| کد خبر: 269756 |

مردم با خرید از سایت هایی غیرمجاز به گرانفروشی بلیت کمک نکنند/ راه های تشخیص سایت های غیرمجاز

سخنگوی سازمان هواپیمایی بیان کرد: مردم با خرید از سایت هایی غیرمجاز به گرانفروشی بلیت هواپیما کمک نکنند.

تین نیوز

سخنگوی سازمان هواپیمایی با بیان اینکه مردم با خرید از سایت هایی غیرمجاز به گرانفروشی بلیت هواپیما کمک نکنند، گفت: تمام سایت های مجوز لینک وب سایت سازمان هواپیمایی را بارگذاری کرده اند که افراد با کلیک بر روی آن لینک به سازمان هواپیمایی ارجاع داده می شوند. همچنین نام سایت دارای مجوز در فهرستی که سازمان از آژانس، سایت ها و پلت فرم های دارای مجوز بارگذاری کرده، درج شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، جعفر یازرلو با بیان اینکه توصیه ما به مردم خرید بلیت به صورت مستقیم از شرکت های هواپیمایی است، اظهار داشت: برخی از ایرلاین ها ظرفیت خود را برای عرضه بلیت نوروزی را افزایش داده اند و توصیه ما به مسافرانی که هنوز بلیت تهیه نکرده اند این است که به طور مستقیم و سیستمی از شرکت های هواپیمایی خریداری کنند. 

یازرلو تاکید کرد: مسافران با خرید مستقیم اجازه گران فروشی به دلالانی که مجوز هم ندارند را ندهند و به گران فروشی کمک نکنند. 

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه مسافران هر میزان گران فروشی را ثبت شکایت کنند، گفت: در مرکز کنترل علمیات (OCT) عملکرد ایرلاین ها به صورت آنلاین رصد می شود و از تمام ایرلاین ها نمایندگانی در این مرکز حضور دارند تا در بروز مشکل با همکاری سایر ایرلاین ها آن مشکل در کمترین زمان حل شود و تاخیر طولانی رخ ندهد و در همین مرکز به شکایات مردمی هم رسیدگی می کنیم.

وی تاکید کرد: هر تخلفی بلافاصله مورد رسیدگی قرار می گیرد و در تعیین جرایم تا تعلیق هم پیش رفته ایم. سایت هایی فروش بلیت متخلف که مجوز داشته باشند تعلیق می شوند و سایت هایی که مجوز ندارند را به دادستانی معرفی می کنیم. 

وی ادامه داد: در بحث ثبت شکایات درباره تاخیر در لحظه موضوع را پیگیری می کنیم تا براساس آیین نامه حقوق مسافر اقدامات لازم انجام شود. 

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری افزود: مسافران توجه داشته باشند در صورت خرید مستقیم بلیت می توانند به یک بلیت استاندارد دسترسی داشته باشند که هر گونه اطلاع رسانی ایرلاین از جمله اعلام تاخیرها و ابطال پرواز به خریدار پیامک می شود در غیر این صورت این پیامک تنها به فردی که بلیت را به صورت انبوه خریداری کرده و در واقع واسطه گر است، ارسال می شود که در این صورت مصرف کننده نهایی و مسافر به پیامک و اطلاعات دسترسی نخواهند داشت. 

وی درباره تشخیص سایت هایی غیرمجوز با سایت هایی مجوز فروش بلیت گفت: تمام سایت های مجوز لینک وب سایت سازمان هواپیمایی را بارگذاری کرده اند که افراد با کلیک بر روی آن لینک به سازمان هواپیمایی ارجاع داده می شوند همچنین نام سایت دارای مجوز در فهرستی که سازمان از آژانس، سایت ها و پلت فرم های دارای مجوز بارگذاری کرده، درج شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.