها و چندین شرکت داخلی و خارجی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.