| کد خبر: 137170 |

سیستان و بلوچستان میزبان وزیر راه و شهرسازی و هیات همراه

نشست ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان سیستان و بلوچستان با حضور وزیر راه و شهرسازی ، معاونین وی ، استاندار ، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدیران دستگاههای اجرایی در محل استانداری برگزار شد.

تین نیوز

نشست ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان سیستان و بلوچستان با حضور وزیر راه و شهرسازی ، معاونین  وی ، استاندار ، جمعی از  نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدیران دستگاههای اجرایی در محل استانداری  برگزار شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای دکتر عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر توسعه این استان با نگاه برون مرزی و منطقه ای اظهار داشت : موقعیت جغرافیایی استان سیستان و بلوچستان در منطقه به گونه ای است که ظرفیت ارتباطات فراسرزمینی را دارد و برای افزایش نرخ بهره وری و توجیه اقتصادی سرمایه گذاریهای زیادی در استان سیستان و بلوچستان  صورت گرفته است لذا این استان را باید با نگاه فراسرزمینی ببینیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه حوزه توسعه سیستان و بلوچستان یک حوزه تمدن ایران شهری است ، خاطر نشان کرد  : این حوزه تمدنی ایران شهری در منطقه تا شبه قاره هند ادامه دارد و می تواند کل افغانستان رو پوشش دهد لذا باید با نگاه برون مرزی رابطه عملکردی فرهنگی ، تجاری و اقتصادی را بین این منطقه و این حوزه تمدنی برقرار کنیم.

وی  در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد : پروژه های توسعه ای بسیار خوبی در استان در حوزه های مختلف صنعت ، گردشگری و زیرساختها در حال اجراست اما اقدامات انجام شده در برابر ظرفیتهای استان بسیار ناچیز است  که می طلبد بیش از این استفاده و بهره ببریم و باید خودمان را برای گامها و اقدامات بزرگتر در استان آماده کنیم.

  دکترآخوندی افزود : در بحث توسعه و اقتصاد مقاومتی ، فعالیتهای اقتصادی باید در یک محیط فراسرزمینی و ملی باشد که این موضوع ما را بر این داشت که در طراحی ها  از ابتدا دامنه و حوزه نفوذ گسترده ای را برای پروژه ها در نظر بگیریم.

وی همچنین درخصوص توسعه شبکه های ارتباطی گفت : شبکه های زیرساختی جاده ای ، هوایی ، ریلی و حمل و نقل دریایی در استان باید به شبکه های منطقه ای وصل شوند و در این راستا بندر چابهار را باید با اقتصاد حاکم بر اقیانوس هند و دریای عمان پیوند بدهیم چرا که بدون این پیوند سرمایه گذاری های کلان این منطقه مفهوم پیدا نمی کند.

 وزیر راه و شهرسازی درخصوص اجرای خط راه آهن چابهار – زاهدان – بیرجند نیز گفت : این پروژه عظیم ٤ تا ٥  میلیارد دلار هزینه در بردارد  که فقط در حالتی این اعتبار می تواند مفهوم اقتصادی داشته باشد که هم شبه قاره هند و هم محور جاده ابریشم تا چین  و کریدور شمال به جنوب را پوشش دهد و در غیر اینصورت تنها جنبه عمران داخلی پیدا می کند.

 وی با بیان اینکه موافقت اصولی پروژه فرودگاه بزرگ چابهار صادر شده ، گفت : سرمایه گذاری برای پروژه های بزرگی چون فرودگاه چابهار با 2 هزار هکتار زمین ، باید در بعد منطقه بازیافت شود چرا که با مجموعه پروازهایی که در داخل کشور انجام می شود ، این سرمایه گذاری قابل جبران نیست.

  دکتر آخوندی  با اشاره به طرح توسعه منطقه جنوب شرق کشور شامل سیستان و بلوچستان ، کرمان ، و هرمزگان و  تدوین برنامه  پنجساله  در ۴ حوزه حمل و نقل ترکیبی استان تأکید کرد و افزود : در هر حوزه باید طرح پنجساله تدوین  و لوازم  الزامات برای پیشبرد طرح  تهیه گردد.

بر اساس این گزارش  اسماعیل غلامی معاون حمل و نقل و عبدالهاشم حسن نیا معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای وخانقاهی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان  که وزیر راه و شهرسازی را همراهی می کردند ، ضمن حضور در منزل مرحوم رسول نارویی   از راهدارن تلاشگر استان و سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای میرجاوه که اخیرا" دعوت حق را لبیک گفته است ، با خانواده مرحوم دیدار ، همچنین  به طور جداگانه  از روند  اجرایی چند پروژه  و طرح عمرانی راهداری و حمل و نقلی بازدید کردند .

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.