| کد خبر: 270379 |

بلیت اتوبوس در نوروز 1403 یک رکورد عجیب ثبت کرد

برخلاف روند هر ساله که بلیت اتوبوس در ایام نوروز گران می شد امسال این رویه ادامه پیدا نکرد و قیمت بلیت گران نشد.

تین نیوز

برخلاف روند هر ساله که بلیت اتوبوس در ایام نوروز گران می شد امسال این رویه ادامه پیدا نکرد و قیمت بلیت گران نشد.

مدیر دفتر حمل ‌و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه در ایام نوروز در عرضه بلیت اتوبوس کمبودی اعلام نشد، گفت: در ایام نوروز نرخ بلیت اتوبوس افزایش پیدا نکرد و تا به امروز مصوبه ‌ای برای افزایش نرخ بلیت اتوبوس نداشتیم.

داریوش باقرجوان درباره میزان جا به ‌جایی مسافر نوروزی با حمل و نقل عمومی جاده ‌ای اظهار داشت: از ابتدای طرح نوروزی یعنی 24 اسفند ماه تا پایان روز سیزدهم فروردین ماه 596 هزار و 245 سفر انجام شده که در مجموع  5 میلیون و 526 هزار و 198 نفر از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ ای جابه جا شدند.

وی ادامه داد: در این جابه ‌جایی ‌ها سهم ناوگان اتوبوسی 54.5 درصد، سهم ناوگان مینی ‌بوسی 31 درصد و سهم ناوگان کرایه سواری با پلاک عمومی 14.5 درصد بوده‌ است.

مدیر دفتر حمل‌ و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای افزود: همچنین 55 درصد این جابه ‌جایی‌ها درون استانی و 45 درصد برون استانی بوده‌است. ‌       

باقرجوان با تاکید بر اینکه نوروز امسال از لحاظ عرضه و تقاضای بلیت اتوبوس شرایط نرمالی داشتیم، گفت: خوشبختانه گزارشی مبنی بر کمبود عرضه و نبود بلیت اتوبوس نداشتیم. از سوی دیگر با مدیریت بهتری برای زمان سفر مواجه بودیم و زمان سفر پراکنش مناسبی داشت.

وی با اشاره به تعداد ناوگان اتوبوسی فعال در ایام نوروز ادامه داد: 11 هزار و 500 دستگاه اتوبوس در ایام نوروز فعال بودند که از این تعداد 7 هزار و 500 دستگاه اتوبوس امکان تردد در مسافت‌های طولانی را دارند. البته 2 هزار دستگاه اتوبوس کاروان راهیان نور هم در سفرهای نوروزی فعال شدند.

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای افزود:  در حال حاضر 15 هزار دستگاه اتوبوس در چرخه حمل‌و نقل عمومی دارای کارت هوشمند هستند که زا این تعداد 11 هزار و 500 دستگاه اتوبوس فعال محسوب می‌شوند اما 7 هزار و 500 دستگاه اتوبوس تازه نفس هستند و توان پیماش برای مسافت‌های بلند (بیش از 300 کیلومتر) را دارند.

باقرجوان گفت: باید توجه داشت که چه در زمان رفت و چه در زمان برگشت در ایام نوروز تمام این ناوگان اتوبوسی فعال تردد یک سر خالی داشتند. با این وجود نرخ بلیت اتوبوس افزایش پیدا نکرد و تا به امروز مصوبه‌ای برای افزایش نرخ بلیت اتوبوس نداشتیم.

وی همچنین درباره میزان سهم حمل و نقل جاده‌ای عمومی در تصادفات اظهار داشت : این تحلیل و آمار باید از سوی پلیس اعلام شود و سازمان راهداری مرجع قانونی اعلام آمار نیست اما طبق تجربه‌های سنواتی سهم حمل و نقل عمومی جاده‌ای در تصادفات کمتر از یک درصد بوده، هر چند که باور داریم حتی یک کشته در تصادفات جاده‌ای فاجعه است .

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.