| کد خبر: 93383 |

به گزارش تین‌نیوز:

◄ بازدید دو وزیر در یک هفته از پروژه تهران - شمال

تین‌نیوز| امضای موافقت‌نامه حمل‌ونقل جاده‌ای میان ایران و عراق در حالی به امضای دو طرف رسید که متاسفانه جنگ تروریست‌ها در این کشور باعث بروز ناامنی و برخی تبعات ناشی از خود شده است، حال چه کسی امنیت عبور و مرور خودروهای حامل بار در مسیر بین ایران و عراق را تضمین خواهد کرد، سوالی است که باید پرسیده شود، اما صرف‌نظر از معایب مشهود شاید فوایدی نیز در زوایای پنهان این توافق گنجانده شده باشد.

به گزارش تین‌نیوز، مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی کشورمان از امضای موافقت‌نامه حمل‌ونقل جاده‌ای میان ایران و کشور عراق خبر داد.
 
محمدجواد عطرچیان با اشاره به مطلب فوق، اظهار داشت: در جریان سفر دکتر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران و هیأت بلند پایه همراه به کشور عراق، موافقت‌نامه حمل‌ونقل جاده‌ای جمهوری اسلامی ایران و عراق به امضای وزرای حمل‌ونقل دو کشور رسید.
 
وی با بیان این‌که «امضای این موافقت ‌نامه با حضور دکتر آخوندی وزیر راه و شهرسازی و وزیر حمل‌ونقل عراق صورت گرفت»، افزود: امضای این موافقت‌نامه منجر به ایجاد فصل جدیدی در مناسبات حمل‌ونقلی دو کشور خواهد شد.
 
عطرچیان در ادامه با تاکید بر این نکته که این موافقت‌نامه پس از سقوط رژیم صدام و خاتمه اعتبار آن، اولین موافقتنامه جدید حمل و نقل جاده‌ای بین دو کشور به شمار میآید، گفت:  از جمله ویژگی‌های مهم این توافق، تردد بدون سهمیه و آزاد ناوگان باربری و مسافربری در خاک دو کشور و روان‌سازی عبور کامیون‌ها در مرزها است.

بازدید از محدوده آزاد راه رشت - قزوین
معاون سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده ای کشور از آزاد راه رشت - قزوین بازدید کرد.
 
مهندس حسن‌نیا در جریان بازدید از محدوده آزاد راه رشت - قزوین محدوده رانشی رستم آباد به رودبار، اظهار داشت: این مسیر به‌دلیل نشست سطح آسفالت مسدود شده بودکه با بكارگیری دستگاه‌های نوین راه‌سازی و حفاری و بهره‌گیری از تكنولوژی جت گروتینگ كه یكی از روش‌های جدید در جهت تثبیت زمین و خاك است و به‌جهت زمینهای رانشی استفاده می‌شود در تلاش هستیم هرچه سریع‌تر این محور مهم را بازگشایی و مورد استفاده قرار بگیرد.
 
وی در ادامه این بازدید چند ساعته، با اشاره به مسدود شدن محدوده رانشی رستم‌آباد به رودبار، افزود: در این سفر  بازدیدی هم از محور سنگر به رشت كه تثبیت آسفالت به روش گرم در این مسیر در حال انجام است و نیز اداره ماشین‌آلات راه و شهرسازی گیلان صورت گرفت و از نزدیک با فعالیت این دو بخش بیش از گذشته آشنا شدیم.

سرعت و سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ؛ بزرگترین قاتل ایرانیان
رئیس‌پلیس راهورناجا از نصب دو هزار دوربین کنترل تخلفات حادثه ساز در جاده‌های کشور خبر داد.
 
سردار تقی مهری با اشاره به تلاش برای کنترل هوشمند جاده‌ها از سوی پلیس، اظهار داشت: کار جانمایی دوربین‌ها در 36 هزار کیلومتر از جاده‌های کشور به جهت نضب دو هزار دوربین از سوی عوامل اجرایی در حال انجام است.
 
وی در ادامه، تصریح کرد: این تعداد دوربین‌ با همکاری پلیس راهور، وزارت‌راه و شهرسازی و سازمان راهداری در جاده‌های شریانی کشور از جمله محورهای «تهران- کرج»، «قزوین- زنجان- تبریز» و قزوین به رشت نصب خواهد شد.
 
مهری نصب دو هزار دوربین‌ را در راستای کنترل تخلفات حادثه‌ساز و کاهش تصادفات منجر به جرح و فوت بر اساس نظر پلیس‌راهور در سال 1395 دانست و افزود: ارتقاءسطح فرهنگ ترافیکی با همکاری آموزش و پرورش در قالب جذب همیاران پلیس، پلیس‌یاران جوان و نوجوان در مناطق شهری و با همکاری دهیاران در مناطق روستایی از دیگر راهبردهای پلیس راهور در سال جاری است.

بهره‌برداری از قطعه یک آزادراه شمال در بهار 96
وزیرراه و شهرسازی از بهره‌برداری از قطعه یک آزادراه شمال در بهار 96 خبر داد.
 
