| کد خبر: 269195 |

تعداد هواپیماهای کیش ایر به 10 فروند خواهد رسید

هواپیما مهمترین وسیله برای تردد به جزیره کیش است در همین جهت تعداد هواپیماهای کیش از دو نیم هواپیما به 7 هواپیما رسیده است و در سال آینده تعداد را به 10 فروند هواپیما خواهد رسید.

تین نیوز

حجت الله عبدالملکی دوشنبه 14 اسفند در هم اندیشی ملی "استلزامات مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی" گفت: مناطق آزاد و ویژه اقتصادی را به عنوان موتورهای متحرک اقتصاد ملی فعال خواهیم کرد که یکی از نیازمندی های این اتفاق این است که به لحاظ علمی در مرز دانش قرار گیرد و آخرین دست آورد های علمی را در این زمینه بررسی و به مرحله ی اجرایی برسانیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، عبدالملکی افزود: پیرو همایشی که برگزار می شود، تعداد زیادی از اندیشمندان و افراد صاحب تجربه در حوزه مناطق آزاد گرد هم آمدن و با برگزاری پنل های تخصصی، ارائه ی مقالات و سخنرانی در ابعاد مختلف وارد مباحثه با یکدیگر می شوند.

عبدالملکی اضافه کرد: در این همایش تعدادی از همکاران اجرایی از جمله: مدیران عامل، معاونین اقتصادی، اعضای هیئت مدیره و کارشناسان و مدیران سطوح مختلف مناطق آزاد در این همایش حضور به عمل رساندند.

وی عنوان کرد: برای محور رشد و تولید، تمرکزمان را روی صادرات و جهش در سرمایه گذاری گذاشته ایم چون این دو عنصر اصلی افزایش تولید هستند.

عبدالملکی گفت: برای مهار تورم، تاکید بر ارزآوری از طریق صادرات بیشتر کردیم.

وی با اشاره به اینکه: امسال تقاضا برای سرمایه گذاری نسبت به سال گذشته 4 برابر بوده که مجموع ریالی و ارزی حدود 880 هزار میلیارد تومن تا پایان ماه یازدهم سال جاری ما جهش در سرمایه گذاری داشتیم و از این رو به نتیجه ی خوبی رسیدیم.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی اضافه کرد: طرح های اقتصادی به بهره برداری رسیده اند و عملکرد یازده ماهه آنها 37 هزار میلیارد تومان یعنی 2/5 برابر نسبت به سال گذشته بوده که مواردی چون لجستیک، صنعتی، خودرو، شیمی و پتروشیمی، صنایع پوشاک، حمل و نقل، آی تی، فناوری اطلاعات و ارتباطات که این تنوع بالای پروژه های اقتصادی ناشی از این است که مناطق آزاد در موقعیت های جغرافیایی مختلف مزیت های نسبی متفاوتی دارند و مکمل یکدیگر ذیل چهارچوب اقتصاد ملی هستند.

عبدالملکی یادآور شد: تسهیل گری برای صادرات محصولات سرزمین اصلی از طریق مناطق آزاد را داشتیم که کمک بزرگی به افزایش صادرات در این مناطق کرد. البته برای مناطق آزادی که تراز تجاری مثبتی داشتند تلاش کردیم تا این تراز پیدار باشد.

وی اضافه کرد: ارزآوری مناطق ازاد برای کشور امسال حدود 14 و نیم میلیارد دلار بوده در حالی که سال گذشته مجموع صادرات از مناطق آزاد 18 میلیارد دلار بود که خوشبختانه این روند تا امسال ادامه داشته و در حوزه ی صادرات به نتیجه ی خوبی دست پیدا کرده ایم ولی در سال آینده تمرکز بیشتری روی جهش سرمایه گذاری و صادرات خواهیم داشت.

عبدالملکی با اعلام اینکه: هواپیما مهمترین وسیله برای تردد به جزیره کیش است و به همین جهت از ابتدا هواپیمایی کیش شکل گرفت در همین جهت تعداد هواپیماهای کیش از دو نیم هواپیما که به طور متوسط در سال 1400 پرواز داشتند امسال به 7 هواپیما رسیده است ولی ما درصدد این هستیم در سال آینده تعداد را به 10 فروند هواپیما برسانیم. البته ناگفته نماند در حال حاضر خطوط هواپیمایی کیش ایر بیش از 40 درصد پرواز های جزیره ی کیش را بر عهده دارد که در سال 1400 بیش از 13 هزار پرواز را انجام داده که عمدتا مربوط به مناطق آزاد بوده اما نکته ی قابل توجه این است که هواپیمایی کیش ایر به تنهایی نمیتواند نیاز پروازی جزیره کیش را تامین کند به همین جهت همکاران ما دائما در حال مذاکره با ایرلاین های مختلف برای افزایش پروازها هستند به همین خاطر کیش ایر پروازها را در ایام نوروز تقویت و افزایش داده است با اینکه کیش ایر سال گذشته هم مازاد بر برنامه ی روتین 19 پرواز را در اوج ترافیک پروازی انجام داد

وی در پایان افزود: طی صحبتی که با مدیرعامل و اعضای هیئت مدره داشتیم تاکید بر این بود که با رعایت عدالت و کمک به پایین اومدن هزینه ی مسافرین حداکثر تلاش را خواهند کرد

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.