| کد خبر: 134740 |

◄ میزبانان سفرهای استانی آماده‌اند؟

سفرهای تابستانی به زودی آغاز خواهد شد و استان‌های مختلف کشور شاهد ورود مسافرانی از سراسر کشور خواهند بود، اگر نگاهی به دغدغه مسئولان کشور بیاندازیم متوجه خواهیم شد که مسئولان اعتقاد دارند مسافرت‌ها باید درون کشور اتفاق بیا‌فتد.

تین نیوز

سفرهای تابستانی به زودی آغاز خواهد شد و استان‌های مختلف کشور شاهد ورود مسافرانی از سراسر کشور خواهند بود، اگر نگاهی به دغدغه مسئولان کشور بیاندازیم متوجه خواهیم شد که مسئولان اعتقاد دارند مسافرت‌ها باید درون کشور اتفاق بیا‌فتد و از خروج ارز و مسافرت به کشورهای خارجی کاسته شود، اما این مهم به دست نمی‌آید مگر با ساماندهی شرایط استان‌ها و ایجاد زیرساخت‌های مناسب در کشور.

 

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز؛ در همین خصوص گفتگویی داشتیم با مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان ایلام تا شرایط کلی این استان را از او جویا شویم.

 

نورالله دلخواه در خصوص وضعیت ایلام گفت: البته مسافرت‌های تابستانی در ایلام، به شدت و گستردگی مسافرت‌های نوروزی نیست و بیشترین حجم مسافرت‌های استان در ایام نوروز اتفاق می‌افتد، دلیل هم این است که استان ایلام استان سرسبزی است و پوشش طبیعی استان باعث جذب گردشگران و مسافران زیادی می‌شود.

 

او ادامه داد: اما به هرحال در تابستان هم ما شاهد مسافرت‌های زیادی به استان هستیم، چه زائران کربلا و چه افرادی که برای گردش به استان می‌آیند، برای استقبال از این مسافران عزیز ما احتیاج به زیرساخت‌های ویژه‌ای داریم، که متاسفانه تا کنون این زیرساخت‌ها وجود نداشته‌اند، البته اقداماتی در دست اجرا است، در حال حاضر مسیر چهارخطه ایلام-سالاباد در دست اقدام است و اداره‌کل راه و شهرسازی در حال انجام دادن امور این مسئله است.

 

دلخواه گفت: اما به هرحال تاکنون به مرحله بهره‌برداری نرسیده است و یکی از مشکلات اساسی ما مسئله جاده‌ها است که مشکلات زیادی دارند، مسئله دیگر هم امکانات رفاهی استان است که پاسخگوی نیاز استان نیست، به عنوان مثال هتل‌های ما مجهز نیستند و فقط یک هتل سه‌ستاره در استان موجود است و واقعا این کمبود در استان مشاهده می‌شود.

 

این مقام مسئول در پایان اظهار داشت: نهایتا مشکل کمبود اعتبارات را هم به این مجموعه اضافه کنید تا شرایط کلی استان نمایان شود، امسال تا امروز که بنده با شما صحبت می‌کنم و سه ماه از سال گذشته، هنوز تن‌خواه وارد ادارات نشده، البته بحث ما ساخت نیست و ما تنها وظیفه نگهداری محورها را برعهده داریم لذا به نظر می‌رسد استان ایلام احتیاج به یک توجه ویژه‌ای داشته باشد تا بتوانیم به نحو احسن از مهمانان تابستانی استقبال کنیم.

 

در ایام نوروز نیز ناظر عالی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با اشاره به مشکلات زیرساختی ایلام به روابط عمومی سازمان راهداری گفته بود: مشکل ایلام زیرساخت‌ها است که به منابع جدید در این حوزه نیاز دارد، ضمن اینکه نباید در این زمینه بخشی عمل کرد؛ بلکه نیاز به هماهنگی وجود داشته و چتر حمایتی دولت باید بیشتر شود.

 

مهاجری نژاد گفته بود: ایلام اکنون به کریدور ارتباطی کشور تبدیل و موضوع راهیان نور هم مزید بر علت شده است تا عرصه گردشگری این استان بیشتر موردتوجه مسئولان قرار گیرد و به‌عنوان نوعی صنعت در این استان حرکت کند، همدان ازنظر اقلیم، صنایع‌دستی و جاذبه‌های گردشگری شهرت جهانی دارد؛ ضمن اینکه زیرساخت‌های گردشگری آن نیز آماده است، در همدان نوعی خلاقیت و نوآوری بر اساس خدمات‌دهی ایجادشده است و ناحیه ۱ و ۲ شهرداری نیز هماهنگی مناسبی با سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری داشتند، در همدان نوعی تعادل در پذیرش مسافر دیده می‌شد؛ زیرا ظرفیت هتل‌ها متناسب با مسافران بوده و درزمینهٔ اسکان غیررسمی نیز مدارس ویژه تجهیز شده بودند و اقامتگاه‌های گروه «ج» حذف شدند.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.