| کد خبر: 265855 |

امضای ۶۵ هزار میلیارد تومان قرارداد از ابتدای دولت سیزدهم در حوزه بنادر

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در همایش توسعه دریا محور گفت: در طول این ۲ سال ۶۵ هزار میلیارد تومان قرارداد در بنادر کشور امضا شده که برخی افتتاح شده و برخی در حال اجرا است.

تین نیوز

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در همایش توسعه دریا محور گفت: در طول این ۲ سال ۶۵ هزار میلیارد تومان قرارداد در بنادر کشور امضا شده که برخی افتتاح شده و برخی در حال اجرا است.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی علی اکبر صفایی معاون وزیر و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی امشب در همایش توسعه دریامحور که در تهران در حال برگزاری است، اظهار کرد: کل اقتصاد دنیا در ۲۰۲۳ متوسط رشد ۳ درصدی داشته است، تجارت دریابرد در دنیا در سال ۲۰۲۳ به میزان ۴.۳ درصد رشد داشته است.

وی افزود: بازار جهانی کشتی های گازی، تانکر و فله بد نیست اما در بازار کشتیرانی های کانتینری افت داشته ایم. امسال بنادر دنیا رشد عملیات تخلیه و بارگیری داشته اند و  در کشور ما نیز رشد تجارت دریابرد نسبت به ۸ ماهه سال قبل در محموله های غیرنفتی ۸.۵ درصد بوده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در طول این ۲ سال ۶۵ هزار میلیارد تومان قرارداد در بنادر کشور امضا شده که برخی افتتاح شده و برخی در حال اجرا است. همچنین سازمان بنادر و دریانوردی ۵۷ هزار میلیارد تومان در حوزه زیرساخت حمل و نقل دریایی پروژه تعریف کرده است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی درباره عملکرد توسعه ناوگان دریایی گفت: به ارزش ۲۰۰ میلیون دلار توسعه ناوگان در دریای خزر انجام شده و اقداماتی نیز در دریای جنوب برای توسعه ناوگان انجام می شود که اطلاع رسانی خواهد شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.