| کد خبر: 147418 |

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان خبر داد:

برخورد قاطع با متجاوزین به حریم راه‌های استان زنجان

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان گفت: صیانت از حریم راه‌های استان به عهده این اداره کل است و در برخورد با متجاوزین به این مهم هیچ‌گونه چشم‌پوشی نخواهیم داشت.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان گفت: صیانت از حریم راه‌های استان به عهده این اداره کل است و در برخورد با متجاوزین به این مهم هیچ‌گونه چشم‌پوشی نخواهیم داشت.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره‌ کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان، ایرج دست‌نشان مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان با اعلام این خبر گفت: هرگونه عملیات نظیر دیوارکشی، ساخت و ساز و ایجاد تأسیسات در حریم قانونی راه و شعاع یکصد متری پس از آن بر اساس قانون ایمنی راه‌ها بدون اخذ مجوز از این اداره کل ممنوع است.

وی با اشاره به تخریب چند مورد تجاوز به حریم راه‌ها توسط واحد حقوقی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان طی هفته گذشته بیان کرد: چنانچه افراد بدون هماهنگی و کسب موافقت از این اداره اقدام به ساخت و ساز و ایجاد تأسیسات در حریم قانونی راه و شعاع یکصد متری پس از آن اقدام کنند، عوامل راهداری بر اساس قانون ایمنی راه‌ها و راه‌آهن و با هماهنگی مراجع قضایی و نیروی انتظامی نسبت به تخریب تأسیسات و ساختمان‌های احداث شده و رفع کلیه آثار تجاوز به حریم راه اقدام خواهند نمود.

دست‌نشان با بیان اینکه رعایت حریم قانونی راه برای کلیه محورهای اصلی، فرعی و روستایی الزامی است، افزود: ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم راه‌ها باعث متوقف شدن پروژه‌های راهسازی، بروز سوانح جاده‌ای و ایجاد محدودیت در فعالیت‌های توسعه و تعریض محورها و غیره خواهد شد و پیامدهای ناگوار ترافیکی و ناامنی در محورها را به دنبال دارد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان تأکید کرد: افرادی که متقاضی ساخت و ساز در حاشیه راه‌ها هستند باید به این اداره کل مراجعه و از قوانین و مقررات مربوط به دریافت مجوز کتبی در این زمینه اطلاع یافته و نسبت به اخذ مجوز قانونی اقدام کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.