| کد خبر: 156512 |

هوشمند سازی حمل و نقل عمومی در دستور کار سازمان راهداری است

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس گفت: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور بحث هوشمند سازی حمل و نقل عمومی در کشور را در دستور کار دارد.

تین نیوز

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس گفت: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور بحث هوشمند سازی حمل و نقل عمومی در کشور را در دستور کار دارد.

علیرضا سیاهپور، شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر همین اساس امروز تقریبا تمام نظارت ها، کنترل ها و همچنین اعمال قوانین به شکل هوشمند انجام می شود.

وی ادامه داد:یکی از ابزارهای کنترل و رصد تخلفات سامانه ثبت تخلف است که درمحورهای پرتردد و بزرگراهی نصب شده اند تا با توجه به نقش سرعت در بروز و شدت تصادفات بتوانیم سرعت را مدیریت کنیم.

او بیان کرد: هم اینک در استان فارس 78 تردد شمار فعال است که پیش بینی می شود تا پایان امسال به 124 تردد شمار افزایش یابد.

وی درباره نصب سامانه پایش هوشمند تردد ناوگان (سپهتن) بر روی ناوگان اتوبوسی استان فارس هم گفت: هم اینک تمام اتوبوس های ناوگان حمل و نقل جاده ای به این سامانه متصل شده اند و از طریق آن تمام رفتارهای فردی و ترافیکی وسیله نقلیه رصد می شود و در صورت عدم رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی، راننده متخلف به سرعت اعمال قانون خواهد شد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده های فارس بیان کرد:‌ طی ماه های اخیر این سامانه کمک بسیاری به کاهش تصادفات و همچنین شناسایی مقصر اصلی در وقوع تصادفات کرده است.

سیاهپور، سن ناوگان اتوبوسی استان را 9 سال برشمرد و گفت: با توجه به کنترل و نظارت کامل و دقیقی که بر فعالیت ناوگان اتوبوسی می شود، این ناوگان همواره باید موارد ایمنی را به طور کامل رعایت کند و رانندگان به شکل منظم به مراکز معاینه فنی که به شکل الکترونیک کنترل می شود مراجعه کنند.

وی افزود: علاوه بر ایمنی ناوگان، بحث سلامت رانندگان نیز به دقت دنبال می شود که برای این منظور برای رانندگان ناوگان اتوبوس و کامیون دارای صلاحیت کارت هوشمند صادر می شود و هیچ راننده ای بدون داشتن این کار حق رانندگی ندارد.

او اظهار کرد: در مجموع می توان گفت که میزان ایمنی حمل و نقل عمومی با توجه به کنترل و نظارتی که بر فعالیت آن می شود از حمل و نقل شخصی بالاتر است و تمام اقدامات و برنامه ریزی ها نیز برای ارتقای هرچه بیشتر این ایمنی است.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.