عباس آخوندی با اشاره به بهره‌برداری از قطعه یک آزادراه تهران ـ شمال در بهار  سال 96، اظهار داشت: برای اولین بار در ساخت این آزادراه به معماری جاده توجه شده است.
 
وی که در جریان بازدید از قطعه یک آزادراه تهران ـ شمال با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور صورت گرفت، تصریح کرد: کارگاه قطعه یک آزادراه تهران-شمال، یکی از بزرگ‌ترین کارگاه‌های سازندگی در کشور است و همان‌طور که می‌بینید حجم دیوارهای حائل از چندین سد بیشتر شده است.
 
آخوندی در ادامه با بیان این‌که، «تعداد زیاد پل و تونل در این قطعه یکی از ویژه‌گی‌های مهم این پروژه است، افزود: خوشبختانه در کار صنعتی که در حال انجام است، کل 24 قالب تونل که برای سیستم بتون‌ریزی استفاده می‌شود، از سوی شرکت‌های داخلی تهیه شده است.

پیشرفت فیزیکی 15 درصدی قطعه یک آزادراه تهران-شمال
معاون اول رئیس‌جمهور از پیشرفت فیزیکی 15 درصدی قطعه‌یک آزادراه تهران- شمال در مدت زمان هشت ماه خبر داد.
 
اسحاق جهانگیری در بازدید از قطعه‌یک آزادراه تهران- شمال، اظهار داشت: امروز شاهد پیشرفت کاری فراوانی در آزادراه تهران- شمال هستیم بنا به مشاهدات در بازدید سال 1394 پیشرفت کار در قطعه‌یک، 44 درصد بود و هم اکنون با گذشت هشت ماه، پیشرفت فیزیکی آن به 59 درصد رسیده است که امید می‌رود این پروژه در بهار 1396 آماده بهره‌برداری شود.
 
بر همین اساس، معاون اول رئیس‌جمهور، عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی، علی نورزاد، معاون وزیرراه و شهرسازی و مسئولان استانی از قطعه یک آزادراه تهران شمال بازدید کردند.
 
در این بازدید جهانگیری روند اجرای این قطعه از آزادراه تهران-شمال را بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: امروز شاهد پیشرفت کار زیادی در قطعه اول آزاد راه تهران - شمال هستیم

جایگاه راه‌های مواصلاتی خراسان رضوی در کشور، حساس و کم‌نظیر است
مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی در آستانه آغاز برنامه‌های راهداری ویژه تابستان گفت: اهمیت و اعتبار راه‌های استان از حیث مذهبی سیاسی، گردشگری، تجاری و اقتصادی، صنعتی، کشاورزی و ارتباط با کشورهای همسایه جایگاه این شبکه عریض و طویل راه‌ها و نگهداری از آن‌ها را بسیار حساس و کم نظیر کرده است.

علیرضا خجسته مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، افزود: راهداری در استان از اهمیت تأمل برانگیزی برخوردار است که می‌تواند ضمن حفظ امنیت تجارت کالای اقتصادی، تبادل و انتقال تولیدات کشاورزی و صنعتی استان و فراهم آوردن بستر مناسب توسعه گردشگری و رونق اقتصادی شهرهای استان زمینه ساز رشد و بالندگی از طریق حفظ و نگهداری از اصلی‌ترین ابزارهای ارتباطاتی باشد.
 
راهداری را شاید بتوان تنها شغلی دانست که در تمام 12 ماه سال و به طور دقیق تر در تمام 365 روز سال به صورت جاری، مستمر، بدون وقفه و بدون تعطیلی در حال اجرا و فعالیت بوده، هیچ رویداد و مناسبت و حادثه‌‌ای نمی‌تواند خللی در این روند ایجاد کند.

تمام کشته‌شدگان واژگونی اتوبوس در نی‌ریز «سرباز» بودند
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس‌راهور ناجا گفت: تمام کشته‌شدگان واژگونی اتوبوس در نی‌ریز «سرباز» بودند.
 
سرهنگ نادر رحمانی در تشریح جزئیات حادثه واژگونی یک دستگاه اتوبوس در محور سیرجان به تبریز که به کشته شدن 14 سرباز وظیفه ارتش در لحظه حادثه انجامید، اظهار داشت: ساعت یک بامداد (2 تیر) یک دستگاه اتوبوس ولوو در محور سیرجان به نی‌ریز که از مبدأ کرمان به مقصد اهواز در حرکت بود در کیلومتر 7 این محور دچار واژگونی شد.
 
رئیس مرکزاطلاعات و کنترل ترافیک پلیس‌راهور ناجا ادامه داد: پس از واژگونی، این اتوبوس در دره مجاور سقوط کرده و بر روی سقف متوقف می‌شود که متاسفانه براثر این حادثه 14 نفر از سرنشینان آن در دم جان باختند.

وی افزود: متاسفانه به دنبال این حادثه 22 نفر از سرنشینان این اتوبوس نیز مجروح شدند که به نظر می‌رسد به دلیل شدت جراحات وارده امکان افزایش تلفات این حادثه وجود دارد.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.