| کد خبر: 160088 |

غافل‌گیری سراسری در برف

بارش برف روز گذشته در استان‌های شمالی و شمالی غربی که به مرکز ایران نیز رسید، موجب غافلگیری سازمان‌ها و دستگاه‌های مسئول برف‌روبی شد. اتفاقی که پیش‌ازاین نیز افتاده اما این بار در شکلی دیگر رخ داد.

تین نیوز

بارش برف روز گذشته در استان‌های شمالی و شمالی غربی که به مرکز ایران نیز رسید، موجب غافلگیری سازمان‌ها و دستگاه‌های مسئول برف‌روبی شد. اتفاقی که پیش‌ازاین نیز افتاده اما این بار در شکلی دیگر رخ داد.

شب گذشته رکورد ترافیک در محورهای منتهی به تهران زده شد و طول ترافیک به ۳۰ کیلومتر رسید. ضمن این‌که بسیاری از راه‌ها و شریان‌های اصلی منتهی به پایتخت مسدود شد. ازجمله جاده کرج-تهران و بالعکس که در هر سه جاده، ترافیک 30 کیلومتری رخ داد. عکس‌ها و فیلم‌های منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی از روند کند امدادرسانی و برف‌روبی حکایت دارد. اما رئیس سازمان امداد و نجات گفته که در 24 ساعت گذشته  عملیات امدادرسانی برای ۲۴ هزار و ۴۰۰ نفر از هم‌وطنان گرفتار برف و کولاک انجام‌شده و 6هزار و 600 نفر از هم‌وطنان در چادرهای اضطراری اسکان یافته‌اند. ضمن این‌که راهداران بیش از هزار دستگاه خودرو در راه مانده را، رهاسازی کرده‌اند.

با این‌همه اتوبان تهران-کرج تا صبح امروز با مشکل تردد مواجه بوده و تصادفات زیادی در آن رخ‌داده که البته هنوز آمار دقیقی دراین‌باره منتشرنشده است. هم‌زمان با تشدید ترافیک و صرف شدن زمان طولانی برای رسیدن به مقصد برای برخی شهروندان سازمان هواشناسی پیش‌بینی کرده که بارش برف بعدازظهر امروز قطع می‌شود اما سرما تا پایان هفته ادامه خواهد داشت. این در حالی است که روند تخلیه خودروهای در راه مانده مسیرهای منتهی به کرج و قزوین و تهران هنوز ادامه دارد.

در محور قم-تهران و قم-ساوه بارش برف سنگین و بی‌سابقه منجر به گرفتار شدن خودروهای بسیاری شده است که امدادگران در حال خدمت‌رسانی به خودروهای گرفتارشده در برف هستند. معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان قم به مردم توصیه کرده که از سفرهای غیرضروری پرهیز و به توصیه‌های عوامل امدادی و پلیس توجه کنند. در ضمن تاکنون ۱۵۰ کیلوگرم خرما و ۱۰۰۰ بسته نان و ۱۵۰۰ عدد بیسکویت بین مسافران و درراه ماندگان توزیع‌شده است همچنان پایگاه‌های اسکان اضطراری جمعیت آماده پذیرایی و اسکان در راه ماندگان است. هر دو آزادراه تهران-قم و تهران-ساوه تا اطلاع ثانوی مسدود است.

قطع برق در تهران

در تهران به دلیل بارش سنگین برف که هنوز هم ادامه دارد، درختان زیادی دچار شکستگی شده‌اند که این موضوع موجب قطع برق در 700 مورد در تهران شده است. مدیرعامل توانیر دراین‌باره گفته که به دلیل مشکل تردد امدادرسانان برق، کار وصل مجدد برق این واحدها به‌کندی صورت می‌گیرد. هم‌اکنون برق منطقه  تهران محدوده سعادت‌آباد و شهرک غرب قطع‌شده است. قطعی برف در این سرما خطرناک است و حرکت سریع مسئولین مربوطه را می‌طلبد. چراکه بدون برق عملاً امکان گرم کردن خانه‌ها وجود ندارد و مردم در سرما خواهند ماند

هشدار شدید هواشناسی؛ بهمن در راه است

سازمان هواشناسی نیز ضمن هشدار نسبت به وقوع بهمن در جاده های کوهستانی اعلام کرده شهروندان در صورت لزوم از تجهیزات زمستانی و بخصوص زنجیر چرخ استفاده نمایند.به دلیل کاهش شدید دما در غالب نقاط کشور و ماندگاری آن تا صبح چهارشنبه مدیریت در بهینه سوخت و انرژی به‌ویژه مصرف گاز جهت اجتناب از افت فشار در شبکه گازرسانی توصیه می‌شود.

با توجه به افت دما به زیر صفر و عدم ذوب برف، بار برفی سنگین روی درختان موجب شکستن شاخه‌های آن‌ها می‌شود. توصیه می‌شود در اسرع وقت شهرداری‌ها و هم‌وطنان عزیز با تکان دادن درخت‌ها انباشته از برف نسبت به سبک کردن بار روی آن‌ها اقدام نمایند.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.