| کد خبر: 265350 |

هدف‌گذاری برای کاهش ۹۰ درصدی تصادفات بر مبنای رویکردهای جهانی

هدف گذاری ها برای حذف ۹۰ درصد تصادفات و تلفات جاده ای بر مبنای رویکردهای جهانی و تحول فناوری بین سال های ۲۰۲۰ تا ۲۰۴۰ صورت پذیرفته است.

تین نیوز

مشاور رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: هدف گذاری ها برای حذف ۹۰ درصد تصادفات و تلفات جاده ای بر مبنای رویکردهای جهانی و تحول فناوری بین سال های ۲۰۲۰ تا ۲۰۴۰ صورت پذیرفته است.

به گزارش تین نیوز از وزارت راه و شهرسازی، مهران قربانی مشاور ریاست این سازمان در امور مطالعات راهبردی در نخستین رویداد راه هوشمند اظهار کرد: هدف از برگزاری نخستین رویداد فناورانه راه هوشمند هم اندیشی و جذب ایده های فناورانه و سیستم های هوشمند جاده ای بوده است.

وی با اشاره به ارسال بیش از ۱۰۰ ایده فناورانه در ۱۰ محور به دبیرخانه این رویداد و انتخاب ۶۰ ایده برای ارائه و داوری بیان کرد: پنج طرح منتخب در نمایشگاهی که از ۲۷ تا ۲۹ آذر ماه به مناسبت هفته حمل و نقل برگزار می شود، انتخاب و تجلیل می شوند و طرح های توسعه هوشمند مورد حمایت ویژه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای قرار می گیرند.

مشاور ریاست در امور مطالعات راهبردی با اشاره به تلاش این سازمان برای برقراری ارتباط بین فناوران هوشمند با جامعه سرمایه گذاران و بهره برداران افزود: با توجه به عضویت سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای در مجمع جهانی راه این سازمان دسترسی به آخرین سیاست ها و رویکردهای بین المللی روز جهان در خصوص فناوری های حمل و نقل جاده ای را دارد.

قربانی تصریح کرد: در این مجمع جهانی راه (پیارک) علاوه بر دستاوردهای حوزه حمل و نقل و راه ایمن تر، ارزان تر و اقتصادی تر، اهدافی در زمینه هوشمندسازی راه، خودروهای خودران و دیجیتال کردن حمل و نقل جاده ای دنبال می شود.

وی گفت: بر مبنای رویکردهای جهانی و تحول فناوری که در زمینه هوشمند سازی راه ها و از جمله در ساخت خودروهای هوشمند در جهان در دست اقدام است، بین سال های ۲۰۲۰ تا ۲۰۴۰ هدف گذاری ها برای حذف ۹۰ درصد تصادفات و تلفات جاده ای صورت پذیرفته است.

مشاور رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در امور مطالعات راهبردی ادامه داد: بر اساس سیاستگذاری ها و اقدامات انجام شده، طی یک دهه آینده پارادایم های مربوط به مدیریت حمل و نقل جاده ای، ایمن سازی راه ها، کاهش تصادفات و حذف جریان ترافیک با استفاده از هوشمند سازی حمل و نقل جاده ای به طور کامل تغییر می یابند.

قربانی تحول هوشمند سازی در سیستم حمل و نقل جاده ای را بر دو پایه اساسی یعنی راه هوشمند و خودرو هوشمند مطرح کرد و گفت: سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای در راستای تحقق استراتژی راه هوشمند برنامه ریزی کرده و در مسیر تطبیق اقدامات خود با نیازمندی های هوشمندسازی حمل و نقل جاده ای قرار داده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.