| کد خبر: 266894 |

کاهش راهدارخانه‌ های فعال در طرح راهداری زمستانی ​

مقام مسئول سازمان راهداری از فعالیت ۹۶۰۰ دستگاه ماشین آلات راهداری در طرح زمستانی امسال خبر داد. در زمستان گذشته نیز همین تعداد ماشین آلات در ناوگان راهداری بود.

تین نیوز

مقام مسئول سازمان راهداری از فعالیت ۹۶۰۰ دستگاه ماشین آلات راهداری در طرح زمستانی امسال خبر داد. در زمستان گذشته نیز همین تعداد ماشین آلات در ناوگان راهداری بود.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم، غلامحسین بهرامی نیا مدیرکل دفتر امور عملیات راهداری، ماشین آلات و مدیریت بحران سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای اظهار کرد: امسال با 12 هزار راهدار، 9600 دستگاه انواع ماشین آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک به همراه 1063 پایگاه ثابت و سیار در سطح استان ها و راه های کشور، همچنین دپو 650 هزار تن مصالح شن و نمک در این پایگاه ها از تاریخ 15 آبان ماه تا 20 فروردین سال آینده در قالب قرارگاه راهداری زمستانی آماده خدمت رسانی به مسافران در جاده های کشور هستیم.  

وی بیان کرد: با استقرار 1000 دستگاه دوربین نظارت تصویری در سطح راه های کشور به خصوص در محورهای پر ترافیک و برف گیر، تصاویر به ستاد منتقل و پایش انجام می شود. همچنین به محض اعلام هشدارهای هواشناسی دستورات به استان های مربوطه ابلاغ و از طریق مرکز مدیریت راه های کشور به تمام استان ها اطلاع رسانی می شود. 

وی یادآور شد: 800 گردنه برف گیر در کشور وجود دارد و در صورت بارش سنگین برف و کولاک 300300 گردنه آن ها معمولا نیاز به توجه، امکانات و نیروی انسانی بیشتری نسبت به سایرین دارد که به همین میزان نیروی های خود را آنجا افزایش می دهیم. 

مدیرکل دفتر امور عملیات راهداری، ماشین آلات و مدیریت بحران افزود: طبق اعلام سازمان هواشناسی، امروز با ورود سامانه بارشی از شمال غرب کشور، استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل تخت تاثیر قرار می گیرند که با توجه به شدت بارش ها در جنوب آذربایجان غربی و اردبیل هشدار وضعیت نارنجی اعلام شده است.  در صورت بارش سنگین برف و کولاک در این استان ها امکان اعلام انسداد در محورهای کوهستانی وجود دارد اما با آمادگی 100 درصدی برای انجام عملیات در این مناطق حاضر هستیم. 

بهرامی نیا خاطرنشان کرد: چنانچه نیاز به انسداد محوری به دلیل کولاک و بارش سنگین برف باشد با هماهنگی پلیس راهور فراجا از قبل در این رابطه به وسیله ابزارهای ارتباطی همچون سامانه جامع 141، رسانه ها و کانال های ارتباطی رسمی در فضای مجازی اطلاع رسانی انجام می شود تا هموطنانی که نیاز به سفر ضروری دارند از وضعیت جاده ها مطلع شوند.

به گزارش تسنیم، بهرامی نیا نیمه آبان ماه سال گذشته با بیان این که طرح راهداری زمستانی از اول آذرماه آغاز می شود، گفته بود: تعداد پایگاه های راهداری زمستانی که شامل ادارات شهرستانی، راهدارخانه های ثابت، سیار و استیجاری است، 1150 عدد است و 12 هزار نیروی انسانی در طرح پیش بینی شده و از  9600 دستگاه ماشین آلات سبک، نیمه سنگین و سنگین و 800 دستگاه دوربین نظارتی نظارت تصویری نیز بهره خواهیم گرفت.

وی با بیان اینکه به این منظور حدود 800 هزار تن شن، ماسه و نمک خریداری شده است، عنوان کرد: بیش از 50 درصد از این مقدار را به پایگاه ها و مکان های تعیین شده ارسال کرده ایم و مابقی نیز در حال ارسال است.

وی بیان کرد: بخش عمده ناوگان از ماشین آلات متعلق به سازمان بوده و بخش کمی نیز از طریق اجاره ماشین آلات تامین شده است. هماهنگی هایی با پیمانکاران و بخش خصوصی نیز انجام شده است تا در صورت نیاز از ظرفیت آن ها نیز در راهداری زمستانی استفاده کنیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.