| کد خبر: 156597 |

◄ نظر رئیس سازمان راهداری درباره تفکیک وزارت راه و شهرسازی

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اعلام موافقت خود با تفکیک وزارت راه و شهرسازی از یکدیگر به تشریح سرنوشت حمل‌ونقل چندوجهی و شهرسازی ریل پایه بعد از تفکیک پرداخت.

تین نیوز

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص تفکیک راه و شهرسازی از یکدیگر گفت: اگرچه ادغام دو وزارتخانه مزایایی داشت اما به علت گستردگی و انبوه مسائلی که اکنون وزارت راه و شهرسازی با آن مواجه است با تفکیک دو بخش موافق هستم.

به گزارش تین نیوز داوود کشاورزیان در گفت‌وگو با خبرنگار هفته‌نامه تین‌نیوز در خصوص تفکیک وزارت راه و شهرسازی از یکدیگر با بیان اینکه صد درصد با تفکیک این دو از یکدیگر موافق هستم، گفت: اگرچه ادغام دو وزارتخانه مزایایی داشت و موضوع حمل‌ونقل در شهرسازی‌ها و سکونت‌گاه‌ها را در کنار سرمایه‌گذاری بخش حمل‌ونقل دید اما به علت گستردگی و انبوه مسائلی که اکنون وزارت راه و شهرسازی با آن مواجه است با تفکیک دو بخش موافق هستم.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و معاون وزیر راه و شهرسازی، ادامه داد: اعتقاد دارم حتی یافتن فردی به‌عنوان وزیر که بتواند به هر دو بخش اشراف کامل داشته باشد سخت است و به‌جز آقای آخوندی که هم‌ پایه مهندسی دارند و هم‌ دوره دکترای اقتصاد سیاسی را گذرانده‌اند امر بسیار مشکلی است.

وی در خصوص بحث الحاق شهرداری‌ها به وزارت مسکن و شهرسازی در صورت تفکیک با ابراز بی‌اطلاعی از این موضوع به هزینه‌های احتمالی تفکیک اشاره کرد و گفت: به دلیل ادغام راهداری در حمل‌ونقل استان‌ها و تشکیل اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل کافی است بخش راه‌سازی که تعداد بسیار معدودی هستند به شرکت ساخت و حوزه راه‌سازی مناطق مربوطه منتقل شوند که هزینه چندانی برای دولت نخواهد داشت.

کشاورزیان در پاسخ به این سؤال که سرنوشت حمل‌ونقل چندوجهی و شهرسازی ریل‌پایه که به‌عنوان مزیت‌های ادغام از آن یاد می‌شد در دوره تفکیک چه می‌شود؟ نیز گفت: همه مودهای حمل‌ونقل در یک وزارتخانه خواهند ماند بنابراین موضوع حمل‌ونقل چندوجهی دچار مخاطره نخواهد شد. ضمن اینکه حضور وزیر راه ترابری یا یکی از معاونین وزیر در شورای عالی شهرسازی می‌تواند تضمینی برای تحقق شهرسازی ریل پایه باشد.

به گفتهٔ کشاورزیان انتخاب یک وزیر مناسب و صاحب علم برای وزارت خانهٔ جدیدی که تشکیل می‌شود می‌تواند پاسخ‌گوی مشکلات موجود باشد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.