سیستان و بلوچستان میزبان وزیر راه و شهرسازی و هیات همراه
نشست ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان سیستان و بلوچستان با حضور وزیر راه و شهرسازی ، معاونین وی ، استاندار ، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدیران دستگاههای اجرایی در محل استانداری برگزار شد.
نشست ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان سیستان و بلوچستان با حضور وزیر راه و شهرسازی ، معاونین وی ، استاندار ، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدیران دستگاههای اجرایی در محل استانداری برگزار شد.
به گزارش تیننیوز به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای دکتر عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر توسعه این استان با نگاه برون مرزی و منطقه ای اظهار داشت : موقعیت جغرافیایی استان سیستان و بلوچستان در منطقه به گونه ای است که ظرفیت ارتباطات فراسرزمینی را دارد و برای افزایش نرخ بهره وری و توجیه اقتصادی سرمایه گذاریهای زیادی در استان سیستان و بلوچستان صورت گرفته است لذا این استان را باید با نگاه فراسرزمینی ببینیم.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه حوزه توسعه سیستان و بلوچستان یک حوزه تمدن ایران شهری است ، خاطر نشان کرد : این حوزه تمدنی ایران شهری در منطقه تا شبه قاره هند ادامه دارد و می تواند کل افغانستان رو پوشش دهد لذا باید با نگاه برون مرزی رابطه عملکردی فرهنگی ، تجاری و اقتصادی را بین این منطقه و این حوزه تمدنی برقرار کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد : پروژه های توسعه ای بسیار خوبی در استان در حوزه های مختلف صنعت ، گردشگری و زیرساختها در حال اجراست اما اقدامات انجام شده در برابر ظرفیتهای استان بسیار ناچیز است که می طلبد بیش از این استفاده و بهره ببریم و باید خودمان را برای گامها و اقدامات بزرگتر در استان آماده کنیم.
دکترآخوندی افزود : در بحث توسعه و اقتصاد مقاومتی ، فعالیتهای اقتصادی باید در یک محیط فراسرزمینی و ملی باشد که این موضوع ما را بر این داشت که در طراحی ها از ابتدا دامنه و حوزه نفوذ گسترده ای را برای پروژه ها در نظر بگیریم.
وی همچنین درخصوص توسعه شبکه های ارتباطی گفت : شبکه های زیرساختی جاده ای ، هوایی ، ریلی و حمل و نقل دریایی در استان باید به شبکه های منطقه ای وصل شوند و در این راستا بندر چابهار را باید با اقتصاد حاکم بر اقیانوس هند و دریای عمان پیوند بدهیم چرا که بدون این پیوند سرمایه گذاری های کلان این منطقه مفهوم پیدا نمی کند.
وزیر راه و شهرسازی درخصوص اجرای خط راه آهن چابهار – زاهدان – بیرجند نیز گفت : این پروژه عظیم ٤ تا ٥ میلیارد دلار هزینه در بردارد که فقط در حالتی این اعتبار می تواند مفهوم اقتصادی داشته باشد که هم شبه قاره هند و هم محور جاده ابریشم تا چین و کریدور شمال به جنوب را پوشش دهد و در غیر اینصورت تنها جنبه عمران داخلی پیدا می کند.
وی با بیان اینکه موافقت اصولی پروژه فرودگاه بزرگ چابهار صادر شده ، گفت : سرمایه گذاری برای پروژه های بزرگی چون فرودگاه چابهار با 2 هزار هکتار زمین ، باید در بعد منطقه بازیافت شود چرا که با مجموعه پروازهایی که در داخل کشور انجام می شود ، این سرمایه گذاری قابل جبران نیست.
دکتر آخوندی با اشاره به طرح توسعه منطقه جنوب شرق کشور شامل سیستان و بلوچستان ، کرمان ، و هرمزگان و تدوین برنامه پنجساله در ۴ حوزه حمل و نقل ترکیبی استان تأکید کرد و افزود : در هر حوزه باید طرح پنجساله تدوین و لوازم الزامات برای پیشبرد طرح تهیه گردد.
بر اساس این گزارش اسماعیل غلامی معاون حمل و نقل و عبدالهاشم حسن نیا معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای وخانقاهی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان که وزیر راه و شهرسازی را همراهی می کردند ، ضمن حضور در منزل مرحوم رسول نارویی از راهدارن تلاشگر استان و سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای میرجاوه که اخیرا" دعوت حق را لبیک گفته است ، با خانواده مرحوم دیدار ، همچنین به طور جداگانه از روند اجرایی چند پروژه و طرح عمرانی راهداری و حمل و نقلی بازدید کردند .
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.