| کد خبر: 262123 |

رونق اقتصاد دریا در ۲۷ نقطه ساحلی کشور

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: هم اکنون وزارت راه و شهرسازی با تعیین ۲۷ نقطه در نوار ساحلی برای هم پیوندی استان ها برنامه ریزی کرده و با شکل گیری اقتصاد دریا در ۲۷ نقطه نوار ساحلی فعالیت های مهی شکل می گیرد.

تین نیوز

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: هم اکنون وزارت راه و شهرسازی با تعیین ۲۷ نقطه در نوار ساحلی برای هم پیوندی استان ها برنامه ریزی کرده و با شکل گیری اقتصاد دریا در ۲۷ نقطه نوار ساحلی فعالیت های مهی شکل می گیرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی اکبر صفایی در مراسم روز جهانی دریانوردی با تاکید بر اهمیت کنوانسیون مارپل  به عنوان یک سند مهم بین المللی بر نقش  کلیدی دریانوردان  در اجرای این کنوانسیون تاکید کرد.

 مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی  با اشاره به اینکه  در طول حدود دو سال گذشته مجمع تشخیص مصلحت نظام سند توسعه اقتصاد دریامحور را در مجمع و کمیته های فرعی بررسی کرد که این سند در صحن علنی مجلس به تصویب رسید، گفت:  این سند یه عنوان یک سند علمی برای اولین بار با عنوان سیاست های کلی نظام تدوین شد که کار ارزشمندی است و با تاکیدات رهبر انقلاب این سند به زودی ابلاغ و اجرایی می شود. 

وی افزود: دولت و وزارت راه وشهرسازی با تلاش فراوان نقش دریا و اقتصاد دریا در کنار ترانزیت برجسته کرده و در نهایت در برنامه هفتم توسعه به موضوع اقتصاد دریا محور پرداخته شد.

وی بیان کرد:هم اکنون کار گروه ویژه ای به ریاست وزیر راه و شهرسازی برای اجرای اقتصاد دریا تشکیل شد و این کارگروه فعالیت خود را آغاز کرده است.

صفایی بیان کرد: هم اکنون وزارت راه و شهرسازی با تعیین ۲۷ نقطه در نوار ساحلی برای هم پیوندی استان ها برنامه ریزی کرده و با شکل گیری اقتصاد دریا در ۲۷ نقطه نوار ساحلی فعالیت های مهی شکل می گیرد.

وی افزود:  جمهوری اسلامی ایران یکی از بزرگترین ناوگان تجاری دنیا را در اختیار دارد و بنادر هم اکنون ظرفیت ۲۰۰ میلیون تن را دارد که تلاش می کنیم آن را افزایش دهیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.